Beantwoorden
Michiel_DP
Experienced Meerweter
Berichten: 110
Full speed writing! Een bus vol! WOW, overzichtelijk! De volle 100!

Het nieuwe reclamesysteem

Puur uit interesse volgende week zijn we van even weggeweest terug bij Telenet. Maar ik vroeg me nu gewoon af hoe jullie de nieuwe verplichte reclame vinden. Is dit storend? Duurt 1 minuut lang? Is het effectief 1 minuut.

 

Dank jullie wel voor jullie ervaringen te delen.

0 Likes
9 reacties
Wheng
Professional Allesweter
Berichten: 1933
Jij alziend oog. ;-) Krak 2018 Ere-Krak Krak 2021

Het nieuwe reclamesysteem

@Michiel_DP  Bij de tvbox is het effectief 1 minuut in het begin bij een opname. Letterlijk 60 seconden maar omdat het reclame is voelt het wel langer

 

De eerste minuut kan je dus niet verderspoelen, daarna kan je wel gewoon vooruit spoelen, ook tijdens reclame.

 

Op zich vind ik het een goed compromis, bij opnames alleszins.

 

Wat ik wel jammer vind: ik heb Play More en betaalde dus voor Terugkijktv. Hoewel Telenet dat niet zo ziet.

Nu is Terugkijktv gratis geworden  Tijdens terugkijktv kan je dus niet verder spoelen tijdens reclame. Voel me ergens wel bekocht omdat ik bij Terugkijktv die in de betalende Play More zat nu de reclame niet meer kan verderspoelen.


    Wheng | Krak
    Everyone is wise until he speaks.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Michiel_DP
Experienced Meerweter
Berichten: 110
Full speed writing! Een bus vol! WOW, overzichtelijk! De volle 100!

Het nieuwe reclamesysteem

Snap ik volledig bij Play More zouden ze dit wel moeten toelaten of eventueel korting geven. Want je betaald nu evenveel voor pakket met minder mogelijkheden.

luc55
Experienced Allesweter
Berichten: 2594
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Het nieuwe reclamesysteem

terugkijktv is toch alleen voor de vtm zenders en play zenders of zie ik verkeerd

0 Likes
Ex-Netweter
 

Het nieuwe reclamesysteem


@luc55  schreef:

terugkijktv is toch alleen voor de vtm zenders en play zenders of zie ik verkeerd


Terugkijk-TV is op meer zenders maar momenteel kan je enkel op de door jou vernoemde zenders de reclame niet doorspoelen.

https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/wat-is-terugkijk-tv-en-hoe-werkt-het/

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Het nieuwe reclamesysteem

Ik heb toen in de tijd om de zelfde reden Play More genomen ....terug kijk tv. Nu dat het inderdaad gratis wordt kunnen ze de functie net goed schrappen uit het Play more aanbod en Play More ook met € 5 verminderen per maand tenzij je de optie hebt om wel je reclame door te spoelen. ( niet dat ik het gebruik die optie maar het zou fair zijn naar de prijs die je ervoor betaald ). 

 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
BillyX
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 495
Waar zijn die handjes? Opgeruimd staat netjes! De race is begonnen! WOW!

Het nieuwe reclamesysteem

De vraag is echter hoelang blijft dit duren? De basis is gelegd en de software is volledig aangepast. Als je goed kijkt naar de tijdbalk dan kan je zelfs de reclameblokken zien. Alhoewel het niet 100% accuraat is.

 

Maar wanneer het hebzuchtige DPG Media en het gulzige mediabedrijf van Telenet SBS beslissen dat het nog meer moet omdat de klanten het toch maar aanvaarden dan zitten we straks alle reclameblokken geforceerd te kijken.

 

De belofte dat we in ruil iets terugkrijgen is een leugen. Nog steeds adverteert Telenet bij TV Iconic dat je 7 dagen terugkijk TV hierbij krijgt. In werkelijkheid krijgt iedereen dat nu gratis door die geforceerde 1 minuut reclame. Ik moet degene teleurstellen die denkt dat Telenet nu de prijs van TV Iconic gaat verlagen omdat deze optie in het pakket verdwijnt. Dat gaat absoluut niet gebeuren.

 

Als je dan zegt dat je in het verleden een entertainment pakket had aangeschaft voor die 7 dagen terugkijk TV. Dan krijg je netjes het antwoord dat de waarde van dergelijke pakketen zit in de content die aangeboden wordt en niet in de terugkijk TV functie.

 

Een belabberde uitleg die blijkbaar goed is besproken in de vergaderzalen van Telenet. Want de uitspraak van die gratis 7 dagen terugkijk TV door de nieuwe voorzitter van de Belgische vereniging voor audiovisuele media, namelijk Wilfried Celis was niet zo verstandig. 

 

Ik ben er zeker van dat veel mensen een dergelijk pakket hebben aangeschaft speciaal voor die terugkijk TV. Met de komst van Streamz werd er al wat gesleuteld aan het populaire Play pakket. Zo werden de themazenders eruit gehaald en in ruil daarvoor kreeg je (opnieuw) niets. Laten we niet vergeten dat Streamz in handen is van SBS en Telenet. 

 

De meeste Streamz klanten zijn in feite Telenet Play klanten. Ik vrees maar hoop oprecht dat veel mensen nu hun abonnement op Streamz gaan opzeggen. Gewoon voor het feit dat terugkijk TV nu in feite gratis is. Het povere aanbod van Streamz is de huidige prijs niet echt waard. Maar uiteraard moet iedereen dat voor zichzelf uitmaken.

 

In ieder geval is dit praktisch de enige protestmethode tegen deze geforceerde reclame. Want de vraag blijft, hoelang duurt het nog vooraleer we alle reclameblokken moeten zien?


Telenet

BillyX

...gebeten om te weten...

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.



0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5256
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Het nieuwe reclamesysteem

@BillyXStreams is van DPG media en Telenet 😉


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
BillyX
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 495
Waar zijn die handjes? Opgeruimd staat netjes! De race is begonnen! WOW!

Het nieuwe reclamesysteem


@Master-Magic  schreef:
Streams is van DPG media en Telenet 

Lol 😆. In mijn lange pleidooi een foutje. Uiteraard bedoelde ik dus DPG Media en Telenet. Ik wou alleen maar duidelijk maken dat het net deze bedrijven zijn die ons de geforceerde reclame opdringen.


Telenet

BillyX

...gebeten om te weten...

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.



0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5256
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Het nieuwe reclamesysteem

@BillyXWe zullen het zien met de tijd, de vele streaming opties maken het hen niet gemakkelijker, het wordt duurder voor de zenders voor programma’s aan te kopen en er komen minder inkomsten binnen zodat er minder kijken omdat het programma’s toont die niet aanslaan.

het is een vicieuze cirkel dat door teveel zenders en de kwaliteit meer kwantiteit wordt.

maar de VRT gaat er ook nog aan toe gevoegd worden voor de verplichte reclame, dus kan je hen ook wel een geld koe noemen met de tijd.

de ene gaat het aanvaarden en een andere niet, je hebt de keuze om het aan te kijken of je abbo te veranderen of op te zeggen, je bent niet verplicht er naar te kijken als je die zenders niet bekijkt.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes