Beantwoorden
dusbaba
Freshman Veelweter
Berichten: 231
Een bus vol! Warming up? BINGO! De volle 100!

Kosten nieuwe TV Box ?

Momenteel heb ik 1 digicorder in huur en 2 digiboxen (gekocht) waarbij ik via mijn digiboxen mijn opnames feilloos kan bekijken.
Hoe zit het nu voor in de toekomst?  Graag had ik uiteraard ook de nieuwe TV box  thuis gehad maar moet ik er dan 3 huren of kunnen deze later ook aangekocht worden? Als deze dezelfde huurprijs dezelfde is als de digicorder nu vind ik dit toch redelijk veel geld (3 x 9€ per maand).
Of zou het meer de richting  van de prijs van een digibox gaan daar er in den nieuwe TV Box toch geen harddisk meer aanwezig is... Heeft iemand hier al meer info over?

0 Likes
13 reacties
Ex-Netweter
 

Kosten nieuwe TV Box ?

@dusbaba, zover ik weet is de prijs hetzelfde, maar ik heb een WIGO pakket en daar zit de huurprijs van de tv-box inbegrepen, die totaalprijs is zeker niet veranderd.

0 Likes
dusbaba
Freshman Veelweter
Berichten: 231
Een bus vol! Warming up? BINGO! De volle 100!

Kosten nieuwe TV Box ?

@Ex-NetweterDat weet ik wel dat de huur er in zit (ik heb namelijk een Whoppa) maar  ik zou het wel al duur vinden moest ik nog 2x de huur van een digicorder er moeten  bij betalen....

Nu heb ik de 2 digiboxen gekocht voor respectievelijk 79 en 99€.... Als je bedenkt dat deze hier al vele jaren staat is dit wel degelijk goedkoper....

0 Likes
Ex-Netweter
 

Kosten nieuwe TV Box ?

Ge moet anders dit eens lezen misschien kan u het met de telenet tv app oplossen (die is er nog niet )

 

 

 

Nog meer entertainment op je tv

 

  • Druk op “Apps” in je TV-menu om toegang te krijgen tot Netflix en YouTube.¹ Of vraag er makkelijk naar via stembediening.
  • Je hebt vanaf nu gratis Play More² tot het einde van het jaar.


Goed om te weten

 

De Telenet TV-app is voorlopig nog niet beschikbaar. We werken er volop aan zodat je binnenkort in de hele EU en op al je schermen van je tv-programma’s en opnames zou kunnen genieten. Je kan van ons een e-mail verwachten als de Telenet TV-app beschikbaar is.

 

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Kosten nieuwe TV Box ?

We kijken er naar uit. Binnen 2 maanden is het Sint Maarten of iets later Sinterklaas.Smiley Erg vrolijk

 



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Cru
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 469
WOW! De magic number! Even demarreren... Een bus vol!

Kosten nieuwe TV Box ?

Als er een installateur langskomt worden evenveel boxen geplaatst zoals je er in huur hebt

Dus bij u 1 nieuwe tv box,

Huur je 3 decoders worden dit 3 tv boxen (wil je maar 1? Gaat niet huur = swap)

 

Mag huur digicorder niet vergelijken met aankoop digibox (2x 99 euro) aankoop digicorders = 2 x 249 euro dus 498 euro voor de 2 

 

Over die opnames geen idee, vroegere modellen waren compatibel met elkaar maar nu zitten je opnames in een cloud dus ben bijna zeker dat je deze niet via je digibox zal kunnen bekijken 

0 Likes
dusbaba
Freshman Veelweter
Berichten: 231
Een bus vol! Warming up? BINGO! De volle 100!

Kosten nieuwe TV Box ?

@Ex-Netweter
De Telenet TV-app is voorlopig nog niet beschikbaar. We werken er volop aan zodat je binnenkort in de hele EU en op al je schermen van je tv-programma’s en opnames zou kunnen genieten

De Telenet TV app is dus niet de oplossing voor het vervangen van mijn 2 digiboxen...  Ik kan moeilijk een laptop met HDMI kabel aan mijn TV boven en in keuken verbinden... dat is me iets te ver gezocht.

 

@Cru  Over die opnames geen idee, vroegere modellen waren compatibel met elkaar maar nu zitten je opnames in een cloud dus ben bijna zeker dat je deze niet via je digibox zal kunnen bekijken 

 

Dit klopt inderdaad wat betreft het bekijken van de opnames, m.a.w als ik mijn digicorder vervang, ben ik de opnamefunctie van mijn 2 aankoopboxen kwijt en dat is nu echt het nuttige eraan...

 

@Suzy  Zijn er al prijzen bekend hoeveel een extra huur TV box gaat kosten  ? Hopelijk niet evenveel als een digicorder nu.... 😉

 

0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5256
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Kosten nieuwe TV Box ?

denk dat de prijs dezelfde blijft, of dat nu op een harde schijf is of op een cloud, de opname functie blijft behouden, en voordeel is, op de cloud kan je meer opnames doen dan op die oude digicorder.

weet wel dat hoe meer nieuwe digicorders dat nu door testers worden getest gebruikt worden in je huis, hoe minder ruimte je hebt per box want die opneem ruimte van de cloud word verdeeld over alle boxen en word niet vergroot, dus alle opnames worden op alle boxen ook gezien (maar men was aan het bekijken of men dit kon scheiden per box, maar er is nog geen zekerheid voor die optie voorlopig).

 

denk dat je best je oude digicorder behoud zolang je kan tot uw digiboxen het begeven en dan overschakelt op de nieuwe box.

denk wel dat je er nog enkele maanden mee kan voort doen hé tot die nieuwe box voor iedereen beschikbaar is  😉


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
dusbaba
Freshman Veelweter
Berichten: 231
Een bus vol! Warming up? BINGO! De volle 100!

Kosten nieuwe TV Box ?

Opnamefunctie blijft idd behouden maar er zit toch geen Harddisk in dus de prijs van zo een box zou toch minder moeten zijn?

Wat de ruimte voor opnames betreft, dit vind ik meer dan genoeg...

 

Ik denk dat het idd voorlopig de beste oplossing is om mijn Digicorder en Boxen te behouden als ik aan "mijn portemonnee" ga denken want goedkoper zal het in mijn geval spijtig genoeg niet worden.... Smiley Verdrietig Gefrustreerde smiley

0 Likes

Kosten nieuwe TV Box ?

@Master-Magic iets begrijp ik niet goed, u zegt dat de opnameruimte zal minderen per box naar gelang er meer boxen in gebruik zijn, maar er is gemeld dat ik 200 uur kan opnemen, gaan ze die uren dan verminderen dat kan toch niet kloppen, of begrijp ik het verkeerd, trouwens er word heel veel ruimte verspilt, na bv een aflevering van een serie word er 50 minuten te lang opgenomen, ik heb dat reeds gemeld bij telenet maar er veranderd niets, op die manier heb ik al bijna 100 uur minder ruimte, en dan nog minderen klopt niet.

Jos

0 Likes
Suzy
Community Manager
Berichten: 7382
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Kosten nieuwe TV Box ?

Even om te verduidelijken, voordat er hier zaken worden verteld die niet helemaal correct zijn. 

 

Je kan effectief 200 uur opnemen met de TV-box. Maar het toevoegen van een TV-box aan je huishouden, vergroot deze hoeveelheid uren niet. Dus zelfs als je 2 TV-boxen hebt, heb je nog steeds 200 uur ruimte op de cloud voor beide boxen. Of dit ooit zal veranderen (dat je hier meer kan bijnemen of iets dergelijks) daar is nog niets over geweten. Veel zal afhangen van feedback die hierover gegeven wordt en of er veel vraag is naar extra opslagruimte. 

 

En het klopt dat je zelf geen voor of na tijd meer kan instellen bij je opnames. Er wordt uiteraard nog bekeken hoe dit zo efficiënt mogelijk kan ingesteld worden, zodat er niet teveel wordt opgenomen zoals bij jou, @Ex-Netweter. De TV-box wordt momenteel getest en dit zal leiden naar enkele verbeteringen of aanpassingen. Denk dat we allemaal even wat geduld moeten hebben, de oude digicorders stonden ook niet op punt toen deze pas werden uitgerold. 😉


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

Ex-Netweter
 

Kosten nieuwe TV Box ?

@Suzy Suzy bedankt voor de correcte en duidelijke uitleg, er is nog veel onduidelijk maar dat is normaal het is allemaal nieuw voor iedereen.

Jos

0 Likes
dusbaba
Freshman Veelweter
Berichten: 231
Een bus vol! Warming up? BINGO! De volle 100!

Kosten nieuwe TV Box ?

 @Suzy 
Inderdaad knappe uitleg ! Maar over de prijs van een extra TV Box geen info....?

0 Likes
Suzy
Community Manager
Berichten: 7382
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Kosten nieuwe TV Box ?

Je betaalt evenveel voor de huur van je nieuwe Telenet TV-box als voor de huur van je huidige decoder. Heb je meerdere decoders, dan betaal je vanaf de tweede 4,45 EUR. Over andere details is er nog geen informatie.

 

@dusbaba, had het even nagevraagd en bovenstaande is de info die ik heb gekregen. Hopelijk geeft dit toch al gedeeltelijk een antwoord op je vraag. 😉


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.