Beantwoorden
NickB
Professional Weetjesweter
Berichten: 30
De 3 wijzen! Tien op tien! Dat loopt vlotjes. Nog geen reader's digest? :-)

Kan opname niet bekijken. Foutcode CS2218

Er stelt zich een probleem met een aantal opnames.

Ze staan nog tussen de lijst van de opnames maar kunnen niet geopend worden--> foutcode CS2218.

 

Na telefonisch contact met telenet beweerde de persoon dat mijn tv-box een verkeerd ip adres zou ontvangen en hiervoor een technieker moest langskomen.

Onmogelijk naar mijn mening, indien het ip adres foutief zou zijn zouden alle opnames niet te bekijken zijn alsook problemen bij opvragen uit de tv-theek.

 

De technieker die enkele dagen later langs kwam bevestigde mijn vermoeden. Geen enkel probleem met ons systeem. Het probleem ligt vermoedelijk bij de server waar de opnames opgeslagen worden.

Het was kwestie van de opnames te verplaatsen naar een goeie server.

Dossier aangemaakt en dit zou verder opgevolgd worden.

 

Er is vanalles geprobeerd: power reset, factory reset, modem reset, ....

 

We zijn nu 2 a 3 weken verder en het probleem stelt zich nog steeds, het aantal opnames waar dit probleem zich stelt neemt nog toe.

Na telefonisch contact met de helpdesk voor een ander probleem blijkt mijn dossier al gesloten.

Zo gaat het natuurlijk niet opgelost geraken.

 

Nog mensen met dit probleem?

Tags (2)
16 reacties
Suzy
Community Manager
Berichten: 7382
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Kan opname niet bekijken. Foutcode CS2218

@NickB, ik had jouw post en dossier eens doorgestuurd naar één van de engineers en hij heeft het individueel even bekeken. Men kon deze foutmelding op 3 verschillende momenten bij je terugvinden, maar het had blijkbaar niets met het netwerk te maken. Blijkbaar gaat er iets fout op het moment dat de licentie wordt aangevraagd (achterliggend) om de opname te mogen bekijken. 


Het werd intern doorgegeven om verder te onderzoeken met jouw dossier en melding als voorbeeld. Of er een oplossing specifiek voor deze opnames zal komen, dat weet ik niet. Maar men neemt het mee in het onderzoek. 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

NickB
Professional Weetjesweter
Berichten: 30
De 3 wijzen! Tien op tien! Dat loopt vlotjes. Nog geen reader's digest? :-)

Kan opname niet bekijken. Foutcode CS2218

@SuzyBedankt om dit nogmaals door te sturen.

De 3 tijdstippen die u vermeld zullen vermoedelijk de 3 keren zijn dat ik het programma heb proberen afspelen na de factory reset.

In totaliteit heb ik dit al 15 a 20 maal geprobeerd.

 

Het probleem stelt zich echter permanent.

Het is begonnen met 1 opname die niet af te spelen was en foutmelding CS2218 gaf, ondertussen komen er enkel opnames bij waar dit probleem zich ook stelt.

PREELV
Freshman Weetjesweter
Berichten: 10
TV-box / TV-app / telenttv.be Netjes! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Kan opname niet bekijken. Foutcode CS2218

Vanaf vandaag kan ik mijn opnames ook niet meer bekijken 

wa moet ik nu doen want vind dit maar niks CS2212 komt er op te staan 

0 Likes
NickB
Professional Weetjesweter
Berichten: 30
De 3 wijzen! Tien op tien! Dat loopt vlotjes. Nog geen reader's digest? :-)

Kan opname niet bekijken. Foutcode CS2218

Even een update.

Vandaag telefoon gekregen van telenet omtrent de vele problemen.

Het probleem met opnames die niet (meer) te bekijken zijn en foutcode CS2218 geven zou niet op te lossen zijn.

De opnames zijn dus verloren.

 

Een tip was om de opname te bekijken via de app omdat dit volgens een ander werkingsprincipe gaat, maar helaas lukt dit ook niet.

 

Graag wat feedback van andere testers met dit probleem.

0 Likes
djbearish
Professional Beetjesweter
Berichten: 8
π-DAY! Jij bent af! Leesbeest! Mooi, mooi!

Kan opname niet bekijken. Foutcode CS2218

@Suzy 
Misschien niet 100% hetzelfde probleem, maar sinds deze week kan ik bepaalde opnames via de app niet meer bekijken. Ik krijg de melding dat de opname niet beschikbaar is.
Ook zie ik 2 verschillende data - beschikbaar tot 13 april, terwijl de opname pas gebeurde op 15 april...

screenshot1-1.pngIMG_0279.png
Via de box werkt het wel bij mij.

Mvg, Steven

0 Likes
Ypsilon
Freshman Weetjesweter
Berichten: 15
YEAH! CAPSLOCK DAY! Hoort wie klopt daar? Twee handen vol! Follow the reader, reader!

Kan opname niet bekijken. Foutcode CS2218

Ik heb dit probleem ook! Ik krijg ook foutmeldingen en kan sommige opnames niet bekijken. Krijg foutmelding CS2217 of CS2218

0 Likes
Suzy
Community Manager
Berichten: 7382
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Kan opname niet bekijken. Foutcode CS2218

@djbearish @Ypsilon kunnen jullie even oplijsten welke opnames/programma's er niet afspelen op de TV-app, maar wel op de TV-box? Dan geef ik het door aan de personen die het aan het nakijken zijn.

 

Bij mij staat de datum onder de opnames trouwens ook fout (dit geef ik dus ook zeker door), maar de opnames spelen bij mij zonder problemen af. 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes
Ypsilon
Freshman Weetjesweter
Berichten: 15
YEAH! CAPSLOCK DAY! Hoort wie klopt daar? Twee handen vol! Follow the reader, reader!

Kan opname niet bekijken. Foutcode CS2218

Bij mij gaat het over Gert Late Night, De Mol en Undercover. De Box begint te bufferen rechtsboven het scherm en dan valt de opname niet meer te bekijken. Elke dag bij het opstarten van de Box krijg ik een zwart scherm enkel een herstart verhelpt dit probleem. Voor de 4.15 update had ik deze problemen allemaal niet. Een probleem wat wel achter de rug is, is wanneer ik overschakel naar een ander HDMI kanaal (bv. Apple TV) dan “overheerst” de Box niet meer. 

0 Likes
Suzy
Community Manager
Berichten: 7382
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Kan opname niet bekijken. Foutcode CS2218

@Ypsilon bij jou situeert het probleem zich op de TV-box. De vraag hierboven was gericht op opnames die op de TV-app niet willen afspelen.  

 

Ik kijk trouwens zelf ook naar De Mol en Undercover via opnames, maar heb hier zelf nog geen problemen mee ondervonden. Vreemd dat deze bij jou beginnen bufferen! En met een herstart bedoel je via de aan/uit schakelaar achteraan? Heb je al eens terug naar fabrieksinstellingen geplaatst via het menu sinds je deze problemen ervaart? 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes
Ypsilon
Freshman Weetjesweter
Berichten: 15
YEAH! CAPSLOCK DAY! Hoort wie klopt daar? Twee handen vol! Follow the reader, reader!

Kan opname niet bekijken. Foutcode CS2218

Ik zal eens proberen met terug te keren naar fabrieksinstellingen. 

0 Likes
NickB
Professional Weetjesweter
Berichten: 30
De 3 wijzen! Tien op tien! Dat loopt vlotjes. Nog geen reader's digest? :-)

Kan opname niet bekijken. Foutcode CS2218

@Suzy 

Hier zijn er ook terug een aantal problemen bij gekomen.

Opname die begint te bufferen en code CS2217 vertoont.

Opnames die in de lijst de volledige duurtijd aangeven maar bij afspelen slechts een gedeelte lijken opgenomen te zijn.

Het programma opvragen via de terugkijk functie biedt geen oplossing, hier is het probleem identiek.

 

Zonet met de helpdesk gebeld, er is terug een dossier geopend.

Er is nog niet geweten wat de oorzaak is en wachten af als er nog gebruikers dit probleem hebben.

 

Het betreffen volgende opnames:

23/4 - Vier -  Gert Late Night: naar einde van opname bufferen en code CS2217

23/4 - Een - Van Gils & gasten: volgens lijst duurtijd 45 min, in werkelijkheid slechts 14 min

23/4 - VTM - Succesrijk vlaamse ondernemers: slechts 1.30 min opgenomen.

 

Via de TV app is nu geen enkele opname te bekijken. Foutmelding: Deze sectie is niet beschikbaar

 

Suzy
Community Manager
Berichten: 7382
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Kan opname niet bekijken. Foutcode CS2218


@djbearish  schreef:

@Suzy ...Ook zie ik 2 verschillende data - beschikbaar tot 13 april, terwijl de opname pas gebeurde op 15 april...


@djbearish, dit werd uitvoerig getest en de datum heeft niets te maken met het eventueel niet afspelen van de opname. We hebben gemerkt dat de TV-app het jaartal dat er nog achter staat niet weergeeft. Er zou dus eigenlijk apr. 13 2024 moeten staan. De engineers bekijken hoe ze dit zullen aanpassen/verduidelijken. 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes
PascalC
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Primeur! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Kan opname niet bekijken. Foutcode CS2218

Wij hebben al 2 weken ook die CS2218.

Geen enkele opname kan bekijken.

Herbekijken kan ook niet maar dan is er de code CS2118.

 

Als ik dit hier allemaal lees heb ik maar weinig hoop op een oplossing.

 

0 Likes
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

Kan opname niet bekijken. Foutcode CS2218

@PascalC 

Reset uw tv-box eens.

Doe dat met de knop achteraan de box.

15sec wachten voor terug inschakelen.

Als het probleem dan niet verdwenen is, terugzetten naar fabrieksinstellingen. (Te vinden in instellingen tv-box).

Nog niet opgelost? Volledig systeem herstarten. Opstarten vanaf de modem en verder naar tv-box.

Nog niet OK? Bellen naar klantendienst.

 

Nog een kleine opmerking: Je zit op een topic van maanden oud. Het is niet zo dat deze problemen al maanden aanslepen. Zoiets kan terugkomen, maar blijft niet hangen.

Uw probleem is straks opgelost.

Groeten

 

 


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.