41778
netweters
|
18305
gesprekken
|
19785
vragen
|
Misschien hier al gevraagd maar niet gevonden… kan je de IP-box op een andere ISP gebruiken?
Titel gewijzigd door DeMMi (mod) | Vorige titel: IP box andere ISP
Nee niet mogelijk hiervoor moet je internet hebben van Telenet. Op het netwerk gebeurd ook een check of je IP box nog is verbonden en als die merkt dat het niet verbonden is dan zal de IP box ook gedeactiveerd worden. Die check gebeurd eens in de zo veel tijd , welke tijd weet ik niet.
@patrick37 schreef:Nee niet mogelijk hiervoor moet je internet hebben van Telenet.
Het zou mij niet verbazen dat de TV Box IP ook werkt op een Internet aansluiting van BASE ...
Bij BASE krijgt de modem namelijk een Telenet internet adres ...
@patrick37 schreef:Op het netwerk gebeurd ook een check of je IP box nog is verbonden en als die merkt dat het niet verbonden is dan zal de IP box ook gedeactiveerd worden. Die check gebeurd eens in de zo veel tijd , welke tijd weet ik niet.
Heb je een bron van deze bewering?
Heb geen bron nodig voor deze bewering want dat is gewoon zo.
Maar je gaat er na toch weer terug komen met een opmerking of iets dergelijks en dat hoeft niet aangezien het zo is dat de tv box een check doet op het netwerk. Als die merkt dat er geen actieve internet verbinding meer is zal de tv box ook gedeactiveerd worden.
Je kan altijd zelfs eens bellen met de klantendienst als je echt een bron wil hebben.
@patrick37 schreef:Heb geen bron nodig voor deze bewering want dat is gewoon zo.
Ik vroeg me het gewoon af, waar deze bewering vandaan kwam.
Want tot op heden heb ik hier op Netweters nog geen enkele post gezien van een gebruiker dat zijn TV Box IP ge-deactiveerd werd wegens te lang off-line?
Spijtig… handig voor in het hotel … maar dan heb ik wel een andere oplossing…
Stel, ik heb op mijn 2e locatie ook Telenet Internet maar het abonnement staat niet op mijn naam, kan ik dan de IP TV box gebruiken?
Probeer het gewoon en je hebt een antwoord voor die plaats. Als je met je tv-box bij je buren gaat, zal die hoogstwaarschijnlijk werken (99,9%).
@janne_man Tot ze merken dat het een ander IP adres is dan op je eigen adres en modem 😉
en dan uitvalt met verbinden.
Maar de buren hebben ook TV van Telenet … ik ken niemand in mijn directe omgeving die enkel Telenet Internet heeft.
Je IP adres is niet vast (het is niet omdat je jaren hetzelfde ip adres hebt, dat je kan zeggen dat het een vast adres is).
Daarnaast als er geen automatische detectie is met automatische afkoppeling, dan zal het jaren duren eer er reactie is (zoals de problemen begonnen twee jaar geleden, waarvan de laatste eindjes nog niet opgelost zijn).
We denken het ook zolang je via coax modem internet krijgt zou het moeten blijven werken
Zoals je zegt met de kleine problemen daar ook nog zijn
En deze toestellen zijn ook niet slim en beperkt kwaa doen