Internetstoringen TV-box
Beste,
Omdat mijn TV-box zo slecht presteert heb ik een TPLINK XE75 angeschaft in de hoop dat deze het probleem zou verhelpen en ik was toch toe aan een nieuwe router.
Telenet geeft natuurlijk geen antwoord op de vraag, rond-de-potgedraai, dus kom ik bij jullie terecht.
Mijn netwerk zit als volgt in mekaar : Modem naar een switch ( netgear 8 poorten) naar hoofdrouter (tplink xe75) naar tvbox.
Telenet beweert dat de snelheid terhoogte van de tv box 4Mbps is, barslecht dus, maar sluit ik op die stekker een laptop aan en doe ik een snelheidsmeting (ookla) --> 220Mbps.
Bij die ookla-meting kan je de server veranderen, ookla zend naar EDPNET en geeft dus 220Mbps
Bij smarteye ook 220
maar verander ik die server in telenet krijg ik 25Mbps.
Ik ben niet zeer vertrouwd met netwerken, wat betekent dit eigenlijk? Is het telenet dit doodgewoon zo'n slechte servers, snelheid heeft? Al zodanig veel problemen gehad met telenet, alle vertrouwen kwijt.
En hoe los ik mijn probleempje met de tvbox op? Is het de tv-box die niet deugt? Laptop geeft op die aansluiting wel hoge snelheid, dus moet het wel de tv-box zelve zijn.
Alvast bedankt voor suggesties
COP
Titel gewijzigd door Christof (mod) | Vorige titel: TVBox steeds slechte verbinding
Opgelost! Ga naar oplossing.