Beantwoorden
Meertmichael
Professional Weetjesweter
Berichten: 47
Warming up? De vlam zit erin. Alles op zijn plek! On a roll...

Programmatie verwarrend of vertraagd in TV-Gids

Ik had eens het een vraag omdat het me steeds mee opvalt en ook vaker voor komt. Hoe komt het je steeds “te bepalen of wordt aangekondigd “ ziet in de TV-gids ziet.
Want zo weet je dus niet wat je wanneer kan verwachten op tv. Weet iemand hoe het komt dat het steeds vaker voorvalt? 

Hier onder zie je voorbeelden van wat ik juist bedoel.

 

62DDBF20-BBAF-44C4-8D0A-7934CCC3014A.jpeg361C4D65-DB44-4C8D-8CB8-2630176A633B.jpeg

0 Likes
14 reacties
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5256
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Programmatie verwarrend of vertraagd in TV-Gids

@Meertmichael Omdat er een nieuwe aanlevering is van de epg en deze info niet op tijd is aangeleverd, normaal was het met de vorige aanleveraar van de epg dat die elke donderdag een grote update deed voor de epg, misschien dat dit vandaag of morgen is aangepast, zie dit namelijk op de tv box ook deze info dat jij ziet.

op yeloplay site en de digicorder wordt het dus wel juist doorgevoerd met de info ingevuld, is kennelijk dan iets tussen de tv box/app versie voor epg en de aanbieder dat er iets fout gaat bij sommige zenders.

gebeurde vroeger ook al eens, is toch iets waar Telenet eens moet naar kijken dat dit niet meer voorkomt.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Meertmichael
Professional Weetjesweter
Berichten: 47
Warming up? De vlam zit erin. Alles op zijn plek! On a roll...

Programmatie verwarrend of vertraagd in TV-Gids

Tv-box geeft het ook maar het is niet alleen bij vtm maar vtm springt er wel uit . Maar het is wel vervelend vroeger kon je bijna 2 weken op voor iets plannen om op te nemen en nu krijg ik steeds meer het gevoel dat je bijna pas dag van er voor iets kan plannen. Omdat je dan pas weet wat en wanneer het is. 

0 Likes
Hofkens
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 488
De race is begonnen! WOW! Lees je nog iets anders? ;-) De magic number!

Programmatie verwarrend of vertraagd in TV-Gids

Het valt me inderdaad ook hard op sinds ze van leverancier veranderd zijn. Die verandering zou ervoor zorgen dat de tv-gids beter werd, maar voor de Vlaamse zenders is het een serieuze achteruitgang vind ik...

Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5256
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Programmatie verwarrend of vertraagd in TV-Gids

@Hofkensvrees dat dit hetzelfde verhaaltje gaat worden zoals in Nederland bij ziggo toen ze daar ook een andere leverancier voor de epg hebben in dienst genomen, het is daar ook een rommeltje en veel klachten daar rond, zie het hier ook gebeuren.

minpunten voor Telenet 😞


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Meertmichael
Professional Weetjesweter
Berichten: 47
Warming up? De vlam zit erin. Alles op zijn plek! On a roll...

Programmatie verwarrend of vertraagd in TV-Gids

dit probleem heeft dit ook invloed bij andere providers ?
0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5256
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Programmatie verwarrend of vertraagd in TV-Gids

@Meertmichaelzie net in de tv box app dat het is aangepast (zoals ik zei over de donderdag update).

bij Proximus is het nog erger, daar zijn soms de foute epg info op de zenders en lopen ze soms een uur voor, enz.

het is dus niet groener aan de overkant.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Programmatie verwarrend of vertraagd in TV-Gids

Alléz, alweer een argument erbij om bij de digicorder te blijven ... Waar is Telenet mee bezig?


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5256
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Programmatie verwarrend of vertraagd in TV-Gids

@StefaanHIs ondertussen in orde, de epg wordt elke donderdag ge-update voor alle zenders, is al eerder gebeurt op yelo ook, en op de digicorder.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Programmatie verwarrend of vertraagd in TV-Gids

@Master-Magic 

Aha, dat is dan eens goed nieuws 😉


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
shani1208
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
It's your fifth party! It's your fourth party! It's your third party! It's your second party!

Programmatie verwarrend of vertraagd in TV-Gids

Is nu 20 september en nog altijd problemen zeker met Fox. Wordt aangekondigd vanaf vrijdag 23 september

0 Likes
Mito
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! Hi there!

Programmatie verwarrend of vertraagd in TV-Gids

Ik heb sinds recent de nieuwe TV-box. De installatie verliep zonder enige problemen. Ik heb de oude digicorder vervangen en alle zelfde bekabeling gebruikt (behalve dan de nieuwe HDMI). Ook bij het instellen verliep alles van een leien dakje. Nu viel ons vorige week op dat de tv-gids voor de week nadien blanco was en wanneer ik nu in de tv-gids kijk, is hij voor vandaag zelfs quasi volledig blanco (vtm, een, play4, canvas, ...). Allemaal "Wordt aangekondigd" of "Te bepalen". 

Wanneer ik een diagnose uitvoer ip de TV box, dan is alles uitstekend, verbinding met telenet en zeer goede netwerksnelheid... Dus daar lijkt het mij niet aan te liggen. Ook vooral omdat het eerder wel werkte met de nieuwe box. Kan ik hier nog iets zelf aan doen of moet ik Telenet bellen?

Ik kan trouwens wel gewoon terugkijken via de TV-theek, dus daar is geen probleem.

0 Likes
DeLLiAnO
Freshman Allesweter
Berichten: 1085
Meer goede raad dan tante Kaat Een mailpaal! Ongelooflijk (maar waar)! Waar zijn die handjes?

Programmatie verwarrend of vertraagd in TV-Gids

@Mito 

Trek modem en tv box eens uit, wacht 30seconde en steek beide weer in. 

Deze nacht/ochtend was hier heel even problemen met tvbox, had verbinding enal, maar kon niet klikken op mijn opnames of interactief gedeelte. Tv box uit/aan gedaan en probleem was niet opgelost.

Een uurtje later ging alles terug maar reactie van interactief gedeelte ging in slow motion. Tvbox uitgetrokken en terug ingestoken (zodat ie met verse gegevens en leeg cache geheugen kon werken) en alles was terug in orde. Zal aanpassing of probleem zijn geweest bij Telenet

 


_______________________

If it's not a Bengal, then it's just a cat.
Rise and Rise again, until lambs become lions.
Tell me why are we, so blind to see, that the ones we hurt, are you and me.

Mito
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! Hi there!

Programmatie verwarrend of vertraagd in TV-Gids

Ok gisteren zat het volledig vast en kreeg ik pas na lang wachten beeld en als ik naar mijn menu ging van de TV-box, bleef hij hangen. Zoals voorgesteld, heb ik dan de TV-box en modem herstart en dat bracht inderdaad soelaas.

Al bedankt voor de tip!

0 Likes
DeLLiAnO
Freshman Allesweter
Berichten: 1085
Meer goede raad dan tante Kaat Een mailpaal! Ongelooflijk (maar waar)! Waar zijn die handjes?

Programmatie verwarrend of vertraagd in TV-Gids

@Mito 

Blij je geholpen te kunnen hebben. Veel kijkplezier!

 


_______________________

If it's not a Bengal, then it's just a cat.
Rise and Rise again, until lambs become lions.
Tell me why are we, so blind to see, that the ones we hurt, are you and me.

0 Likes