Beantwoorden
4me2
Professional Beetjesweter
Berichten: 6
Mooi, mooi! Primeur! It's your third party! It's your second party!

De nieuwe tv box

Hallo Netweters, heb ik een smart tv nodig voor de nieuwe tv box? Blijkbaar kan je Netflix kijken via deze box, ik kijk nu via chromecast? Kan je op een tweede tv nog  de digibox gebruiken? Alvast bedankt en beste groeten.

0 Likes
12 reacties
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

De nieuwe tv box

@4me2 

Noppes. Digibox en digicorder zijn niet te combineren met een Tv-box.

Je hebt tussen de tv-box en je tv een 4K HDMI verbinding. Of je toestel geschikt is ga je ondervinden.

Groeten


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5230
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

De nieuwe tv box

Even aanvullen dat de tv-box en een model-only ook niet samengaan.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2256
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

De nieuwe tv box

De nieuwe box en de oude digibox of digicorder kunnen wel samen gebruikt worden en een grote MAAR.

Digibox en digicorder kunnen dan enkel gebruikt worden in de modus zoals TV met een kaartje.


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Sjekke
Experienced Meerweter
Berichten: 110
BINGO! De volle 100! Al 25 duimen! Goed bezig!

De nieuwe tv box

Nog niet ...

0 Likes
4me2
Professional Beetjesweter
Berichten: 6
Mooi, mooi! Primeur! It's your third party! It's your second party!

De nieuwe tv box

Dank je wel! Ik wil een nieuwe tv kopen, aan welke specificaties moet hij voldoen voor de nieuwe tv box?

0 Likes
4me2
Professional Beetjesweter
Berichten: 6
Mooi, mooi! Primeur! It's your third party! It's your second party!

De nieuwe tv box

Dank u!

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5200
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

De nieuwe tv box

Elke nieuw tv in België voldoet.

 

Als je denkt van in de toekomst rechtstreeks naar de tv te kijken (dus zonder tv-box of digicorder), dan kan je om het even welke tv nemen die in de lijst van Telenet staat TV met een kaartje.  Dan kan je rechtstreeks kijken en is met een ci+ kaartje van Telenet het hele basispakket zichtbaar.

4me2
Professional Beetjesweter
Berichten: 6
Mooi, mooi! Primeur! It's your third party! It's your second party!

De nieuwe tv box

Dank u wel voor uw antwoord. Ziet u, ik ben een absolute nietsweter, ik heb dus nog een paar vraagjes. Waarom zou ik TV kijken zonder tv box of digicorder? En wat betekent een tv met een kaartje? Wat is het voordeel? Alvast bedankt.

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5200
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

De nieuwe tv box

Het signaal dat je van Telenet op de antenne krijgt is een tv signaal dat door bijna elke tv kan ontvangen worden. Dit zijn de tv's met een dvb-c tuner. Je kan met zo'n tv enkel naar een programma kijken dat op dat ogenblik uitgezonden wordt. Vermits de meeste kanalen versluierd uitgezonden worden, kan je ze niet zien, tenzij je een ci+ kaartje aanschaft waarme je standaard het hele basispakket kan zien en ook de radio's kan beluisteren.. De tv moet dan wel deze mogelijkheid aanbieden. Vele tv's, maar bijlange niet allemaal, kennen ook de functie van time-shift: het programma dat je aan het bekijken bent pauseren. Hiervoor moet je doorgaan een externe schijf aansluiten aan die tv. De tv's die dat ondersteunen, geven ook de mogelijkheid om op te nemen. Ook hier is dit opnemen beperkt, men kan enkel opnemen wat men bekijkt. In het duurdere segment van tv's zijn er toestellen met twee tuners en dan kan men één programma bekijken en één opnemen. Let wel indien beide programma's versluierd zijn, dan zal je een tv moeten hebben met twee ci+ aansluitingen. Dit zal wel veranderen in de toekomst. De programmagids is beperkt tot twee dagen (dat is een beslissing van Telenet). 

 

Als je een Digicorder, Digibox of tv-box gebruikt (dit zijn settop boxen), heb je strikt genomen geen televisietoestel nodig, maar wel een monitor. Het zijn de settop boxen die het tv signaal ontvangen en zij sturen beeld en klank naar het scherm, net zoals een pc doet met een monitor. Deze boxen doen echter meer dan het tv signaal ontvangen en decoderen. Alle functies die je hebt van opnemen, uitgesteld kijken, tv à la carte, enz. zijn allemaal extra functies in deze toestellen.

dsuls
Professional Meerweter
Berichten: 128
De vernieuwde WIGO? Een bus vol! Topicvreter! Warming up?

De nieuwe tv box

Wel heel opvallend dat ik nog geen antwoord heb gezien op de oorspronkelijk vraag "heb ik een smart tv nodig voor de nieuwe tv box?"

Nee, je hebt geen Smart TV nodig. Een HDMI aansluiting is voldoende. Je schrijft dat je nu Netflix kijkt met een Chromecast. Wel met de nieuwe TV-box kan je dit op dezelfde manier: je klikt op het "cast" ikoontje op je tablet of smartphone, en in plaats van de Chromecast zal hij het dan naar de Telenet TV-box sturen.

 

En wat betreft het kijken met een kaartje i.p.v. met een TV-box: het enige voordeel dat ik zie is dat je geen extra toestel met afstandsbediening nodig hebt. Maar je geeft er heel wat mogelijkheden en gebruiksgemak voor op. Bijvoorbeeld bij het programmeren van opnames of het kijken op aanvraag. Mijn advies: ga gewoon voor een TV-box. 🙂 

 

4me2
Professional Beetjesweter
Berichten: 6
Mooi, mooi! Primeur! It's your third party! It's your second party!

De nieuwe tv box

Hartelijk dank voor uw duidelijke uitleg. Beste groeten.

4me2
Professional Beetjesweter
Berichten: 6
Mooi, mooi! Primeur! It's your third party! It's your second party!

De nieuwe tv box

Dank u voor dit duidelijk antwoord! Beste groeten.