Beantwoorden
RudyP
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
It's your third party! It's your second party! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Dataverbruik tv box

Sinds kort hebben wij de nieuwe telenet tv box. Alles werkt prima, alleen is er een verdubbeling van het dataverbruik terwijl het kijkgedrag niet is gewijzigd. Vroeger wel youtube via smart tv, en nu via tv box. Kan dat een oorzaak zijn? Weet iemand hoe ik de kwaliteit naar beneden kan halen van toutube via tv box om het verbruik te  beperken?

Tags (2)
0 Likes
6 reacties
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5291
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Dataverbruik tv box

YouTube en Netflix worden aangerekend via de telenetbox als verbruik, opvragingen in de tv theek niet.

hoe je de kwaliteit kan aanpassen kan ik niet direct zeggen, maar is er geen optie in de instellingen van YouTube ????

gebruik dat amper.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7760
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Dataverbruik tv box

Dit zou toch niet mogen uitmaken? Of je nu naar Youtube kijkt rechtstreeks op je TV of via je TV box? Dataverbruik is toch dataverbruik. Op dezelfde internetlijn. Of ontgaat er mij iets.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5291
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Dataverbruik tv box

op de tv box word waarschijnlijk de beste kwaliteit gekozen voor de beelden en op je tv en pc kan je het instellen, dus hoe lager je het instelt op tv en pc hoe minder verbruik 😉 


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
RudyP
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
It's your third party! It's your second party! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Dataverbruik tv box

Hier vrees ik dus ook voor. Tot nu toe heb ik geen instellingen gevonden om de kwaliteit te verlagen bij het afspelen via tv box ☹️

0 Likes
Suzy
Community Manager
Berichten: 7387
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Dataverbruik tv box

@RudyP, heb het eens nagevraagd en op het eerste zicht leek het niet mogelijk om de kwaliteit van YouTube op de TV-box te wijzigen. Kan je me even vertellen of je dit via de native YouTube app op je smart TV wel kan wijzigen? En ook even welk merk + type van TV toestel je hebt? Dan bezorg ik die info eens aan de engineers. 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

Jeroen
Professional Weetjesweter
Berichten: 34
All I want for X-mas is YOU O dierbaar België.. Say what?! Alles op zijn plek!

Dataverbruik tv box

@Suzy 

Je kan wel de kwaliteit van een youtube video veranderen via je TV-box. Helaas is het enkel mogelijk per video. Eenmaal de video gestart is druk je op de knop 'OK' van je afstandsbediening en ga je met de pijltjestoetsen navigeren naar het icoontje waarop je de kwaliteit kan instellen.