42459
netweters
|
18844
gesprekken
|
20340
vragen
|
Sinds enkele dagen werkt de Telenet tv app niet meer op onze Chromecast (met Google tv). Bij het aanzetten van een opname of bekijken van een live-uitzending krijgen we de boodschap 'Geen verbinding'. Bij de instellingen van de Chromecast zien we dat hij verbonden is via ethernet en andere apps werken gewoon zoals anders. We hebben de app zelf al eens verwijderd en opnieuw geïnstalleerd, de cache gewist, ... Wat kunnen we nog proberen of is er een algemeen probleem hiermee?
Alvast bedankt voor jullie hulp!
Titel gewijzigd door Dante (mod) | Vorige titel: Telenet tv app op chromecast
Opgelost! Ga naar oplossing.
Casten lukt wel nog, alsook de tv-gids raadplegen enz. Het loopt mis zodra je iets effectief wil bekijken (live of opname).
Hij is met ethernet verbonden. Heb ook de router opnieuw opgestart maar dat gaf helaas ook geen soelaas. Ik kan wel eens proberen om ethernet uit te trekken en te verbinden met wifi. Maar alle andere apps werken wel dus het lijkt me niet aan de verbinding te liggen, ondanks de melding 'geen verbinding' in de telenet-app.
@patrick37 schreef:Wat de oorzaak is heb ik geen idee van eerlijk gezegd.
De boodschap "Geen Verbinding" op de Telenet TV App is toch een (af en toe) wederkerend probleem 🤔
Het heeft dus niets te maken met jouw verbinding te maken (gezien alle andere Apps wel werken), maar een probleem bij Telenet 🙄.
Je kan dus niets doen (overschakelen van Ethernet naar WiFi zal zeker niet helpen, ethernet is de voorkeur).
Alleen Telenet verwittigen (Helpdesk, social media, hier, ...), en afwachten tot het gefixt wordt 🤗
@Leenie herinstalleer je app eens terug op je chromecast . Soms helpt dit wel. Het kan zijn dat er enkele bestanden op de chromecast defect zijn geraakt die bij herinstallatie terug in geïnstalleerd kunnen worden.
Dag allen,
Allereerst allemaal bedankt voor jullie hulp! Ik heb ondertussen alle kabels gecontroleerd, Chromecast heropgestart, app verwijderd en opnieuw geïnstalleerd, ... Niets leek te werken tot ik de modem uitgetrokken heb. Ondanks dat alle andere apps wel werkten voor ik de modem herstartte, lijkt het probleem nu met de Telenet app wel opgelost. Raar maar waar. Bug in de app na werken aan Telenet netwerk maandag? Of Telenet herstelde de - blijkbaar wederkerige - bug? Wie zal het zeggen. Voor nu dus terug in orde, hopend dat het blijft 🙂
Dit heb ik nu ook al een hele week…. Komt op geen verbinding. Alle andere apps werken. Komt zelf soms op u kunt niet kijken want u bent aangemeld op meerdere apparaten… Echt heel raar. We hebben nog een tv met chromecast en die heeft dat niet.