Beantwoorden
Pascal_L
Experienced Weetjesweter
Berichten: 24
Handje vol! Twee handen vol! Leesbeest! Mooi, mooi!

Geen ondertitels bij History zender in de TV-app

“History’s greatest aircraft” op de zender History bekeken. In de TV-app geen ondertitels (weeral?!?), op TV nochtans wel. Is niet de eerste keer. Steeds bij History en/of National Geographic Channel. Wordt dat nu nooit eens opgelost?

 

Titel aangepast door Bjarne (Mod) | Originele titel: Ondertitels zender history

0 Likes
23 reacties
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Geen ondertitels bij History zender in de TV-app

@Pascal_L 

Bij History inderdaad niet, en dat is al zo sedert lange tijd, was ook al met Yelo TV het geval.

Bij National Geo heb ik nochtans geen probleem, daar zijn ondertitels te zien via de app. Toch op PC, heb nog niet getest op foon of tablet.

EDIT: zonet getest op de foon, zowel Yelo TV als Telenet TV: op National Geo zijn er ondertitels, geen pobleem.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Pascal_L
Experienced Weetjesweter
Berichten: 24
Handje vol! Twee handen vol! Leesbeest! Mooi, mooi!

Geen ondertitels bij History zender in de TV-app

Gisteren, 27/03, mooie docu ivm bermuda triangle, wederom zonder ondertitels. Zowel met de app, alsook op tv zelf.

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Geen ondertitels bij History zender in de TV-app


@Pascal_L  schreef:

Gisteren, 27/03, mooie docu ivm bermuda triangle, wederom zonder ondertitels. Zowel met de app, alsook op tv zelf.


Dan moet ik passen, bij mij werkt dat wel.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
HaroenR
Experienced Meerweter
Berichten: 118
YUGO op Android TV De magic number! Even demarreren... Een bus vol!

Geen ondertitels bij History zender in de TV-app

Dag @Pascal_L

History Channel bied ondertitels aan die je kan aan/uit zetten. Dit doe je via het "tekstballon"-icon tijdens het afspelen. Via de instellingen, Geluid en Ondertiteling, kan je dit ook altijd aan zetten.

Is dit wat je bedoeld? Of bedoel je dat, ondanks dat je deze optie geselecteerd hebt, er toch geen ondertitels zijn?

Pascal_L
Experienced Weetjesweter
Berichten: 24
Handje vol! Twee handen vol! Leesbeest! Mooi, mooi!

Geen ondertitels bij History zender in de TV-app

In de app naar history kijken, dan is het icoontje van de ondertitels er zelfs niet. Onmiddellijk getest met zender één en dan is het icoontje er wel. Ongeacht (ook getest) wat er in de instellingen ivm ondertitels gekozen wordt.

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Geen ondertitels bij History zender in de TV-app

@HaroenR 

Zoals @Pascal_L  aanhaalt, die instelling is er niet in de app "Telenet TV" voor History channel. Enkel rechtstreeks op de digicorder heb ik daar ondertitels (hoef ze niet aan te zetten, ze zijn er vanzelf). Zowel via Telenet TV als Yelo TV (op PC, foon of tablet, maakt niet uit) heeft History channel geen ondertitels.

Opgelet, ik heb al een uitzondering gezien: als er tussen twee programmas' (of ergens middennin, kan ook) reclame is voor een ander programma, dan zijn er soms wel ondertitels op HC. In de app dus.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Geen ondertitels bij History zender in de TV-app

Ik moet mijn antwoord hierboven herzien .... 😳

Ik heb net even grondiger gekeken en heb bij History Channel wel degelijk een setting gevonden om ondertitels aan te zetten. Deze stonden op "UIT". Ik heb dat dan gewijzigd in "NL", en ziedaar ... Ik heb nu dus effectief NL ondertitels op HC ....

 

ondertitelsHC.JPG

Wanneer het dus bij iemand niet werkt, is er iets anders aan de hand. Of hij/zij heeft die setting over het hoofd gezien, net als ik .... 🙄


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Pascal_L
Experienced Weetjesweter
Berichten: 24
Handje vol! Twee handen vol! Leesbeest! Mooi, mooi!

Geen ondertitels bij History zender in de TV-app

In de app, icoontje “ondertitels” is er gewoonweg niet. Zie prtscrn. Zap ik naar bvb zender één of vtm of ….. is het icoontje er wel.

 

998087CF-BC4E-4BB9-A849-E2221EDAB838.jpeg

0 Likes
Pascal_L
Experienced Weetjesweter
Berichten: 24
Handje vol! Twee handen vol! Leesbeest! Mooi, mooi!

Geen ondertitels bij History zender in de TV-app

Prtscrn bij vtm

F48545C1-B6D0-405E-AC61-1F06A984910A.jpeg

0 Likes
Pascal_L
Experienced Weetjesweter
Berichten: 24
Handje vol! Twee handen vol! Leesbeest! Mooi, mooi!

Geen ondertitels bij History zender in de TV-app

En bij de instellingen instellen: geen ondertitels of wel ondertitels (nl), maakt niet uit.

zap ik bvb naar vtm, dan wel dit:

1A61275F-A3DC-4740-AE91-CEF2810F801C.jpeg

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Geen ondertitels bij History zender in de TV-app

@Pascal_L 

Ik kan uw afbeeldingen nog niet zien, dus jij de mijne waarschijnlijk ook niet. Nog even wachten om te kunnen vergelijken dus.  Ik heb dus op History Channel toch een icoon gevonden om de ondertitels aan te zetten. Rechts bovenaan: Casten - Geluid en ondertitels - Beeld in beeld - Volume - Full screen kijken. 5 icoontjes dus.

Ik heb dat meteen uitgetest en een aflevering van "Forged in fire" bekeken. De ondertitels waren er wel (eerder "midden" titels, ze stonden niet onderaan maar een stuk hoger) maar halverwege blokkeerde de uitzending. Gewoon vast. Ik heb dan het "bekijken" afgezet, even naar een ander kanaal gegaan en dan teruggekeerd. Terug aangeklikt en op "verder kijken" geklikt. De aflevering ging mooi verder waar het gestopt was, maar de ondertitels waren weg. Gaan kijken bovenaan en inderdaad, de ondertitels stonden opnieuw op "UIT".

Terug aangezet en ze waren er weer. De rest van de weergave is goed verlopen, met ondertitels.

EDIT: Nadien een andere aflevering van Forged in fire opgezet en de ondertiteling stond terug uit. Heb ze terug moeten aanzetten. Dan eens gaan kijken op één. Een aflevering van Murdoch Mysteries. Daar stonden de ondertitels op UIT (bovendien was het menu uitgebreider, met o.a. audiodescriptie voor slechtorenden) maar toch waren ze er ...

Heel vreemd allemaal ....


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Pascal_L
Experienced Weetjesweter
Berichten: 24
Handje vol! Twee handen vol! Leesbeest! Mooi, mooi!

Geen ondertitels bij History zender in de TV-app

@HaroenR  Eender welk programma op history channel. Op tv met de tv-box geen probleem. Maar met app (zowel ipad als ipad mini) geen ondertitels. Icoon om ze eventueel aan te zetten, is er gewoonweg niet (ook al staat de ondertitels “aan” in de instellingen van de app).

Model ipad en model ipad mini, ipados-versies en app-versies: zie andere posts van mij.

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Geen ondertitels bij History zender in de TV-app

Nog een toevoeging: op mijn foon werken de ondertitels dus met Telenet TV. Ook eens getest met Yelo TV en daar zijn geen opties te vinden om ondertitels aan te zetten. Misschien zijn ze er wel, maar ik heb ze dus niet gevonden. Daar is het dus History Channel zonder ondertitels ...

Op één bij Murdoch mysteries waren er wel ondertitels. En vreemd genoeg, bij "Iedereen beroemd" ook ... Met Yelo TV dus.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Pascal_L
Experienced Weetjesweter
Berichten: 24
Handje vol! Twee handen vol! Leesbeest! Mooi, mooi!

Geen ondertitels bij History zender in de TV-app

Stom vraagje misschien, maar zijn hier telenet-medewerkers die mee lezen?

Kwestie dat er iets gedaan wordt met hetgeen wij melden (en testen).

0 Likes