Beantwoorden
Sjekke
Professional Meerweter
BINGO! De volle 100! Topicwurm! Al 25 duimen!

Kan je een andere ISP gebruiken met Telenet TV-box IP?

Misschien hier al gevraagd maar niet gevonden… kan je de IP-box op een andere ISP gebruiken?

Titel gewijzigd door DeMMi (mod) | Vorige titel: IP box andere ISP

12 reacties
Master-Magic
Professional Superweter
TAGGING MASTER! Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent!

@Sjekke  Ik veronderstel van niet omdat de Telenet producten enkel op Telenet netwerk werkt, de streams van deze box komen van intern.

Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
patrick37
Professional Superweter
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

@Sjekke 

Nee niet mogelijk hiervoor moet je internet hebben van Telenet. Op het netwerk gebeurd ook een check of je IP box nog is verbonden en als die merkt dat het niet verbonden is dan zal de IP box ook gedeactiveerd worden. Die check gebeurd eens in de zo veel tijd , welke tijd weet ik niet. 

Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
flip1953
Professional Allesweter
GP, kort voor Giga Poster! Applaus voor jezelf! Champagne, lezer van het jaar! Hallo zeg! Wat weet jij niet?

@patrick37  schreef:

Nee niet mogelijk hiervoor moet je internet hebben van Telenet. 

Het zou mij niet verbazen dat de TV Box IP ook werkt op een Internet aansluiting van BASE ...

Bij BASE krijgt de modem namelijk een Telenet internet adres ...

@patrick37  schreef:

Op het netwerk gebeurd ook een check of je IP box nog is verbonden en als die merkt dat het niet verbonden is dan zal de IP box ook gedeactiveerd worden. Die check gebeurd eens in de zo veel tijd , welke tijd weet ik niet. 

Heb je een bron van deze bewering?

patrick37
Professional Superweter
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

@flip1953 

Heb geen bron nodig voor deze bewering want dat is gewoon zo. 

Maar je gaat er na toch weer terug komen met een opmerking of iets dergelijks en dat hoeft niet aangezien het zo is dat de tv box een check doet op het netwerk. Als die merkt dat er geen actieve internet verbinding meer is zal de tv box ook gedeactiveerd worden. 

Je kan altijd zelfs eens bellen met de klantendienst als je echt een bron wil hebben. 

Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
flip1953
Professional Allesweter
GP, kort voor Giga Poster! Applaus voor jezelf! Champagne, lezer van het jaar! Hallo zeg! Wat weet jij niet?

@patrick37  schreef:

Heb geen bron nodig voor deze bewering want dat is gewoon zo. 

Ik vroeg me het gewoon af, waar deze bewering vandaan kwam.

Want tot op heden heb ik hier op Netweters nog geen enkele post gezien van een gebruiker dat zijn TV Box IP ge-deactiveerd werd wegens te lang off-line? 

Sjekke
Professional Meerweter

Spijtig… handig voor in het hotel … maar dan heb ik wel een andere oplossing…

Sjekke
Professional Meerweter

Stel, ik heb op mijn 2e locatie ook Telenet Internet maar het abonnement staat niet op mijn naam, kan ik dan de IP TV box gebruiken?

janne_man
Professional Superweter

Probeer het gewoon en je hebt een antwoord voor die plaats. Als je met je tv-box bij je buren gaat, zal die hoogstwaarschijnlijk werken (99,9%).

Master-Magic
Professional Superweter
TAGGING MASTER! Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent!

@janne_man  Tot ze merken dat het een ander IP adres is dan op je eigen adres en modem 😉

en dan uitvalt met verbinden.

Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
Sjekke
Professional Meerweter

Maar de buren hebben ook TV van Telenet … ik ken niemand in mijn directe omgeving die enkel Telenet Internet heeft.

janne_man
Professional Superweter

Je IP adres is niet vast (het is niet omdat je jaren hetzelfde ip adres hebt, dat je kan zeggen dat het een vast adres is). 

Daarnaast als er geen automatische detectie is met automatische afkoppeling, dan zal het jaren duren eer er reactie is (zoals de problemen begonnen twee jaar geleden, waarvan de laatste eindjes nog niet opgelost zijn).

luc55
Professional Allesweter
Jij bent een ware apostel. Jij Netweters wikipedia! Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend!

We denken het ook zolang je via coax modem internet krijgt zou het moeten blijven werken

Zoals je zegt met de kleine problemen daar ook nog zijn

En deze toestellen zijn ook niet slim en beperkt kwaa doen