Beantwoorden
Sabrina15
Freshman Beetjesweter
Berichten: 1
En we zijn vertrokken!

Geplande opnames behouden na omschakeling naar TV Box?

Hallo,

 

Momenteel hebben wij al een dinosaurus op gebied van Digicorder, het is er nog eentje met een grijze afstandsbediening en zeker 8 jaar oud. Met de aankoop van een nieuwe TV zouden wij nu ook wel eens de 4K-wereld willen instappen. 

In de Telenet-TV app zie ik momenteel met de oude setup nog mijn geplande opnames staan. Als wij overschakelen naar die TV-box, moet ik dan al die opnames opnieuw plannen? Want er zijn bv series die nu niet op TV zijn, maar na een half jaar weer terug komen en nu neemt hij de nieuwe seizoenen automatisch op. Dan ook nog? 

Alvast bedankt voor jullie hulp!

 

Titel gewijzigd door Lieselot91 (mod) | Vorige titel: Geplande opnames overschakeling TV Box

 

0 Likes
7 reacties
Ex-Netweter
 

Geplande opnames behouden na omschakeling naar TV Box?


@Sabrina15  schreef:

 

Als wij overschakelen naar die TV-box, moet ik dan al die opnames opnieuw plannen? Want er zijn bv series die nu niet op TV zijn, maar na een half jaar weer terug komen en nu neemt hij de nieuwe seizoenen automatisch op. Dan ook nog? 


Ja, de TV-box werkt op een volledig nieuw systeem en is niet compatibel met de Digicorder en je moet dus alles opnieuw inplannen, oude opnames ben je onherroepelijk kwijt.

Ter info, de Telenet TV-box is zeker geen echte 4K-wereld, die doet gewoon upscaling van HD-bronnen.

Live:

  • Vlaamse zenders: HD 1080i
  • Buitenlandse zenders: HD 720p (soms HD 1080i of SD 576i)

Opnames en Terugkijk TV:

  • Vlaamse zenders: HD 1080p
  • Buitenlandse zenders: HD 720p of SD 576p
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5213
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Geplande opnames behouden na omschakeling naar TV Box?

@Sabrina15 

Was uw vorige tv ook reeds vebonden met een hdmi kabel met de Digicorder? Indien het nog scart aansluiting was, moet je ook de instellingen op je Digicorder aanpassen.

Als je rechtstreeks kijkt, dan is het signaal voor Digicorder of voor TB-Box hetzelfde. De TV-Box kan aan upscaling doen, maar je tv kan dat evengoed. Dus daarvoor moet je niet overschakelen naar de TV-Box. Mogelijk veranderd dat in de toekomst

StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5191
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Geplande opnames behouden na omschakeling naar TV Box?

Buiten het feit dat je effectief alles gaat moeten herplannen werkt het plannen van series op de TV Box niet hetzelfde als op de Digicorder.

Op de digicorder kon je een seizoen aanduiden om op te nemen, en daar dan nog bijzetten: enkel nieuwe afleveringen.. Wanneer je op de TV Box een reeks opneemt neemt die gewoon alles op. Je moet de niet gewenste reeks(en) er manueel terug uithalen.

Moest het intussen aangepast zijn, ik weet dit enkel van het hier te lezen. Ik ben en blijf gelukkig met mijn digicorders.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Santa
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 516
En wanneer slaap jij? JACKPOT! De race is begonnen! WOW!

Geplande opnames behouden na omschakeling naar TV Box?

Ik vind het geweldig dat hier alleen nog maar personen hebben geantwoord die zelf geen TV-box hebben.

En natuurlijk zeggen die dat het niet de moeite is om over te schakelen.

Ik heb wél (al meer dan 4 jaar) een TV-box en wil nooit meer een Digicorder.

Het is wel zo dat de TV-box fundamenteel verschilt van de Digicorder.

Als je bang bent van verandering zoals de andere protagonisten hier blijf dan bij je Digicorder.

Anders? Neem dan de duik! Je gaat in het begin vloeken maar je gaat uiteindelijk beloond worden!

DeLLiAnO
Freshman Allesweter
Berichten: 1085
Meer goede raad dan tante Kaat Een mailpaal! Ongelooflijk (maar waar)! Waar zijn die handjes?

Geplande opnames behouden na omschakeling naar TV Box?

@Santa 

Zo heb ik mensen gekend waar der niks beter was dan vhs of dvd recorders... Moesten van digicorder niets van weten, was niks voor hun... Tot ze zagen dat met 1 druk op de knop alle series werden opgenomen, je geen zender-begintijd-eindtijd manueel moest instellen enz. Veel mensen gebruiken nu excuus dat ze anders hun opnames kwijt zijn. Die ze al 5j niet hebben gezien, maar in geval van. Als die bepaalde titel dan zo goed is haal hem op dvd.

Eens (en die tijd komt altijd vroeg of laat) de digicorder of de hdd zen geest geeft ben je ook alles kwijt.. zender plaatsen, opnames, instellingen .. Als de tv-box zen geest geeft en je nieuwe haalt, heb je alle zenders nog op je favo plek, geplande opnames, opnames zelf enz.

Veel mensen geven het echter niet toe, maar vanaf je nog maar over woord verandering, vernieuwing, verbetering spreekt, staat het water in hun naad.

 


_______________________

If it's not a Bengal, then it's just a cat.
Rise and Rise again, until lambs become lions.
Tell me why are we, so blind to see, that the ones we hurt, are you and me.

Suzy
Community Manager
Berichten: 7390
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Geplande opnames behouden na omschakeling naar TV Box?

@StefaanH je kan op de TV-box erg specifiek aanduiden welke opnames je wil inplannen. Dit is al enige tijd aangepast en verbeterd. 😉 

Je gaat naar de serie die je wil opnemen (bv. Familie), maar i.p.v. op "Serie opnemen" te klikken, kies je voor "Geavanceerde instellingen". Bij de optie opnemen kan je dan kiezen voor:

  • Deze aflevering
  • Deze en nieuwe afleveringen
  • Alles van seizoen 32
  • Alles van seizoen 32 en later
  • Alleen nieuwe afleveringen
  • Alle beschikbare afleveringen

Je hebt dus degelijk controle over wat er wordt opgenomen bij een serie. 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5191
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Geplande opnames behouden na omschakeling naar TV Box?

OK @Suzy , thx om mij bij te brengen, daarom ook dat ik specifiek vermeld heb dat ik niet noodzakelijk de laatste nieuwe info had.

Maar goed, dat is dus heel goed (oud) nieuws voor de (kandidaat) TV Box bezitters 😉


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.