24810
netweters
|
152846
antwoorden
|
20745
vragen
|
Ik heb zonet de nieuwe tv app geïnstalleerd. Mooie app, alleen kan ik op mijn gsm mijn opgenomen programma’s niet afspelen. Als ik op een aflevering klik, krijg ik soms de knop kijken en soms niet. Hoe komt dit en hoe kan ik dit verhelpen?
Ik zal het eens vragen zie ... 😉
Vraagje: hoe komt het dat op de digicorder nog steeds beperkingen actief zijn waardoor opnames van een reeks zenders enkel op de TV, rechtstreeks aangesloten, kunnen bekeken worden? En dus niet op PC, tablet of foon via een app? Wie een TV Box heeft kan dat wel, daar zijn die beperkingen verdwenen ... En het ligt dus niet aan de app, want dat is dezelfde , de Telenet TV app ...
Omdat je met de Digicorder geen opnames kan maken in de cloud, je kan alleen lokaal opnemen op de harde schijf.
Vermoedelijk kan je dus alleen de programma's van zenders die Telenet sowieso 7 dagen op 7 in de cloud opneemt ten behoeve van Terugkijk TV ook als "opname" naar je smartphone streamen.
Andere opnames in de cloud gebeuren uitsluitend wanneer minstens één TV-box de opname programmeert.
De Digicorders zelf hebben geen toegang tot de "cloud-videorecorder".
Daarnaast is het commercieel niet meer interessant om de software van de Digicorders aan te passen om nieuwe functionaliteit toe te voegen.
Telenet is duidelijk bezig met een uitfasering van de Digicorders op lange termijn. De functionaliteit van de TV-box zal steeds uitbreiden terwijl het zenderaanbod op de Digicorder geleidelijk zal verminderen.
@Ex-Netweter
Omdat je met de Digicorder geen opnames kan maken in de cloud, je kan alleen lokaal opnemen op de harde schijf.
Vermoedelijk kan je dus alleen de programma's van zenders die Telenet sowieso 7 dagen op 7 in de cloud opneemt ten behoeve van Terugkijk TV ook als "opname" naar je smartphone streamen.
Die redenering vind ik moeilijk om te volgen .Dat een opname nu in de cloud staat of op een lokale harde schijf, ze is bewaard. Als ik een opname van een bvb Duitse zender (die bvb al een maand oud is) op de TV kan bekijken staat die dus op mijn HD. Via de app kan ik die niet bekijken. Niet omdat ze er niet is, maar wel omdat ik er geen rechten op heb.
Doet iemand hetzelfde met zijn TV Box kan hij die wel bekijken op foon enz ...
Waarom dat onderscheid? Betaal ik niet evenveel voor mijn abo als iemand met een TV Box? Ben ik een minderwaardige Telenetter omdat ik nog met digicorder werk?
@StefaanH schreef:
Die redenering vind ik moeilijk om te volgen .Dat een opname nu in de cloud staat of op een lokale harde schijf, ze is bewaard. Als ik een opname van een bvb Duitse zender (die bvb al een maand oud is) op de TV kan bekijken staat die dus op mijn HD. Via de app kan ik die niet bekijken. Niet omdat ze er niet is, maar wel omdat ik er geen rechten op heb.
Je kan die opname van die Duitse zender niet op je smartphone bekijken omdat het bestandsformaat van die opname op je harde schijf niet geschikt is om naar je smartphone te streamen en de software van de Digicorder ook niet geschikt is om de "cloud-videorecorder" een opdracht te geven om dit programma op te nemen.
Dus, om die functionaliteit te kunnen aanbieden moet Telenet opnieuw investeren in software-ontwikkeling voor de Digicorder. Maar Telenet doet geen software-ontwikkeling meer voor de Digicorder, dit is een product dat op termijn uitgefaseerd wordt.
Het is nooit anders geweest, het analoge tv-aanbod is volledig verdwenen over een periode van 15 jaar. Vandaag is de Digicorder aan de beurt. Binnen 5 à 10 jaar is het finito met DVB-C en de Digicorder.
Ik probeer om te bedenken van waar dat verschil kolt.
De TV-Box klant maakt met de app een verbinding met Telenet. Deze verbinding blijft behouden voor het streamen van de opname vermits die van de cloud van Telenet komt.
De Digicorder klant maakt met de app een verbinding met Telenet. De Digicorder maakt deel uit van het intranet van Telenet, dus die verbinding kan behouden worden voor her streamen.
Conclusie: Het is een beleidsbeslissing van Telenet om dit verschil te behouden.
Ik zou als reden kunnen vermoeden dat met deze beslissng Telenet hoopt om meer klanten te laten overschakelen naar de TV-Box. Een vorm van zachte dwang voor sommige klanten. Op de huur van een TV-Box is er een grotere winstmarge dan op de huur van een Digicorder. Anders gezegd de aankoopprijs voor Telenet van een TV-Box is veel lager dan de aankoopprijs van een Digicoder. Zelfs na verrekening van de cloudkosten zal de balans voor Telenet nog altijd in het voordeel zijn van de TV-Box.
@Ex-Netweter
Je kan die opname van die Duitse zender niet op je smartphone bekijken omdat het bestandsformaat van die opname op je harde schijf niet geschikt is om naar je smartphone te streamen en de software van de Digicorder ook niet geschikt is om de "cloud-videorecorder" een opdracht te geven om dit programma op te nemen.
Wat jij daar schrijft komt erop neer dat op de HD van de digicorder opnames van bvb TV1 en ZDF niet in hetzelfde formaat gebeuren. Want opnames van TV1 kan ik wel naar de foon sturen, die van ZDF niet. Toch staan ze allebei op de lokale HD van de digicorder. Waar haal je dat vandaan?
En hoe kom je erbij dat de digicorder iets in the cloud zou willen gaan lezen? Waarom zou die dat ook maar willen doen? Alle opnames staan op de lokale HD ....
Bedankt voor de verduidelijking en het vermoeden van.
_______________________
If it's not a Bengal, then it's just a cat.
Rise and Rise again, until lambs become lions.
Tell me why are we, so blind to see, that the ones we hurt, are you and me.
Dat het puur een politieke beslissing is en geen technische heb ik ook reeds aangehaald. En ik ben op den duur ook geneigd om in dezelfde richting te denken als jij, hoe spijtig ik dat ook zou vinden ...
@Ex-Netweter
Er hoeft helemaal geen nieuwe code voor de digicorder geschreven te worden. Het enige dat men moet aanpassen is de lijst met "toegelaten" zenders en "verboden" zenders voor het bekijken van digicorder opnames via de app. Alle "verboden" zenders in de lijst "toegelaten' zwieren en de zaak is opgelost.
Of dacht je dat men gauw gauw de code van de Telenet TV app herschreven heeft om de digicorder gebruikers te verhinderen van alle opnames op foon, tablet, PC te bekijken?
Alle opnames op de Digicorder worden in de originele kwaliteit van het DVB-C-signaal opgenomen. Maar de opnames op de harde schijf kunnen niet gestreamd worden naar een smartphone, het bestandsformaat is niet compatibel.
De opnames in de Telenet TV-app komen allemaal uit de Telenet-cloud! Ook jouw opnames van VRT Eén!
Alle opnames van Eén zijn sowieso beschikbaar in de Telenet-cloud want de zender Eén wordt continu opgenomen ten behoeve van Terugkijk TV.
Maar ZDF wordt niet continu opgenomen in de Telenet-cloud want die zender is niet beschikbaar in Terugkijk TV.
Een ZDF-programma wordt pas opgenomen in de Telenet-cloud als minstens één klant daartoe de opdracht geeft via zijn Telenet TV-box.
De software op de Digicorder is niet geschikt om de "cloud-videorecorder" een opdracht te geven, dus de opname van ZDF van een Digicorder-klant is alleen beschikbaar op de harde schijf.
@Ex-Netweter
Ik kon vroeger op digicorderwel opnames zien van bekende commericieele kanalen (spreek ik van voor tvbox bestond). Zoals vtm, vt4, k2, alleen bij de ene film/zender stond op je smartphone of tablet of... Een geel oogje (ok om te bekijken, grijs met streep erdoor (niet ok, geen rechten voor gekregen.) En dat was dan meestal het geval met goei amerikaanse films en/of series
_______________________
If it's not a Bengal, then it's just a cat.
Rise and Rise again, until lambs become lions.
Tell me why are we, so blind to see, that the ones we hurt, are you and me.
@Ex-Netweter
Als je het hele verhaal goed gevolgd hebt dan weet je dat op de foon en tablet de Yelo app nog steeds werkt. Die gaat volgens mij niet in the cloud gaan lezen . Het is enkel op de PC dat we al verplicht de Telenet TV app gebruiken.
Wat jij zegt kom er ook op neer dat wanneer ik op de PC een opname van TV1 van een maand geleden opvraag dat de digicorder die in the cloud gaat lezen? Voor hetzelfde geld staat die er niet in, terugkijk TV gaat maar twee weken ... En wie zegt dat anderen dat ook hebben opgenomen? Nee, sta mij toe om aan dat verhaal sterk te twijfelen ...
Sorry @Ex-Netweter , maar je dwaalt. Ik kan de opnames van mijn Digicorder thuis wel op mijn smartphone, mijn tablet en mijn pc bekijken. Of dat streamingsignaal enlel lokaal is of niet is helemaal geen technisch probleem.
De Digicorder neemt de VRT op en als ik die opname thuis met mijn smartphone bekijk, komt die van de Digicorder met inbegrip van de vooraf en achteraf tijden die ingesteld zijn in mijn Digicorder.
Ik kan de opnames ook op foon, tablet en PC bekijken, maar niet van alle zenders. Rechtstreeks op de digicorder uiteraard wel. Daar ligt hem de knoop.
@StefaanH schreef:@Ex-Netweter
Als je het hele verhaal goed gevolgd hebt dan weet je dat op de foon en tablet de Yelo app nog steeds werkt. Die gaat volgens mij niet in the cloud gaan lezen.
Ook de Yelo-app streamt alles vanuit de cloud.
@StefaanH schreef:
Wat jij zegt kom er ook op neer dat wanneer ik op de PC een opname van TV1 van een maand geleden opvraag dat de digicorder die in the cloud gaat lezen? Voor hetzelfde geld staat die er niet in, terugkijk TV gaat maar twee weken ... En wie zegt dat anderen dat ook hebben opgenomen? Nee, sta mij toe om aan dat verhaal sterk te twijfelen ...
Alles op je pc, tablet, smartphone komt uit de cloud, nooit van de Digicorder. Alle zenders van terugkijk TV worden continu opgenomen. Alle programma's van die zenders blijven in de cloud maximaal 1 jaar beschikbaar na de opnamedatum. Test het maar eens uit met een opname van vóór 9 december 2021.