Beantwoorden
Diekes
Experienced Beetjesweter
Berichten: 5
Verander-je-wachtwoord-dag Leesclubje starten? Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

Gebruik van Telenet TV login op tweede verblijf

Ik heb een Telenet One(up) bundel met 5 GSM nummers, TV Iconic en uiteraard breedband internet in onze hoofdverbijfplaats... In ons tweede verblijf heb ik nog een pakket van een andere operator. Ik ben aan het overwegen om in het tweede verblijf een sterke internetverbinding van Telenet te bestellen en TV te kijken via een Cromecast 4K (Google TV) met de Telenet App en login van hoofdverblijfplaats? Ik gebruik dan de redenering dat ik in feite 6 schermen heb (1 TV Iconic thuis + 5 GSMs). 

10 reacties
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5869
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Gebruik van Telenet TV login op tweede verblijf

@Diekes 

Die redenering is niet correct want 5 schermen is de max wat je kan hebben en gebruiken.

Maar je kan wel perfect de tv app gebruiken in je andere verblijf plaats dat is geen enkel probleem.


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5313
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Gebruik van Telenet TV login op tweede verblijf

@Diekes het telt per adres waar er digitale tv actief is, niet per heel je pakket, je hebt dan 5 schermen op je hoofd adres en geen op je 2de verblijf mits je geen digitale tv daar hebt, maar als je op je 2de verblijf ook digitale tv neemt en opnames doet kan je niet je opnames van thuis en 2de adres samenvoegen, je zal dan 2 accounts hebben, 

dus beste is alles te behouden zoals nu, en als je internet op je 2de adres neemt van telenet kan je verder uw 5 schermen blijven gebruiken.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Diekes
Experienced Beetjesweter
Berichten: 5
Verander-je-wachtwoord-dag Leesclubje starten? Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

Gebruik van Telenet TV login op tweede verblijf

Dus ik mag niet de account van mijn hoofdverbijfplaats gebruiken in mijn tweede verblijf? Dat is toch vreemd.... Want ik neem toch aan dat ik mij mag verplaatsen met mijn GSM en dus TV kan kijken "on the move"? Ik wil geen ilegale zaken doen, ik merk echter verschillende feedback 🙂

WG94
Freshman Allesweter
Berichten: 1137
Krak Applaus voor jezelf! Boek alvast het Sportpaleis! Straf. Héél straf!

Gebruik van Telenet TV login op tweede verblijf

Det TV-box moet je niet meetellen in dit geval. Het "aantal schermen" van de TV-app en -website telt enkel voor die "extra" schermen.

Het is trouwens ook niet meer zo dat een geregistreerd toestel voor een bepaalde tijd vast staat (dat was bij Yelo wel het geval).

Wanneer je tv-kijkt via de Telenet TV-app of via telenet.tv wordt je toestel (maximaal 5) op de achtergrond geregistreerd. Wanneer je een zesde toestel wilt gebruiken, wordt het minst recent gebruikte toestel automatisch verwijderd op de achtergrond. Je kan je geregistreerde toestellen niet raadplegen.

Bron: Met hoeveel kan je tegelijk tv-kijken? (telenet.be) 

Je zit enkel met de limiet van 5 simultane kijkers (via app of website). Dus stel je bent op je buitenverblijf en er kijken al 5 personen via hun smartphone + nog eens iemand via de Google TV; dan zit je over de limiet en zal er tijdelijk 1 persoon moeten stoppen met kijken (of gezellig meekijken met iemand anders).

Je mag de Telenet TV-app en website perfect legaal gebruiken op je buitenverblijf. Er is een verschil tussen fysiek aantal TV toestellen dat je mag aansluiten op je kabelabonnement en het gebruik van de TV-app of website.


  WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
luc55
Professional Allesweter
Berichten: 2727
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Gebruik van Telenet TV login op tweede verblijf

Je moet gewoon All-Internet300 Mbps aanvragen op je 2de adres 61,14  euro

En gewoon je Cromecast tv mee nemen en gewoon inloggen

WG94
Freshman Allesweter
Berichten: 1137
Krak Applaus voor jezelf! Boek alvast het Sportpaleis! Straf. Héél straf!

Gebruik van Telenet TV login op tweede verblijf

Eigenlijk is eender welk internet abonnement (met voldoende datalimiet) geschikt.

Om de Telenet TV-app te gebruiken is het immers geen vereiste dat je verbonden bent met het Telenet-netwerk.


  WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
luc55
Professional Allesweter
Berichten: 2727
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Gebruik van Telenet TV login op tweede verblijf

Dat is juist anders gebruik je een data kaart natuurlijk valt te zien hoeveel je kijkt dat je toe komt met de data

Je kan dat +- uittellen  maar als je met slecht weer zit kijk je meer

Vroeger was het gemakkelijk als je in een appartement woonde kost je gemakkelijk op de wifi free telenet

surfen

Voor de kerstvakantie denken we dat we een data kaart gaan gebruiken aan zee is maar voor een week +-

We kennen iemand die gaat een kaartje meebrengen van wintervakantie

Tags (1)
Bob74
Freshman Weetjesweter
Berichten: 9
Verander-je-wachtwoord-dag Follow the reader, reader! Leesbeest! Goed gevonden!

Gebruik van Telenet TV login op tweede verblijf

Waarom investeren in een internet verbinding, terwijl je bij One een gratis datakaart kunt krijgen met onbeperkt internet? Datakaart in een mifi router stoppen en je hebt internet. Dan zou je idd via de app en chromecast tv kunnen kijken. Allemaal inbegrepen bij je normale internet abo.

 

Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5313
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Gebruik van Telenet TV login op tweede verblijf

@Bob74 

Ongelimiteerd tot 300GB per maand.

als je maar uren kijkt per maand zal je snel boven die 300GB zitten.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Bob74
Freshman Weetjesweter
Berichten: 9
Verander-je-wachtwoord-dag Follow the reader, reader! Leesbeest! Goed gevonden!

Gebruik van Telenet TV login op tweede verblijf

Afhankelijk van de resolutie gebruikt tv 3 tot 7 GB per uur. Dan kun je dus 50 tot 100 uur TV kijken. 

Bij overschrijden van de 300 GB stopt het niet, maar wordt de snelheid verlaagd. 

Het gaat hier om een 2e verblijf.... als je dan tot 100u per maand tv gaat kijken, kun je beter thuis blijven.....