Beantwoorden
DarkSins
Freshman Weetjesweter
Berichten: 26
De vlam zit erin. Dag van de Chocolade Verander-je-wachtwoord-dag Star Wars Day

Geen verbinding met server bij opvragen van opname

Ik wil een opgenomen programma bekijken via de telenet app op mijn laptop (W11), maar krijg de melding:

DarkSins_0-1698257202383.png

Als ik een ander opgenomen programma wil bekijken lukt dat perfect.

Quid?

 

Titel gewijzigd door Daan (mod) | Vorige titel: Geen verbinding bij willen kijken opgenomen programma

28 reacties
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5191
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Geen verbinding met server bij opvragen van opname

@DarkSins 

Kan je eens aangeven van welke zender uw opname is die je niet kan bekijken?

Je moet weten, er is een verschil in de zenders bij opnames, in die zin dat Telenet zelf een reeks zenders continu opneemt en andere  zenders niet.

Wanneer je een opname wil bekijken zal je, zonder dat je dat ziet of beseft, de opnames van de eerste soort niet van uw digicorder afspelen maar wel online van Telenet binnenkrijgen. Dat is ook de reden dat je opnames van bepaalde zenders enkel via uw digicorder kan bekijken en niet via de app.

Heb je een TV-Box, dan is het steeds opname op de servers van Telenet en is bovenstaande niet van toepassing.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
DeJeans
Experienced Beetjesweter
Berichten: 6
Verander-je-wachtwoord-dag Mooi, mooi! Leesclubje starten? Pageturner!

Geen verbinding met server bij opvragen van opname

Ik heb het zelfde probleem als ik opgenomen programma van VTM (Telefacts, Telefacts Zomer en Moordzaken: Eeuwige twijfel) wil bekijken op mijn PC. Bij opgenomen programma's van andere zenders, zelfs van VTM3, heb ik geen probleem. Zowel in Firefox, Chrome en de Telenet TV app. Computer herstarten en opnieuw aanloggen maakt ook niet uit. Ik heb een TV-box.

Alain3582
Experienced Beetjesweter
Berichten: 10
Dag van de Chocolade Follow the reader, reader! Leesbeest! Mooi, mooi!

Geen verbinding met server bij opvragen van opname

Ik heb ook een TV-box en hetzelfde probleem. Erg vervelend. Vooral mijn opnames van VTM en Play 6 lukken niet.

Toch lijkt het onderscheid niet te liggen aan de zenders. Op Play 4 kan ik de Harry Potter, deel 6 van 22/09 niet afspelen op laptop en deel 7 van 29/09 op dezelfde zender wél.
Het maakt ook niet uit of je op PC een browser (telenet.tv) gebruikt of de (te installeren) app.

luc55
Professional Allesweter
Berichten: 2710
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Geen verbinding met server bij opvragen van opname

Dit heb nog nooit deze foto gezien ik  heb een digicorder  denk dat het alleen bij de tv box is

En dat je enkel op digicorder kan zien ook nooit meegemaakt vroeger kon je de zaken van 2 jaar geleden wel nog zien op de app yelo en op de computer

nu niet meer met de nieuwe app van telenet tv  en de computer is zelfde  ik geraak maar tot 11 oktober iets van npo dat ik opgenomen heb

Of wel staat er iets fout

Tot hoever kan je terug gaan via de app of computer  als je opneemt via de tv box ( kijken via app of computer ) afspelen via aap of computer

 

Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5306
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Geen verbinding met server bij opvragen van opname

@luc55 wie met een digicorder op de telenet tv app kijkt naar opnames kijkt niet meer vanop de digicorder er naar maar via de cloud naar de opnames.

via de tv box kijkend en naar opnames van de cloud is dat ook 1 jaar geldig, daarna worden ze ook verwijderd.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5191
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Geen verbinding met server bij opvragen van opname


@Master-Magic  schreef:

@luc55 wie met een digicorder op de telenet tv app kijkt naar opnames kijkt niet meer vanop de digicorder er naar maar via de cloud naar de opnames.

via de tv box kijkend en naar opnames van de cloud is dat ook 1 jaar geldig, daarna worden ze ook verwijderd.


Daarom ook dat je niet alle opnames van een digicorder kunt bekijken via de app. Niet alles staat in de cloud.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
luc55
Professional Allesweter
Berichten: 2710
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Geen verbinding met server bij opvragen van opname

Dat is spijtig ik had het gemerkt met een documentaire bbc wou het op werk laten zien ging niet

en met france 2 ook een documentaire ging ook niet

DeJeans
Experienced Beetjesweter
Berichten: 6
Verander-je-wachtwoord-dag Mooi, mooi! Leesclubje starten? Pageturner!

Geen verbinding met server bij opvragen van opname

Ondertussen zijn we 3 maanden verder en het probleem is nog steeds niet opgelost.
Het laatste voorstel van Telenet was om mijn modem te vervangen. Maar ik zie het verband niet tussen het probleem en de modem.
Na van alles te hebben getest, kom ik tot volgende conclusie: 10% van mijn opnames geven bovenstaande fout als ik ze wil bekijken op mijn windows-computerS.
Het maakt niet uit met wel applicatie ik kijk (TV-app, firefox of chrome), met wel account ik ben aangelogd (die van mij of van mijn vrouw), hoe ik met het internet ben verbond (kabel, wifi of 4G). Ik heb alle telenet-cookies al een paar keer opgekuist. 
Op mijn smartphone en tablet lukt het altijd, ook als de via die wifi, en dus die modem die de oorzaak zou zijn.

luc55
Professional Allesweter
Berichten: 2710
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Geen verbinding met server bij opvragen van opname

Kan je op alle toestellen eens afmelden

En verander je paswoord eens is voor te zien wat het doet

Log in met nieuw paswoord

DeJeans
Experienced Beetjesweter
Berichten: 6
Verander-je-wachtwoord-dag Mooi, mooi! Leesclubje starten? Pageturner!

Geen verbinding met server bij opvragen van opname

Ik zie het niet zitten om mijn paswoord overal te veranderen, ook al weet ik dat je dat om veiligheidsredenen best af en toe doet.

Maar als je alle Telenet-cookies opkuist en dan nog eens aan logt met een andere account, dan weet ik niet wat een ander paswoord nog kan verbeteren.

Nog wat extra testen gedaan:
 - Firefox in privacy-mode op desktop (en cookies aanvaarden en aanloggen)
 - Telenet-TV app verwijderd en terug geïnstalleerd op laptop en desktop
 - aan gelogd met andere account in Telenet-TV app op desktop (niet simpel: eerst afloggen in app, dan alle cookies opkuisen in browser(s))
 - eens in Bing (dat ik nooit gebruik) geprobeerd op desktop en laptop (en cookies aanvaarden en aanloggen)
=> zelfde resultaat: zelfde opnames geven verbindingsfout en andere opnames kan ik gewoon bekijken.

luc55
Professional Allesweter
Berichten: 2710
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Geen verbinding met server bij opvragen van opname

Kijk eens in Firefox

Rechtsboven  klik hambuger

ga naar instelling

klik privacy en beveiliging

kijk Browserprivacy staat op standaard

kijk DNS over HTTPS staat op standaard 

 

Kijk ook eens met andere chrome web browser

Is om te testen

DeJeans
Experienced Beetjesweter
Berichten: 6
Verander-je-wachtwoord-dag Mooi, mooi! Leesclubje starten? Pageturner!

Geen verbinding met server bij opvragen van opname


"Browserprivacy" en "kijk DNS over HTTPS" staan beide op standaard in Firefox.
In chrome was het wat zoeken, maar daar staat ook alles op standaard.
Ik heb nog nooit iets aan dergelijke instellingen gewijzigd.

Het rare is gewoon dat 90% v/d opnames nooit&nergens problemen geven. Enkel 10% v/d opnames kan ik niet bekijken op mijn windows-computers. Het doet zich ook enkel voor bij programma's van VTM en GO, dus die met de verplichte reclame aan het begin v/h programma. Zijn die servers extra beveiligd en denkt de server dat ik via een achterpoortje toegang zoek tot hun server om de reclame te omzeilen? Die probleem-programma's via 7 dagen terugkijken gaat wel. Ik heb dan maar 7 dagen tijd en moet alle reclameblokken in het de uitzending uitkijken.

Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5306
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Geen verbinding met server bij opvragen van opname

@DeJeans  Toevallig de beveiliging van Telenet met antivirus niet aanstaan, kan zijn dat er een bepaalde dns wordt gebruikt dat reclame tegen houd of iets anders op de pc die op de achtergrond die reclame tegen houd.

dan start de uitzending ook niet op van vtm en vtmgo zonder het abbo op vtmgo.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
luc55
Professional Allesweter
Berichten: 2710
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Geen verbinding met server bij opvragen van opname

Op de vtm go zit een extra beveiliging

Bij de telenet tv op pc niet

Je moet je programma om reclame door te spoelen uit zetten en huidige pagina vernieuwen

of update tot het weer werkt