Beantwoorden
Timmytdw
Freshman Beetjesweter
Berichten: 1
En we zijn vertrokken!

Kan opnames niet afspelen op gsm via tv app

Ik heb zonet de nieuwe tv app geïnstalleerd. Mooie app, alleen kan ik op mijn gsm mijn opgenomen programma’s niet afspelen. Als ik op een aflevering klik, krijg ik soms de knop kijken en soms niet. Hoe komt dit en hoe kan ik dit verhelpen?

0 Likes
44 reacties
Ex-Netweter
 

Kan opnames niet afspelen op gsm via tv app


@janne_man  schreef:

 

De Digicorder neemt de VRT op en als ik die opname thuis met mijn smartphone bekijk, komt die van de Digicorder met inbegrip van de vooraf en achteraf tijden die ingesteld zijn in mijn Digicorder.


Trek de stekker van je Digicorder dan eens uit terwijl je een programma van Eén streamt op je smartphone. Want als die stream van je Digicorder komt, moet die stream plots uitvallen. Je zal zien dat de stream perfect blijft afspelen, dus die komt uit de cloud.

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Kan opnames niet afspelen op gsm via tv app

@Ex-Netweter 

Ook vroeger was er al een beperking op de opnames bekijken via foon, tablet of PC (met Yelo TV), nog voor de TV Box er was.

De opnames van zenders die wel kijkbaar waren werden begrensd in de tijd, als ik mij goed herinner 6 maanden, maar sla  mij niet dood als ik mij hierin een beetje vergis. Kijken op TV rechtstreeks van digicorder, dat bleef onbeperkt doenbaar. De opnames zelf verdwenen dus niet.

Ik blijf erbij, de digicorder gebruikers gaan nooit in the cloud kijken wanneer het om hun eigen opnames gaat. Terugkijk TV, daar zou ik eventueel nog kunnen instappen, alhoewel ...  Heb jij harde bewijzen om mij van het tegendeel te overtuigen?


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Kan opnames niet afspelen op gsm via tv app

@Ex-Netweter 

Trek de stekker van je Digicorder dan eens uit terwijl je een programma van Eén streamt op je smartphone. Want als die stream van je Digicorder komt, moet die stream plots uitvallen. Je zal zien dat de stream perfect blijft afspelen, dus die komt uit de cloud.

Zoals ik reeds aanhaalde, dat zou eventueel nog wel kunnen. Maar we zijn in heel deze thread al heel de tijd aan het praten over opnames.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Kan opnames niet afspelen op gsm via tv app

@Ex-Netweter 

Als ik de vijf minuten vóór het voorziene begin van de uitzendingen heb en de vijftien minuten na de uitzending, kole die niet van de cloud. Had toevallig gisteren James de Musical op vier opgenomen. Na de verplichte minuut reclame heb ik herhaaldelijk op de -10 getikt om aan het werkelijke begin van mijn opname te komen. De TV-Box gebruikers zouden dat graag horen in de gevallen dat de uitzending vroeger begonnen is als het tijdstip voorzien in de programmagids, of lager uitgelopen.

Wat ik nog vergeten te vermelden heb is dat ik dit nagekeken heb met de telenet tv app. 

Het is voor mij duidelijk dat je niet weet hoe de Digicorder werkt en zeker niet in combinatie met de Yelo tv app, laat staan met de Telenet tv app.

Ex-Netweter
 

Kan opnames niet afspelen op gsm via tv app


@janne_man  schreef:

 

Als ik de vijf minuten vóór het voorziene begin van de uitzendingen heb en de vijftien minuten na de uitzending, kole die niet van de cloud.


 Telenet houdt de tijdscodes van je opnames bij in een lijstje en haalt de stream aan de hand van die tijdscode uit de cloud.
Als je de Digicorder uitschakelt terwijl je een opname op je smartphone bekijkt, dan zal je zien dat die stream uit de cloud komt.

Bijkomend argument, de opnames op je Digicorder van Eén HD zijn 1080i-formaat met een bitrate van 9 Mbps.
Welk formaat zijn die "opnames" van Eén HD op je smartphone? Zeker geen 1080i-formaat met 9 Mbps bitrate.

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Kan opnames niet afspelen op gsm via tv app

Sorry @Ex-Netweter, je hebt gelijk. Tegen mijn zin in heb ik de stroomdraad uitgetrokken en de Telenet tv app bleef mijn opname voortafspelen.

Uw argument van Eén overtuigd me niet omdat het van vóór de testen van de TV-Box mogelijk was om met Yelo tv op andere toestellen de opnames te bekijken. Ik zie niet in waarom de Digicorder een HD beeld niet zou kunnen omzetten naar een ander signaal.

In één van mijn allereerste reacties over de TV-Box had ik reeds geschreven dat in mijn veronderstelling Telelet volledige muxen opneemt en de TV-Box enkel een signaal doorstuurd zender, begintijdopname, eindtijdopname. 

Er zijn automatiseringen die goed zijn, andere zijn minder gelukkig. 

Vermits dus alle opnames voor zowel de TV-Box als voor de Digicorder in de cloud zijn, is het nog minder aanvaardbaar en verdedigbaar om strengere kijkregels op te leggen aan de Digicorder houders.

 

StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Kan opnames niet afspelen op gsm via tv app

Als onze opnames ook in the cloud zijn, hoe komt het dan dat onze HD  in de digicorder nog steeds volloopt als je maar blijft opnemen?


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Kan opnames niet afspelen op gsm via tv app

Wat ik dus verondersteld hebt. De opnames gebeuren dubbel. Enerzijds op de Digicorder en anderzijds een tabelletje met de kolommen in de cloud.

  • id
  • zender
  • datum tijd begin opname
  • ofwel duur van de opname ofwel datum tijd einde opname

Vandaar dat er ook nog een paar gewistte opnames stonden in de Telenet tv app die niet meer op de Digicorder stonden en vandaar ook een ander percentage van vol zijn.

Ik ben te lui om een oudere post van mij op te zoeken, maar ik meen me te herinneren (gevaarlijk aan mijn jeugdige ouderdom) dat ik hierover een vraag had gesteld aan @Suzy 

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Kan opnames niet afspelen op gsm via tv app

@janne_man 

Als dat allemaal echt zo is, dan is het inderdaad nog veel schandaliger dat wij niet alle opnames via de app kunnen bekijken en TV Box gebruikers wel ....😠


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Ex-Netweter
 

Kan opnames niet afspelen op gsm via tv app

Mijn conclusie is dat de Digicorder uitgefaseerd is, technisch gezien is een betere integratie met het cloud-opnamesysteem mogelijk maar Telenet heeft om commerciële redenen besloten om niet meer te investeren in het aanpassen van de software van de Digicorder.

Bij de TV Flow-app zag je hetzelfde, geen software-updates sinds april 2022.

Nu is daar ook het definitief einde ingeluid.

 

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Kan opnames niet afspelen op gsm via tv app

@Ex-Netweter 

Mijn conclusie is dat de Digicorder uitgefaseerd is, technisch gezien is een betere integratie met het cloud-opnamesysteem mogelijk maar Telenet heeft om commerciële redenen besloten om niet meer te investeren in het aanpassen van de software van de Digicorder.

Nochtans hebben ze dat blijkbaar wel degelijk gedaan want de digicorder was niet voorzien om in the cloud te kunnen werken. Vermits hij dat nu blijkbaar wel doet .... Waarom dan niet ineens ook alle opnames bekijkbaar via de app?


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Kan opnames niet afspelen op gsm via tv app

@Ex-Netweter 

Er hoeft niets gedaan te worden aan de software van de Digicorder. Er moeten enkel enkele belemmeringen recent ingebouwd in de Telenet tv verwijderd worden. Het niet kunnen kijken zoals @StefaanH aanhaalt, zit niet in de sofrware van de Digicorder maar zit in Telenet tv.

Doelbewust heeft Telenet dus gekozen voor een bewuste discriminatie van de Digicorder gebruiker waar voor een mindere kost de bestaande discriminatie opgeheven kon worden. Hiertegen argumenteren dat de TV-Box gebruiker in dat geval zoubgediscrimineerd worden houdt geen steek. De dubbele opname op Digicoder en in de cloud geeft geen voordeel. Enkel de kleinere groep met meer dan één Digicorder is mogelijk bevoordeligd in totale opslagcapaciteit, maar zij betalen wel de volle pot aan huurgeld voor een nde Digicorder waar de nde TV-Box slechts aan de helft aangerekend wordt, net zoals de Digibox.

Enkele discriminaties zijn wettelijk verboden door het strafrecht.

Deze discriminatie valt daar niet onder. Dat betekend nog niet dat volledige willekeur toegelaten is. Bij de invoering van een tweede platform was dat een gegronde reden. Deze gegronde reden vervalt door de Digicorder hetzelfe platform te laten delen als de TV-Box.

Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5256
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Kan opnames niet afspelen op gsm via tv app

@janne_man De eerste tv box in huis kost evenveel huur als de digicorder, daar ben je al fout, het is vanaf de 2de tv box in huis dat je hetzelfde betaald als de digibox, maar weet wel dat je dan geen extra cloud opname hebt, je hebt 200 uur cloud opname per adres voor elke tv box dat je in huis hebt, 

het voordeel daarin is dat je in huis meerdere digicorders hebt je dus ook meer kan opnemen dan die klant met meerdere tv boxen, dus wie is er in het nadeel he 😉


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Ex-Netweter
 

Kan opnames niet afspelen op gsm via tv app

Niet alle kanalen worden continu opgenomen in de cloud. Dus de Digicorder-software zou moeten aangepast worden om opdrachten door te geven aan de cloud-videorecorder.

Telenet heeft anders besloten, dat betekent dus de uitfasering van het Digicorder-product.

Discriminatie is dit niet, extra functionaliteit is nooit beloofd bij het aangaan van je overeenkomst.

Wie extra functionaliteit wil moet een nieuwe overeenkomst aangaan en dus overstappen naar de TV-box.

Deze extra functionaliteit is ook te vinden bij de concurrentie die vanaf het begin tv via IP-streaming aanbood.

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Kan opnames niet afspelen op gsm via tv app


@Master-Magic  schreef:

@janne_man De eerste tv box in huis kost evenveel huur als de digicorder, daar ben je al fout, het is vanaf de 2de tv box in huis dat je hetzelfde betaald als de digibox, maar weet wel dat je dan geen extra cloud opname hebt, je hebt 200 uur cloud opname per adres voor elke tv box dat je in huis hebt, 

het voordeel daarin is dat je in huis meerdere digicorders hebt je dus ook meer kan opnemen dan die klant met meerdere tv boxen, dus wie is er in het nadeel he 😉


Ik heb nooit beweert dat de huur van de eerste Digicorder verschillend is van de huur van de eerste TB-Box. Er staat wel degelijk twee keer nde (te lezen als en de), dat sluit de box in het eerste uit. Met de uitleg van @Ex-Netweter is het niet duidelijk dat wat het volume van de pseudo opname in de cloud is bij meer dan één Digicorder. Op dit punt kan men beweren dat de TV-Box in het nadeel is. Maar dit is geen echt nadeel want de TV-Box gebruiker betaald voor elke volgende TV-Box slechts de helft van de volle pot en de huurder van een tweed Digicorder betaald hiervoor wel de volle pot. Dat staat er. Ik geef toe dat die zin iets beter kon door een ontbrekend woord in het laatste zindsdeel: net hetzelfde tarief ald de Digibox.

 

@Ex-Netweter 

Als de software van de Digicorder zou moeten aangepast worden betekend dat het ontwikkelteam knoeiers in het kwadraad zijn (in het beste geval administratieve beslissers die ergens een KPI hebben en dat misbruiken ten eigen profijt). De inspanning om voor elke opname dezelfde info door te sturen is veel eenvoudiger dan een lijst aflopen of die zender al dan niet doorgestuurd moet worden. Het is aan de ontvanger om te beslissen dat die opname zin heeft of niet. Je zit immers met een dynamisch systeem. Niemand weet wat er morgen bij komt of afvalt. Er bestaan geen zekerheden. Dat is het grote zwakke punt van veel systemen. Vandaag is het zo, het eal altijd zo zijn. Noppes.

Discriminatie is niet een kwestie van beloftes. Discriminatie is het anders behandelen van klant A dan klant B waarbij het belang en de kost van de leverancier een element is in die beoordeling. Voor alles wat de Digicorder klant opneemt en waarvan Telenet de weergave geeft van uit de cloud kan Telenet geen enkel ander argument halen dan dat ze dit verschil doen om de Digicorde met zachte dwang naar de TV-Box te sturen of plat uitgedrukt dat ze de Digicorde wegpesten zonder dat die het weet.