24748
netweters
|
152263
antwoorden
|
20686
vragen
|
Hallo ik heb een modem model Ch8568LG en de nieuwe tv boxen, mijn vraag is heeft er nog iemand veel problemen met de verbinding met de tv boxen
Titel gewijzigd door Bjarne (mod) | Vorige titel: Ch8568LG en Tv boxen ip
Ja hoor heel goed signaal via wifi
je hebt een goed signaal zeg je, maar signaal en goede throughput is niet hetzelfde.
Welke opstelling gebruik je ?
modem -- TVbox, of modem-"extra-wifi-AP of powerline of versterker of ..."
De tv boxen zijn verbonden via wifi verbinding
Modem naar tv boxen
ok, als je bvb een speedtest doet op je GSM, in de buurt van waar de TV box staat/hangt, welke snelheid krijg je dan ?
Download 19,5Mbps upload 25Mbps
@Pcnerd Denk dat je snelheid beetje te laag is via wifi voor een deftig gebruik van deze 2 toestellen, het wordt aangeraden om je toestellen via een utp kabel te verbinden en niet via wifi, wifi kan altijd verstoord worden waardoor je problemen hebt met je 2 toestellen.
Als je bedoel om tv boxen te verbinden met sftp kabel die mogelijk is er niet
Geen idee welk je telefoontoestel is die je gebruikt voor de test, maar speed is vrij laag, dus lijkt eerder een speedtest op 2,4GHz band dan eentje op 5GHz band, En dat is niet ideaal voor video. Dus lijkt dat de wifi op die plaats niet geweldig is toch niet. Hoe ver is dat van de modem ? en hoeveel obstakels tussen modem en die plaats, met obstakels bedoel ik muren etc
Een iPhone de modem staat 10meter van al tv boxen van de tweede verdieping
10 meter verticaal zijn drie verdiepingen. Niet enkel de afstand is van belang, maar ook alle hindernissen tussen de twee punten. Bij gewone kamers van ca 10 m² ben je ook horizontaal drie kamers verder. Hoeveel muren of vloeren zitten modem en tv-box?
1 muur en 1 vloer, en zelfs een tv box dat maar een 2m van de modem staat heeft problemen