Beantwoorden
Petroke
Experienced Weetjesweter
Berichten: 17
WOW, overzichtelijk! Say what?! Alles op zijn plek! Wereld gedichtendag

Jaartal toevoegen bij programma's in tv-gids

Tip & vraag aan Telenet ivm de TV-gids, zou handig zijn dat jullie terug het jaartal toevoegen in programma's, reeksen enz. Nu staat er enkel bijvoorbeeld Seizoen 1/Aflevering 2. Maar dat blijkt dan een herhaling te zijn van een programma dat bijvoorbeeld in 2016 reeds op TV was. Je kan onmogelijk weten dan of dit gaat over een nieuw seizoen of herhaling. Vroeger stond er in de TV-Gids ook het jaartal bij vele programma's. Zou handig zijn dat jullie dit terug toevoegen. 😉

0 Likes
7 reacties
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5256
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Jaartal toevoegen bij programma's in tv-gids

@Petroke bij sommige programma's staat dat erbij maar denk dat het de zender zelf is die het niet mee deelt soms.

op VRT één zie ik bv nu bij over een jaar staan dat het van 2019 is.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Petroke
Experienced Weetjesweter
Berichten: 17
WOW, overzichtelijk! Say what?! Alles op zijn plek! Wereld gedichtendag

Jaartal toevoegen bij programma's in tv-gids

Klopt, maar wij kijken bv regelmatig naar Discovery Channel. Als je een programma neemt zoals bv. Goldrush zie je geen jaartal wat vroeger wel het geval was. Ander voorbeeld, VTM op maandag, Axel opgelicht, blijkt herhaling te zijn, aan de hand van het seizoen weet je onmogelijk of het een nieuw seizoen is of niet, staat geen jaar bij. Of nu op VRT, "Vandaag over een jaar", geen jaartal, enz... Bij opnames kreeg je vroeger ook melding bij serieopname of je laatste seizoen wou opnemen, is ook verdwenen. Als kijker moeilijk te weten of het gaat over een nieuw of oud seizoen.  Is enkel opmerking, zou terug een meerwaarde zijn dat dit terugkomt.

Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5256
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Jaartal toevoegen bij programma's in tv-gids

@Petroke bij yelo staat het wel nog, bv de aflevering van vannacht om 4.30 S8 E2 is van 2017 (the legend of dozer Dave) 

denk dat ze het in de telenet box versie niet kunnen toevoegen of dat de optie er niet is op de box.

is iets vreemd natuurlijk.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Petroke
Experienced Weetjesweter
Berichten: 17
WOW, overzichtelijk! Say what?! Alles op zijn plek! Wereld gedichtendag

Jaartal toevoegen bij programma's in tv-gids

Dat bedoel ik dus, hoop en weet niet of Telenet dit meeleest ?

Tags (2)
0 Likes
Suzy
Community Manager
Berichten: 7382
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Jaartal toevoegen bij programma's in tv-gids

@Petroke ik zie zelf ook geen jaartallen staan, maar wel altijd over welk seizoen het gaat. Heb de programma's op de TV-box eens vergeleken met die op de digicorder en op beide zie ik geen jaartal staan, maar wel welk seizoen het is.


Vervolgens ben ik ook eens gaan kijken naar Yelo Play en Telenet TV (app en website) en ook daar zie ik bij bv. Gold Rush nergens een jaartal staan. @Master-Magic waar kan jij zien dat het een aflevering van 2017 is? Kan je eventueel eens een screenshot toevoegen, want ik vind het helaas zelf niet terug.


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5256
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Jaartal toevoegen bij programma's in tv-gids

@Suzy tot vorige week stond het er nog bij en nu zie ik het helaas ook niet meer online bij staan op de site.

het is waarschijnlijk een bug in het script van de site want ik zie bij geen enkel programma meer het jaartal staan waar dit tot vorige week wel stond.

denk dat je dit eens moet doorgeven.

want zelf bij de filmkanalen op play more zie ik nergens meer een jaartal staan op bv yeloplay.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Suzy
Community Manager
Berichten: 7382
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Jaartal toevoegen bij programma's in tv-gids

Ik heb deze ochtend meer info gekregen omtrent de jaartallen. Blijkbaar is Telenet voor de TV-gids afhankelijk van de aanlevering van de zenders zelf. Als zij de jaartallen niet meegeven, kan Telenet deze niet publiceren. Voor de digicorder en de TV-box gebruiken we dezelfde data voor de TV-gids. 

 

Er is alleszins niets aan Telenet-zijde gewijzigd in het tonen van jaartallen in de tv-gids.


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.