Beantwoorden
chrieke
Freshman Beetjesweter
Berichten: 1
Tien op tien! Handje vol! Primeur! Pageturner!

Eerste ervaring nieuwe tv box + versterker

Gisteren de nieuwe box proberen aan te sluiten.
De vorige digibox had ik via HDMI op mijn Pioneer receiver (aparte versterker voor surround geluid....) aangesloten en dan ging het van de Pioneer receiver naar de TV.

Ik had dan ook, onmiddellijk na het uitpakken van de nieuwe box, dezelfde aansluiting gemaakt.
Dit gaf echter de foutmelding dat er geen beeld kon worden weergegeven via HDMI 2.2 met daaronder enkel een "ok" knop die niet reageerde op input van de afstandsbediening. Ik had al even schrik dat ik op Black Friday achter een nieuwe (lees dure) 4K OLED tv mocht. Echter:

Op vraag van de vriendelijke Telenetmedewerker (als het goed is mag het ook gezegd worden) heb ik dan de box eens rechtstreeks via HDMI op de televisie aangesloten waarna ik gelukkig wel beeld kreeg. Op die manier kwam er eerst nog een update binnen en daarna heb ik de setup kunnen doorlopen.

Dan de nieuwe box terug uitgeschakeld (met het fysieke knopje achteraan), terug aangesloten via de Pioneer receiver en ingeschakeld en nu lukte het wel om via de receiver beeld te krijgen.

Dus kort samengevat: een nieuwe box altijd best eerst rechtstreeks aansluiten op de tv om de initiële setup te doen! (en niet panikeren Smiley Tong )

30 reacties
Ex-Netweter
 

Eerste ervaring nieuwe tv box + versterker

@chrieke het mag ook eens meevallen, duid dit aan als oplossing het kan anderen helpen bij installeren.

Jos

Moca
Freshman Weetjesweter
Berichten: 11
Hoort wie klopt daar? Handje vol! Twee handen vol! Leesbeest!

Eerste ervaring nieuwe tv box + versterker

Inderdaad, ik had het zelfde probleem en heb de zelfde procedure doorlopen waarna het werkte ;


Ik ben ook blij met de verschillende nieuwe mogelijkheden maar kan me niet verzoenen met het veel slechtere beeld, het is inderdaad zoals al meer gezegd de gezichten lijken wel van plastiek  Smiley Verdrietig

Ex-Netweter
 

Eerste ervaring nieuwe tv box + versterker

@Moca ik had dat in begin ook ik heb mij TV !!! terug gezet naar fabriek instellingen, en dan was mijn probleem opgelost.

Jos

Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5256
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Eerste ervaring nieuwe tv box + versterker

@Moca beeldverbeteringen staan waarschijnlijk aan op je tv, zet die allemaal eens uit, soms geeft dit een nadelig beeld bij aangesloten toestellen voor tv te kijken.

vraag me af waarom ze dit er al jaren insteken zo opties, een goed beeld kan je niet verbeteren,

je krijgt maar wat je krijgt uit een HDMI kabel van beeld.

over welke tv spreken we, kan die full HD aan ????

de box kan ook in een beeld resolutie staan dat uw tv niet aankan.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Moca
Freshman Weetjesweter
Berichten: 11
Hoort wie klopt daar? Handje vol! Twee handen vol! Leesbeest!

Eerste ervaring nieuwe tv box + versterker


@Ex-Netweter@  schreef:

@Moca ik had dat in begin ook ik heb mij TV !!! terug gezet naar fabriek instellingen, en dan was mijn probleem opgelost.

Jos


@Ex-Netweter   Bedankt voor de tip ik zal het morgen proberen Smiley Vrolijk

Eerste ervaring nieuwe tv box + versterker

@Master-Magic ik heb een 4K smart tv, ik moet u tegenspreken bij mij is geen enkele van die functies uit gezet, maar na de installatie (door een technieker van telenet)van de tv-box was mijn 14 dagen oude tv samsung 8000 serie ontregeld, veel functies werkten zelfs niet meer zoals licht detectie, de kleuren waren niet natuurlijk, bij telenet ben ik niet geholpen omdat ik niet bij de dienst geraakte, ik heb ten einde raad samsung gebeld en zij hebben mij de reset van de tv aangeraden en heb dan de tv de box laten zoeken, en ik had terug perfect beeld, ik koop geen dure tv om dan nadien al die functies te moeten uit zetten!

Jos

0 Likes
Moca
Freshman Weetjesweter
Berichten: 11
Hoort wie klopt daar? Handje vol! Twee handen vol! Leesbeest!

Eerste ervaring nieuwe tv box + versterker


@Master-Magic@  schreef:

@Moca beeldverbeteringen staan waarschijnlijk aan op je tv, zet die allemaal eens uit, soms geeft dit een nadelig beeld bij aangesloten toestellen voor tv te kijken.

vraag me af waarom ze dit er al jaren insteken zo opties, een goed beeld kan je niet verbeteren,

je krijgt maar wat je krijgt uit een HDMI kabel van beeld.

over welke tv spreken we, kan die full HD aan ????

de box kan ook in een beeld resolutie staan dat uw tv niet aankaN

 

Mijn TV is een Samsung , UE55C8700XSXXN dus een full HD
De TV box staat ingesteld op 1080 i
en voor alle zekerheid heb ik de TV opnieuw ingesteld op fabrieksinstellingen, maar het mag niet baten, de details  in wat je zeker weet dat het HD uitzending is, zijn zeker veel minder dan met de vorige box.
20181123-20181123-DSC03674-3.jpg

0 Likes
Ex-Netweter
 

Eerste ervaring nieuwe tv box + versterker

@Moca welke post is dit? maar u hebt echt slecht beeld hebt u ook eens geprobeerd zonder de reciever er tussen, om te kijken hoe het beeld dan is.

Jos

0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5256
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Eerste ervaring nieuwe tv box + versterker

@Ex-Netweter ik zie dat dit thuis is op één 😉 en dat slechte beeld kan ook zo liggen aan die opname, maar denk dat aan de tv zelf ligt, 

hier mooi HD beed op één, kijk wel geen thuis dus zal dit vanavond eens moeten doen om te testen of ik het ook heb.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes

Eerste ervaring nieuwe tv box + versterker

@Master-Magic, ik kijk ook niet naar thuis, soms merk ik bv dat op bbc entertaiment de uitzending minder is maar dat zijn dan ook oudere series daarvan kunt ge de kwaliteit niet verwachten, ik moet wel erbij zeggen, ik ga met de tv-box rechtstreeks naar de tv en digitaal voor geluid, dit omdat mijn reciever ouder is en zeker geen 4k ondersteunt, ik mag echt niet klagen over beeld en geluid, als ik in de tuin zie of naar tv die kleuren komen overeen en dat is toch de bedoeling.

Jos

0 Likes
Moca
Freshman Weetjesweter
Berichten: 11
Hoort wie klopt daar? Handje vol! Twee handen vol! Leesbeest!

Eerste ervaring nieuwe tv box + versterker

Ik heb de box nu rechtstreeks aangesloten op de TV en het beeld blijft het zelfde, de kleuren zijn goed en op een afstand  van 4 meter of meer toont het beeld ok, maar als je dichter kijkt valt het gebrek aan detail vooral in gezichten heel erg op, en geloof me aan de tv ligt het niet, dezelfde dag voor de nieuwe box was alles prima in orde, ok ik ben misschien als (hobby) fotograaf een pixelpeeper Smiley Erg vrolijk maar hier kan ik me niet mee verzoenen.20181124-20181124-DSC03680-3.jpg20181124-20181124-DSC03682-3.jpg20160206-20160206-SAM_4813.jpg

Ex-Netweter
 

Eerste ervaring nieuwe tv box + versterker

@Moca uw tv staat op 1080i waarom weet ik ni mijn tv staat op 4K, maar dat terzijde hoe staat de tv box kijk dat eens na, ik heb die ook op 4K staan.

Jos

Moca
Freshman Weetjesweter
Berichten: 11
Hoort wie klopt daar? Handje vol! Twee handen vol! Leesbeest!

Eerste ervaring nieuwe tv box + versterker

Bedankt voor de hulp Jos1954 maar ik heb geen 4K tv en dus ook niet de mogelijkheid om dat in de box te selecteren Smiley Vrolijk

0 Likes
Hofkens
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 488
De race is begonnen! WOW! Lees je nog iets anders? ;-) De magic number!

Eerste ervaring nieuwe tv box + versterker

Best instelling al veranderen van 1080i naar 1080p of automatisch. Ik heb zelf geen 4K TV en heb hem ingesteld op automatisch en vindt het beeld beter dan bij de HD Digicorder die op 1080i stond ingesteld (omdat die geen 1080p ondersteunde).

0 Likes