Beantwoorden
m-jan20
Freshman Meesterweter
Topic held(in)! Wat een systeem! Jij bent een pro! Krak 2021

Foutmelding & haperingen Telenet TV app

Ik krijg tegenwoordig constant (1-3 keer per aflevering) deze (11819) foutmelding op de Telenet TV app (iPad/iPhone & Apple TV) + het beeld hapert ook vaak (beeld freezed maar geluid loopt verder, dit probleem heb ik al vanaf het begin). Ik heb dit alleen (ook het haperen) tijdens opnames en/of terugkijk-tv, nooit via live tv (gelukkig). 

IMG_0242.PNG

PS1: ik heb de app al eens verwijderd en opnieuw geïnstalleerd

PS2: ik heb het probleem op verschillende apparaten/browsers/merken 

PS3: bij élke andere app (YouTube, HBO Max, Netflix, Disney+, Streamz, VTM Go, VRT MAX, Prime Video, Discovery+ & Apple TV+) heb ik dit niet

PS4: het internet is perfect (180 mbs)

m-jan20 | Krak
  Welkom op De Netweters
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
32 reacties
RudyBoumon
Professional Weetjesweter
Goed bezig! On a roll... Tien op tien! Dat loopt vlotjes.

Hier wil de telenet tv App op mijn apple ipad pro sinds gisterenavond ook niet meer werken om tv te kijken op geen enkele zender, er komt op deze video kan niet worden afgespeeld -1102 wat loopt er fout bij de telenet tv App??

m-jan20
Freshman Meesterweter

Zoals @Suzy zei zal je (tijdelijk) je iCloud Private Relay moeten uitschakelen om de Telenet TV app te kunnen blijven gebruiken op Apple apparaten 😕

m-jan20 | Krak
  Welkom op De Netweters
Suzy
Community Manager
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! Tag away, my dear! TAGGING MASTER!

Goed nieuws, normaal zouden de problemen volledig van de baan moeten zijn sinds 12:00 deze middag. Degene onder jullie die iCloud Private Relay gebruiken, kunnen dit terug inschakelen. 😉

https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager

StefaanH
Professional Superweter
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Hoi @Suzy 

Ik ervaar nog steeds hetzelfde probleem op PC, dat weliswaar niet aan iCloud of iets anders van deze fabrikant gelinkt is, zie mijn post in pagina 1. Ik heb geen producten van Apple in huis.

Het resultaat is dus wel hetzelfde, ik krijg steeds: "niet beschikbaar". Behalve dan als ik naar Telenet TV surf met Firefox, dan gaat het wel goed. Maar alle andere browsers geven dus "niet beschikbaar" aan ...

StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
thomasdb
Freshman Bijna Allesweter
En wanneer slaap jij? JACKPOT! WOW! Lees je nog iets anders? ;-)

goedenavond @Suzy

voor mij is het ook nog niet opgelost, nog steeds melding 1002 en geen live-tv / tv op aanvraag (op dit moment cloudflare warp uitgaand connectiepunt Gent verbinding https://whois.domaintools.com/104.28.224.40 , is variabel , soms eens uitganspunt Brussel ofzo, maar allen gesitueerd in België )

zijn deze toegangspunten sinds recent geblacklist omdat het geen telenet ip adressen zijn?

zoja kan dit net zoals icloud ook mogelijk (terug) toegevoegd worden eventueel of zijn er nieuwe restricties van toepassing op tv

aangezien ik toch evenals de apple gebruikers telenet klant ben met eigen login heb ik hoop dat het mogelijk blijft

FilipD
Ex-Moderator
Waar zijn die handjes? WOW! Lees je nog iets anders? ;-) De magic number!

Hey @StefaanH,

Sorry wegens de late reactie. Ervaar je nog altijd hinder buiten Firefox? Exact dezelfde error als @m-jan20 ? 
-> @m-jan20 Is het bij jou ondertussen al in orde geraakt? 

https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.png?version=previewFilip | Ex-Expert Moderator

StefaanH
Professional Superweter
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

@FilipD  schreef:

Hey @StefaanH,

Sorry wegens de late reactie. Ervaar je nog altijd hinder buiten Firefox? Exact dezelfde error als @m-jan20 ? 
-> @m-jan20 Is het bij jou ondertussen al in orde geraakt? 

Wel, ik ervaar inderdaad nog steeds de error met alle browsers die ik heb behalve Firefox, waar het dus wel goed gaat.

Het is wellicht niet helemaal hetzelfde als bij @m-jan20 want ik heb geen Apple toestellen, en de foutmelding heeft een andere nummer: simpelweg "1"

foutmelding telenettv.JPG

Voor de volledigheid: de app start wel, ik kan door de programmagids bladeren, al wat je wil, ik kan een programma uitkiezen, dat begint dan ogenschijnlijk en dan plots staat er die foutmelding.

StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
thomasdb
Freshman Bijna Allesweter
En wanneer slaap jij? JACKPOT! WOW! Lees je nog iets anders? ;-)

bij mij ook nog steeds deze

Naamloos.png

m-jan20
Freshman Meesterweter

Bij mij is de 1102 melding (m.b.t. iCloud Private Relay) opgelost. De andere problemen (vaak foutmelding 11819 & haperingen) zijn er helaas wel nog.

m-jan20 | Krak
  Welkom op De Netweters
luc55
Freshman Meesterweter
Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. Jij Netweters wikipedia! PS: 2500 posts. Indrukwekkend!

Best blijven doorgeven via whatsapp telenet

https://www2.telenet.be/residential/nl/contact/mytelenet-help/chat-via-whatsapp.html

Met foto's en alles info over welk programma

Zeg ook dat je de app opnieuw er opgezet hebt en ook  via 5g geprobeerd hebt

FilipD
Ex-Moderator
Waar zijn die handjes? WOW! Lees je nog iets anders? ;-) De magic number!

Bedankt voor je feedback! @m-jan20 Zoals Luc aangeeft kan je dan best eerst contact opnemen met de Telenet klantendienst. Het ticket dat opgemaakt werd voor dit issue ging vooral rond error 1002 en het hele iCloud Private Relay gebeuren. 

@thomasdb Hetzelfde voor jou. We zien voor alle andere klanten geen impact meer en langs onze kant is het ook opgelost. Spreek dus ook gerust de klantendienst aan en zij bekijken dit met jou individueel.

https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.png?version=previewFilip | Ex-Expert Moderator

m-jan20
Freshman Meesterweter

Ik wou gisteren tijdens de Champions League match tussen Bayern - PSG naar de opname van De Slimste Mens kijken, en toen viel deze echt élke 10 seconden uit met de 11819 foutmelding. Ligt deze foutmelding misschien aan de overbelasting van de app/servers? Wat is de exacte betekenis van deze foutmelding eigenlijk?

m-jan20 | Krak
  Welkom op De Netweters
m-jan20
Freshman Meesterweter

@FilipD misschien kan je deze thread van het Ziggo forum (zelfde app) ook doorgeven aan developers? Dan toch véél mensen met het probleem, zo blijkt. 

m-jan20 | Krak
  Welkom op De Netweters
BBBDDDVVV
Experienced Beetjesweter
Mooi, mooi! Primeur! Pageturner! It's your second party!

Tijdens bekijken van een programma in de Telenet TV app komt na een paar minuten steeds de melding ‘Deze video kan niet worden afgespeeld.-11819’, dit terwijl ik verbonden ben met sterk wifi signaal en de app toegang heeft tot 5G…

Herhaaldelijk proberen zonder de app af te sluiten helpt niet,

De app geforceerd afsluiten helpt tijdelijk: meestal werkt het dan terug voor een paar minuten, totdat je de app een paar keer hebt geforceerd afgesloten, dan verandert de boodschap in iets a la teveel gebruikers gebruiken de app…

Dit probleem doet zich nog maar een aantal maand voor, voordien nooit geen last van gehad.

Iemand een idee wat ik hieraan zou kunnen doen? (Btw, de app is steeds de meest recente versie, iPhone 15 Pro)

Alvast bedankt! 

luc55
Freshman Meesterweter
Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. Jij Netweters wikipedia! PS: 2500 posts. Indrukwekkend!

Best dat je het doorgeeft aan telenet

Met foto's tijdstippen zo veel mogelijk info

https://www2.telenet.be/residential/nl/contact/mytelenet-help/chat-via-whatsapp.html