Beantwoorden
DDesouter
Professional Beetjesweter
Berichten: 8
Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur! Pageturner!

Error CS9006 TV-box - Geen internetverbinding

Wie weet de oplossing?

Wij hebben sinds een goede week de “nieuwe” TV-Box geïnstalleerd. 

Alles mooi aangesloten en verbonden met de meegeleverde netwerkkabel (naar een UTP-poort - deze loopt naar m’n D-link switch en uiteraard naar de Telenet modem). 

Deze kabels geven uiteraard correcte verbinding (op de PS4 werkt het bv perfect) en met de vorige Telenet Digibox ook nooit problemen.

We krijgen dus dagelijks enkele keren de foutcode CS9006. Dat er zogezegd geen verbinding is. Als ik dan verder ga naar “live tv kijken” en in vul de pincode in, is er na een bepaalde tijd opeens wel weer verbinding als ik het eens check of naar diagnose ga.

Ik heb de modem en TV-box al diverse malen volledig heropgestart (dus de elektriciteit uitgetrokken en volledig laten heropstarten). Dit omdat ik dit als “oplossing” las bij andere problemen hieromtrent.

Mijn probleem blijft dus bestaan. Ondanks dat die kabel uiteraard steeds blijft zitten en nooit uitgetrokken wordt. Ik kom er redelijk onnozel van.

Of moet ik de nieuwe modem gaan vragen? Wij zitten nog met de 24*8 DOC 3 Wireless (DOCSIS). De CH7465LG-TN dus…

Anyway, wie helpt? Eeuwige dank!

Hieronder de diagnose als alles WEL werkt. 

425BD4DB-17F5-422B-BEC0-333885633B74.jpeg

D16B7517-2C79-4A7A-9F4E-0A709C8A810E.jpeg

Titel gewijzigd door Lieselot91 (mod) | Vorige titel: CS9006 TV-box

0 Likes
11 reacties
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5291
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Error CS9006 TV-box - Geen internetverbinding

@DDesouter als je een One abbo hebt ben je beter met een Docsis3.1 versie modem, nu heb je nog de 3.0 versie die gelimiteerd is tot 400 download snelheid, krijgt dus niet de volle snelheid dat One beloofd 😉 

kan zijn dat je al met wat verlies zit en de internet verbinding af en toe wegvalt.

zou proberen met een nieuwere modem, zeker als je One hebt, dat ze geen nieuwe modem hebben geopteerd vind ik vreemd, zeker met de tv box.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
DDesouter
Professional Beetjesweter
Berichten: 8
Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur! Pageturner!

Error CS9006 TV-box - Geen internetverbinding

Wij hebben inderdaad ONE. 

Bedankt om dit te melden. Zoals zo vaak dienen we dit weer zelf te weten/vragen. Heel jammer. 

Ik begin alvast met een nieuwe modem aan te vragen. 

0 Likes
DeLLiAnO
Freshman Allesweter
Berichten: 1085
Meer goede raad dan tante Kaat Een mailpaal! Ongelooflijk (maar waar)! Waar zijn die handjes?

Error CS9006 TV-box - Geen internetverbinding

@DDesouter verteld juist dat ze geen problemen hebben met hun dlink en ps4 maar dat ze problemen ondervinden wanneer het over de tvbox gaat. Ze halen met hun modem mss niet beloofde snelheid, maar meer dan genoeg (denk ik) als het om tvbox gaat.

Mss tvbox naar de vaantjes of mss de dlink poort waar tvbox opzit stuk?

 


_______________________

If it's not a Bengal, then it's just a cat.
Rise and Rise again, until lambs become lions.
Tell me why are we, so blind to see, that the ones we hurt, are you and me.

0 Likes
DDesouter
Professional Beetjesweter
Berichten: 8
Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur! Pageturner!

Error CS9006 TV-box - Geen internetverbinding

Met de poort is alles ok. Dit werd reeds getest. 

Ook heb ik perfecte verbinding ALS het werkt. Slaat gewoon heel regelmatig uit. Heel bizar. 

0 Likes
DeLLiAnO
Freshman Allesweter
Berichten: 1085
Meer goede raad dan tante Kaat Een mailpaal! Ongelooflijk (maar waar)! Waar zijn die handjes?

Error CS9006 TV-box - Geen internetverbinding

Dan is het inderdaad je dlink niet. Maar je zei dat je ps4 en je vorige digicorder geen problemen gaf (met modem die je nog steeds hebt)

Daarmee ik mss dacht aan je tvbox

 


_______________________

If it's not a Bengal, then it's just a cat.
Rise and Rise again, until lambs become lions.
Tell me why are we, so blind to see, that the ones we hurt, are you and me.

0 Likes
DDesouter
Professional Beetjesweter
Berichten: 8
Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur! Pageturner!

Error CS9006 TV-box - Geen internetverbinding

Zou ik straf vinden, aangezien deze pas nieuw is.. 🙂 

0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5291
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Error CS9006 TV-box - Geen internetverbinding

@DeLLiAnO op de digicorder ga je niet snel problemen zien, daar gaan alle beelden van tv en opvraag bestanden via de coax kabel en niks via de utp kabel, de utp kabel dient daarop enkel voor een signaal te sturen om iets op te vragen en voor meer dan 2 dagen EPG te hebben, meer doet die niet.

kan je dus niet vergelijken met de tv box waarop nu meer of de helft via internet gaat en dit de belangrijkste factor is nu, enkel live tv gaat nog via coax.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
DeLLiAnO
Freshman Allesweter
Berichten: 1085
Meer goede raad dan tante Kaat Een mailpaal! Ongelooflijk (maar waar)! Waar zijn die handjes?

Error CS9006 TV-box - Geen internetverbinding

@DDesouter 

Nieuw wilt niet zeggen dat je geen slechte kunt hebben he 😛 Heb vroeger (nieuw out of the box)3 digicorders moeten inleveren voor ik een goede had.

@Master-Magic 

Idd heb je gelijk in, zo ver had ik het nog niet bekeken. Bedankt voor de info 👍

 


_______________________

If it's not a Bengal, then it's just a cat.
Rise and Rise again, until lambs become lions.
Tell me why are we, so blind to see, that the ones we hurt, are you and me.

0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5291
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Error CS9006 TV-box - Geen internetverbinding

@DeLLiAnO geen probleem 😉 


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Santa
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 511
En wanneer slaap jij? JACKPOT! De race is begonnen! WOW!

Error CS9006 TV-box - Geen internetverbinding

@Master-Magic@DDesouter 

Voor One is de CH7465LG-TN meer dan goed genoeg! 150Mbps down - 15Mbps up.

Ik heb hier de CH7465LG-TN met One en een TV-box. Alles gaat perfect.

Voor "One Up" is het nodig een andere HGW (modem/router) te nemen. 1000Mbps down.

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5188
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Error CS9006 TV-box - Geen internetverbinding

@DDesouter 

Ik heb uw afbeeldingen afgekeurd omdat uw IPv6 adres er voluit in vermeld stond. Maskeer dat adres en post uw afbeeldingen opnieuw aub. Uw lokale IPv4 adressen, dat kan geen kwaad, die mogen blijven staan.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes