Gelukkig Nieuwjaar!

Onze beste wensen voor iedereen! Hier blikken we even terug naar het afgelopen jaar en kijken we vooral ook uit naar een fantastisch 2026 met jullie op De Netweters.
Beantwoorden
SarahV
Freshman Meerweter
Say what?! On a roll... Tien op tien! Dat loopt vlotjes.

Gebruik CI+ met TCL-toestellen

Wel jammer dat het CI+ kaartje niet werkt op deze TCL TV's

Telenet bied in hun eindejaar-promotie deze televisie aan maar na 90% 'activatie-bezig' krijg je telkens foutmelding 17. Het kaartje werkt dan weer perfect in een andere TV op dezelfde kabel / aansluiting.

Titel gewijzigd door Christof (mod) | Vorige titel: Re: Hoe kan je CEC inschakelen op TCL TV?

5 reacties
Rickwvl
Freshman Beetjesweter
Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! Hi there!

Klopt, ik vermoed geen enkele TCL TV is compatibel met het CI+ kaartje. Hier net hetzelfde resultaat.

Op de Samsung TV werkt het prima.

En inderdaad jammer dat Telenet dit merk in aanbieding heeft met de beperking van CI+.

Ik gebruik hier de Telenet TV app op beide TCL tv's. De beeldkwaliteit is bevredigend. Kost je alleen een pak meer dataverbruik.

SarahV
Freshman Meerweter
Say what?! On a roll... Tien op tien! Dat loopt vlotjes.

Inderdaad, ik heb er mijn Apple TV op aangesloten en kijk ook via de app ... maar vreemd dat ze dergelijke TV's geven wat niet met hun eigen systeem werkt 🤔

flip1953
Freshman Meesterweter
Jij bent geliefd! De nieuwe Einstein! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

@SarahV  schreef:

Wel jammer dat het CI+ kaartje niet werkt op deze TCL TV's

Mijn dochter heeft bij Vandenborre de "TCL 43P64 4K UHD Google TV 43" (2025)" tijdens de Black Friday deals. Ik heb er één van mijn CI+ kaartjes in gestoken, en alles werkt perfect.

Het is dus blijkbaar niet zo dat geen enkele TCL TV is compatibel met het CI+ kaartje ...

PS - Dat heeft eigenlijk niets met de HDMI topic te maken (kan een moderator dit misschien afslpitsen) 🤔.

luc55
Experienced Meesterweter
De gouden postveer is voor jou MVP, Most Valuable Poster! Jij alziend oog. ;-) Netweters’ orakel!

Je hebt dan geluk bij veel Tcl gaat het niet 

Het is een zeer goedkoop b merk en zeker als je hem via internet koopt kan je niet op tegen andere b merken 

Vrienden hebben ook één ze gebruiken hem alleen via de Hdmi kabel , dan heb je rest niet nodig 

Bedankt om te laten weten van de winkel Vandenborre wel gemerkt dat  de prijzen wel veel hoger liggen  tegen de andere internet winkels 

Dus deze zullen getest zijn , is mijn indruk en andere versie modellen 

ChristofM
Expert Moderator
Champagne, lezer van het jaar! Waar zijn die handjes? De race is begonnen! WOW!

@SarahV @Rickwvl We hebben jullie reacties over de CI+ module met TCL-toestellen onder dit nieuw topic gebracht omdat deze op het vorige topic (waar dit over CEC en HDMI ging) off-topic waren.

https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.png?version=previewChristof | Expert Moderator

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.