24748
netweters
|
152273
antwoorden
|
20687
vragen
|
Beste,
Ik heb een samsung tv en samsung soundbar.
Het probleem is dat het geluid soms uitvalt.
De tv is met e arc verbonden met de soundbar.
Ik heb de soundbar ook al eens afgekoppeld( Decoder rechtstreeks in tv)
Ik heb ook al een geprobeerd om het geluid via optical in te laten gaan maar dan is het probleem nog steeds aanwezig.
Dit is zowel tijdens tv zien als wanneer de app radio opstaat.
Alvast bedankt!
Groetjes MrFerny
Bij mij is het opgelost. Na het "opgeloste" netwerk probleem dat opnieuw zich voorgedaan heeft vorige week, heb ik ook mijn e-router laten vervangen.
Mijn modem (e-router) is toen vervangen op initiatief va de klantendienst. Al anderhalve week geen probleem meer.
Blijkt dat de problemen met Safespot in het begin - met het verwijderen van herinstalleren van safespot op modems en dit meermaals - bepaalde modems (hun firmware) om zeep heeft geholpen met als resultaat allerhande vervelende bugs. Specifiek de e-router heeft heel wat kinderziekten gehad.
Nogmaals, mijn e-router vervangen en al anderhalve week geen problemen meer met Samsung TV's en TV- box.
Bij mij zat een TV- technieker Samsung af te breken met de grond omwille van niet compatibel met Telenet producten terwijl TN ze zelf verkoopt. Il faut le faire !!!
@Suzy Als je tegenwoordig bij TN een probleem hebt, zijn het altijd apparaten van klanten die niet compatibel zijn die de facto als oorzaak worden weerhouden. Mijn installatie is gekeurd door 4 techniekers die TN nodeloos heeft gestuurd. Finaal resultaat: objectief gedocumenteerde netwerkproblemen hier in de buurt op grote schaal en dit door één van de techniekers. Misschien moet TN eens een lijst opstellen van merken per productcategrorie (TV, hifi, access point, ...) die wel compatibel zijn of misschien moet TN ook zelf TV's beginnen produceren.
Eén ding is duidelijk: als je bij TN slachtoffer bent van een netwerk probleem, kun je het vergeten. Daar wordt gewoon weg niet naar gekeken terwijl de coax infrastructuur versleten is.
Ook ik wacht op PX fiber als TN binnen de kortste keren niet onderneemt om de stabiliteit van hun netwerk te optimaliseren.
Geluid valt regelmatig een seconde uit
Hier zelfde probleem..
samsung tv qn75qe95b icm samsung soundbar
geluid is gecombineerd (tv+soundbar)
Kijken via tv box valt het geluid om de 2 minuten een seconde weg.
kijken we via apps op tv is er geen probleem
Heb dit over zovee...l maanden terug ook meegemaakt enkele weken. Daarna plots verdwenen. Probeer eens je modem en je tvbox/digibox/digicorder uit de stekker te halen voor 30sec en herstart eens alles. Met wat geluk is het voorbij.
_______________________
If it's not a Bengal, then it's just a cat.
Rise and Rise again, until lambs become lions.
Tell me why are we, so blind to see, that the ones we hurt, are you and me.
Thx. Heeft inderdaad geholpen
Graag gedaan
_______________________
If it's not a Bengal, then it's just a cat.
Rise and Rise again, until lambs become lions.
Tell me why are we, so blind to see, that the ones we hurt, are you and me.
Hier gloednieuwe installatie met Philips tv en Philips soundbar, nieuwe tvbox, nieuwe hdmi highspeed kabels.
Soundbar met eArc verbonden met TV, nvidia shield en tvbox met hdmi naar tv.
Geluid valt heel regelmatig uit, variërend van 1 seconde tot 20 seconden lang. Geen problemen als we naar de shield kijken.
Hier is alles opgelost - ook nu geen onderbrekingen geluid meer - sinds Telenet in juli ll.:
1. een dropkabel heeft vervangen in nr 166 in de straat die voor storing zorgde
2. in een aanpalende straat, ook technische problemen heeft verholpen die voor storing op het netwerk zorgden
3. de TAB heeft vernieuwd.
Alles werkt nu perfect: geen onderbrekingen meer van om het even wat. Heeft wel anderhalf jaar geduurd.
Dus in eerste instantie zou ik intern mijn installatie goed controleren (ook netwerkkabels en evt aansluitingen voor netwerk in de muur, LAN- kabels en eventuele AP's en/of switches). Indien je zeker bent dat dit allemaal OK is, technieker vragen en netwerk eens laten checken.
PS Zeker ook eens proberen met andere hdmi kabel. Gebruik zelf enkel voor TV box kabels die TN mee levert. Technieker is natuurlijk laatste stap maar als je zeker bent van je eigen installatie, niet aarzelen en desnoods dreigen met klacht bij ombudsdienst. Pas na effectieve klacht daar is er bij mij schot in de zaak gekomen met aanstelling van een netwerkspecialist.
Wanneer heb je last van dat uitvallen op je tvbox?
Tijdens rechtstreeks/live kijken, of ook tijdens opnames?
Heb je bv streams/play/netflix? Zo ja, heb je het hier ook bij via tvbox?
_______________________
If it's not a Bengal, then it's just a cat.
Rise and Rise again, until lambs become lions.
Tell me why are we, so blind to see, that the ones we hurt, are you and me.
Sedert een dag of twee geen problemen meer, het probleem heeft zichzelf blijkbaar opgelost.
Ghost in the machine, want ik heb niets aan de setup veranderd...
Tof om te horen!
Heb dit ook ooit zelfste meegemaakt, zelfste setup als bij jouw. Na enkele weken ook plotseling verdwenen. Denk dat dit af en toe gebeurd per regio ofzo, moment dat ze veranderingen of aanpassingen aan het doen zijn.
_______________________
If it's not a Bengal, then it's just a cat.
Rise and Rise again, until lambs become lions.
Tell me why are we, so blind to see, that the ones we hurt, are you and me.
Inschakelen van Dolby surround zou mogelijk ook oorzaa zijn ...
Tzou mss kunnen, in mijn geval was dat niet het probleem. Zelfs via tv speakers had ik het nog in stereo
_______________________
If it's not a Bengal, then it's just a cat.
Rise and Rise again, until lambs become lions.
Tell me why are we, so blind to see, that the ones we hurt, are you and me.
Bon, in mijn geval heeft het een paar jaar geduurd...ik heb alles echt alles geprobeerd en veranderd, HDMI kabels, tot de duurste die je op de markt vind...., UTP kabels vervangen door de meest nieuwe zelfs categorie 7 enz....reset van TV-Box , dolby aan of uit met of zonder...enz, niets hielp en bellen met de helpdesk lost helemaal niets op die vragen dan zaken te doen dat je allemaal geprobeerd hebt, at the end stellen ze dan voor om een technieker te laten langs komen maar op eigen kosten voor iets dat bij hen niet werkt!
Nu sinds een paar maand, ik denk een maand of 2 is het gedaan, volledig weg en ik heb niets veranderd!! Conclusie, er zal wel eens storing geweest zijn ergens hier in de buurt van hun netwerk!
Desalniettemin heb ik het gehad met Telenet, van het ogenblik fiberklaar hier is gepasseerd in Halle kijk ik wel uit naar een nieuwe provider, hoeft Proxmimus niet te zijn maar ik zie wel wie de beste aanbiedingen heeft....prijs / kwaliteit afgewogen alhoewel ik eerder kwaliteit wil dan het goedkoopste!
Bij mij net hetzelfde: sedert aanschaf nieuwe tv gebeurde het dagelijks, meestal na een paar uur, dat het geluid wegviel.
Nu, sedert een 2 tal maanden, is dat plots opgehouden.
Bizar genoeg nadat er hier in Dilbeek: “verbeteringen aan het netwerk” zijn gebeurd 🤔