41171
netweters
|
17745
gesprekken
|
19173
vragen
|
Sinds kort hebben wij de nieuwe telenet tv box. Alles werkt prima, alleen is er een verdubbeling van het dataverbruik terwijl het kijkgedrag niet is gewijzigd. Vroeger wel youtube via smart tv, en nu via tv box. Kan dat een oorzaak zijn? Weet iemand hoe ik de kwaliteit naar beneden kan halen van toutube via tv box om het verbruik te beperken?
YouTube en Netflix worden aangerekend via de telenetbox als verbruik, opvragingen in de tv theek niet.
hoe je de kwaliteit kan aanpassen kan ik niet direct zeggen, maar is er geen optie in de instellingen van YouTube ????
gebruik dat amper.
Dit zou toch niet mogen uitmaken? Of je nu naar Youtube kijkt rechtstreeks op je TV of via je TV box? Dataverbruik is toch dataverbruik. Op dezelfde internetlijn. Of ontgaat er mij iets.
Hier vrees ik dus ook voor. Tot nu toe heb ik geen instellingen gevonden om de kwaliteit te verlagen bij het afspelen via tv box ☹️
@RudyP, heb het eens nagevraagd en op het eerste zicht leek het niet mogelijk om de kwaliteit van YouTube op de TV-box te wijzigen. Kan je me even vertellen of je dit via de native YouTube app op je smart TV wel kan wijzigen? En ook even welk merk + type van TV toestel je hebt? Dan bezorg ik die info eens aan de engineers.
Je kan wel de kwaliteit van een youtube video veranderen via je TV-box. Helaas is het enkel mogelijk per video. Eenmaal de video gestart is druk je op de knop 'OK' van je afstandsbediening en ga je met de pijltjestoetsen navigeren naar het icoontje waarop je de kwaliteit kan instellen.