Beantwoorden
m-jan20
Freshman Meesterweter
Topic held(in)! Wat een systeem! Jij bent een pro! Krak 2021

Foutmelding & haperingen Telenet TV app

Ik krijg tegenwoordig constant (1-3 keer per aflevering) deze (11819) foutmelding op de Telenet TV app (iPad/iPhone & Apple TV) + het beeld hapert ook vaak (beeld freezed maar geluid loopt verder, dit probleem heb ik al vanaf het begin). Ik heb dit alleen (ook het haperen) tijdens opnames en/of terugkijk-tv, nooit via live tv (gelukkig). 

IMG_0242.PNG

PS1: ik heb de app al eens verwijderd en opnieuw geïnstalleerd

PS2: ik heb het probleem op verschillende apparaten/browsers/merken 

PS3: bij élke andere app (YouTube, HBO Max, Netflix, Disney+, Streamz, VTM Go, VRT MAX, Prime Video, Discovery+ & Apple TV+) heb ik dit niet

PS4: het internet is perfect (180 mbs)

m-jan20 | Krak
  Welkom op De Netweters
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
32 reacties
thomasdb
Freshman Bijna Allesweter
En wanneer slaap jij? JACKPOT! WOW! Lees je nog iets anders? ;-)

niemand lijkt te reageren, even basic troubleshooting

probeer eens bekabeld aan de modem, een ping -t 8.8.8.8 of ping -t 1.1.1.1 te doen, met windows computer vanuit CMD, of installeer een ping app op tablet/gsm, en laat deze meelopen langszij met de tv aan , op het apparaat met uw probleem . zijn er eveneens inconsistenties in de ping reply tijd, wanneer de tv hapert? dan is misschien het netwerk ergens toch niet zo consistent perfect -  verder gebruikt u via de browser de website telenet.tv, of enkel via de app? probeer eens het andere?

luc55
Freshman Meesterweter
Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. Jij Netweters wikipedia! Vraagbaakkampioen!

firewall uitschakelen of vpn uitzetten

Kijk eens na

m-jan20
Freshman Meesterweter

Apple TV hangt aan de kabel, daar ook het probleem (minder weliswaar). Maar zou toch geen probleem mogen geven (of toch zeker niet zo veel) als alle andere apps het probleem niet hebben?

m-jan20 | Krak
  Welkom op De Netweters
thomasdb

is dat van op een ander dan u eigen wifi ook het geval? is het met bv een android ook het geval op uw wifi ? wat zegt de ping test. of misschien ligt het aan een app update of oververhit uw apparaat omdat het teveel op de achtergrond doet ofzo ook. heeft u tv box of digicorder thuis? stelt het zich beiden via de app en via de website telenet.tv?  maar geen idee eigenlijk, als er geen vpn tussenzit en het internet is echt goed 

m-jan20
Freshman Meesterweter

• Heb hier thuis geen Android, dus kan alleen op Apple/Windows/Google Chromebook testen
  • Ping: 42
  • Apparaten oververhitten niet, en sommige apps spelen zonder problemen 4K/8K videos af, telenet 720/1080p
  • Geen tvbox/digicorder, maar TV Flow (alleen de Telenet TV app dus (op Apple TV))
  • Probleem is er op tablet, gsm, tv & website. 

Lijkt me toch echt een probleem op met de app/website dus. De 1 minuut reclame voor elk programma werkt overigens wel altijd perfect, maar zodra die gedaan is freezed het beeld al direct. Tijdens een programma valt het meestal 1 à 3 keer uit met de 11819 foutmelding. Freezen is zowat elke 30 à 60 seconden, en soms veel meer. Blijft ook vreemd dat het (haperen & uitvallen) alleen tijdens opnames/terugkijk-tv is, live (gelukkig) nooit (alleen héél soms uitvallen met de 11819 melding). 

m-jan20 | Krak
  Welkom op De Netweters
thomasdb

ik kan er nog niets uit afleiden>.

niet velen klagen hierover

lijkt me een netwerkprobleem bij u thuis of iets met uw modem(signaal)/met de straatkabel

hoe oud is uw modem( recent, 10 jaar?), heeft u thuis (telenet )powerline of wifiaccesspoints in gebruik? netwerkverdeelswitches?

of een eigen router?

de ping is 43 maar , als u de test laat lopen samen met het tv kijken, ( ping -t loopt door deze stopt niet na 4 pings ) ziet u inconsistenties of afwijkingen of zijn deze allemaal 43 ~

doet u app dit ook op andere netwerken dan uw thuisnetwerk?

m-jan20
Freshman Meesterweter

Ik vraag me af hoe dit een probleem kan zijn met mijn netwerk als ik wel probleemloos 4K kan streamen met Netflix, YouTube, Prime Video, HBO Max en Disney+? Ook VRT Max, GoPlay & VTM Go werken gewoon perfect. Wij gebruiken thuis het nieuwe Telenet 360° pod systeem, dus ik gok 1-2 jaar oud.

m-jan20 | Krak
  Welkom op De Netweters
thomasdb

zijn deze pods bekabeld, of draadloos aangesloten ? indien draadloos misschien staan ze mogelijks wat te ver van elkaar geplaatst. indien bekabeld is de kabel misschien niet in perfecte staat, contactjes wat geoxideerd ofzo

als u zegt dat alle rest wel werkt is het inderdaad wel raar... maar meestal zijn die streams niet een stabiele x megabit, maar komen die in pulsen binnen wel, gebufferd.

iets flexibeler samen met inconsistente pings.

de werkwijze verschilt van platform tot platform. maar, het zijn er inderdaad erg veel dan dewelke wél goed functioneren en enkel telenet (en in minder mate apple)  niet.

daarom was mijn vraag , als u de ping test doet (en laat doorlopen)  tijdens het kijken ( -t ) is deze stabiel 42 ms of niet?

en wanneer geprobeerd vanop iemand anders met telenet hun wifi is telenet dan wel oke

zoja verkleint dat toch wel het venster ivm verkeerde diagnose

nu is de apple wel bekabeld , is deze bekabeld aan een (draadloze) pod, or rechtstreeks aan de modem ?

op uw mobiel toestel kan u eens proberen de https://one.one.one.one

vpn app te installeren en met deze aan tv eens te proberen. let wel deze maakt een uitgaande vpn, dus erna weer uitschakelen.

als het hiermee wel werkt is het misschien een andere oorzaak , losstaand van hardware

m-jan20
Freshman Meesterweter

Aan het netwerk ligt het niet, want live kijken in de Telenet TV app/website werkt wel goed. 4K streamen werkt perféct, snelheden en stabiliteit (FaceTime, livestreams, Teams) zijn perfect. Alleen opnames/terugkijk-tv haperen constant en vallen vaak uit. TV & iMac zijn rechtstreeks aangesloten op de modem, en deze hebben hetzelfde probleem als draadloos verbonden apparaten.

m-jan20 | Krak
  Welkom op De Netweters
thomasdb

update :

@Moderator ik kan sinds vanavond ook niet meer streamen over cloudflare brussel vpn. langs mijn extern telenet ip werkt het nog wel.

foutcode 1003 1002 langs de telenet.tv website, wel een andere dus

dit heeft altijd goed gewerkt. hopelijk is het iets tijdelijk.

ik kan zowel geen live tv als terugkijk tv meer gebruiken uitgaand van telenet naar 1.1.1.1 naar telenet.tv

tenzij telenet dit vanaf vandaag nu plots blokkeert ( of cloudflare?)

jammer ik bundel mijn provider(s)verkeer met deze (wireguardvpn) gateways ;  als er een vantussen gaat behoud ik eenzelfde uitgangs ip voor mijn lan naar web (en heb ik geen onderbrekingen in wat ik aan het doen ben)

als dit zo blijft kan ik dit niet meer gebruiken met telenet.tv?   verder ook geen netwerkproblemen alle andere dingen ok

misschien blokkeert telenet dit verkeer van nu plots, omdat het een omweg neemt, 

maar ik hoop dat het tijdelijk is, of aan wat anders ligt

@m-jan20 

alleszinds voor deze topic, mijn eerdere suggestie ; probeer eens met de one.one.one.one app; is (momenteel?) dus geen mogelijkheid

m-jan20
Freshman Meesterweter

Ik had gisteren hetzelfde probleem, maar dan met iCloud Private Relay. Na het uitschakelen werkt het wel terug, was in het verleden ook een probleem en duikt nu terug op (ook terug als enige app van alle videopaps). Nu merkte ik ook dat het haperen en de foutmeldingen voorlopig uitblijven na het uitschakelen hiervan, maar dit kan toch niet de bedoeling zijn aangezien ik 1) betaal voor de iCloud Private Relay functie en 2) deze zeer veilig is.

m-jan20 | Krak
  Welkom op De Netweters
Suzy
Community Manager
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! Tag away, my dear! TAGGING MASTER!

@m-jan20  schreef:
Ik had gisteren hetzelfde probleem, maar dan met iCloud Private Relay. Na het uitschakelen werkt het wel terug, was in het verleden ook een probleem en duikt nu terug op (ook terug als enige app van alle videopaps). Nu merkte ik ook dat het haperen en de foutmeldingen voorlopig uitblijven na het uitschakelen hiervan, maar dit kan toch niet de bedoeling zijn aangezien ik 1) betaal voor de iCloud Private Relay functie en 2) deze zeer veilig is.

Sinds gisteren kan je effectief streamingsproblemen ervaren op de TV-app/telenet.tv wanneer je gebruik maakt van iCloud Private Relay en dit uiteraard op iOS-toestellen. We hebben geen informatie over wanneer dit opgelost zal zijn, maar kan wel bevestigen dat er momenteel een onderzoek bezig is bij Telenet. Voorlopig is de workaround dus het uitschakelen van deze service als je gebruik wil maken van de Telenet TV-app (of website) op je iOS-toestellen.

https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager

StefaanH
Professional Superweter
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

@Suzy 

Ik heb ook een probleem maar weet niet of de achtergrond hetzelfde is (om er al dan niet een nieuwe thread over op te starten).

Sedert enkele dagen kan ik op de PC Telenet TV wel opstarten met mijn verschillende browsers, maar wanneer ik dan in het overzicht een uitzending wil bekijken krijg ik, op één uitzondering na, in al mijn browsers een wit draaiend cirkeltje en dan ook dat zwart venster uit de eerste post te zien.

Die uitzondering is Firefox. Daarmee lukt het wel nog. Zonder haperingen.

Met Chrome, Edge en Brave gaat het dus mis. Net zoals met de toepassing met icoon gelinkt aan AVAST, daar heb ik het de eerste keer mee voorgehad.

En het is dus niet af en toe, het is persistent.

Iemand een idee? Is er enkele dagen geleden een systeem-software update geweest bij Telenet zelf?

StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
thomasdb

@StefaanH mijn.telenet heeft wel even inloggen niet mogelijk wegens onderhoudswerken gegeven, eergisteren denk ik.

heb intussen met firefox geprobeerd maar ook zo de 1002 fout en streamen/opvragen vanuit telenet.tv onmogelijk

enkel via het telenet extern ip lukt het goed. nu als dat zo blijft is dat niet écht een probleem, dan remote desktop ik naar een laptop met telenet als gateway en kijk ik langsdaar tv op aanvraag. maar toch. is wel minder praktisch

@m-jan20 heeft u al geprobeerd vanop een ander telenet- dan uw eigen telenet-thuisnetwerk  de telenet.tv app/website te gebruiken, om te kijken of het probleem zich dan ook voordoet