Beantwoorden
Bekker
Experienced Weetjesweter
Berichten: 24
It's your ninth party! De vlam zit erin. Trick or treat? Dat loopt vlotjes.

Kosten overstap naar Telenet TV-box

Menen die dat nu

50€ voor een tv-box.

Betalen we nog niet genoeg.

En waarom staat er dan huur op mijn factuur. 

Die verdienen daar dus twee maal aan. Is dat allemaal wel wettelijk?? Want dit is er toch weer goed over. 

En voor nieuwe klanten is het gratis???

Komaan he seg. Hoe lang gaan die ons nog zo misbruiken.

 

Titel gewijzigd door: KimDG (mod) | Vorige titel: Tv-Box

Tags (1)
42 reacties
Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2589
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

Kosten overstap naar Telenet TV-box

Zo was het toch ook altijd als je het laatste type digicorder wou, terwijl je oude het nog prima deed.

Niemand verplicht je om te veranderen.  Moest dit wel zo zijn, dan zou die 50 euro idd niet te rechtvaardigen zijn.


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5854
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Kosten overstap naar Telenet TV-box

@Bekker  

Dat is iets wat Telenet inderdaad meent die vragen éénmalig € 50. Hoef je dan ook niet direct te betalen die komen op je factuur. Aangezien Telenet dit kan vragen is dit wettelijk ze zullen niet zomaar iets doen of vragen wat niet wettelijk is. Of Telenet hieraan verdient dat denk ik niet want Telenet moet deze tv boxen ook inkopen en dat kost ook veel geld.

Je bent ze ook niet verplicht om te betalen want dan ga je niet over naar de tv box zo simpel is het. Zelf heb ik ook betaald om over te gaan naar de tv box en eerlijk is eerlijk zou het zo weer doen. Moet geen digicorder meer hebben geef mij de tv box maar die is klein en compact en cloud opnames. 

 

 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
kristofDW
Experienced Allesweter
Berichten: 1675
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Kosten overstap naar Telenet TV-box

@Bekker Het gaat hier over activeren van digitale tv en is niet voor bestaande internet en telefonieklanten. Zo zetten ze dit op hun eigen website.

Dus als je al een bestaande klant bent moet je hiervoor niet betalen.

Ik zou dus naar de klantendienst bellen en dit laten rechtzetten.

Je kan meer info vinden op volgende site : https://www2.telenet.be/nl/tarieven/tv/

Als er aankoop van de decoder  staat mogen ze hiervoor nadien trouwens  geen huur mee voor vragen. 

 


  KristofDW | Krak
  carpé diem.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2589
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

Kosten overstap naar Telenet TV-box


@kristofDW  schreef:

@Bekker Het gaat hier over activeren van digitale tv en is niet voor bestaande internet en telefonieklanten. Zo zetten ze dit op hun eigen website.

Dus als je al een bestaande klant bent moet je hiervoor niet betalen.

Ik zou dus naar de klantendienst bellen en dit laten rechtzetten.

Je kan meer info vinden op volgende site : https://www2.telenet.be/nl/tarieven/tv/

Als er aankoop van de decoder  staat mogen ze hiervoor nadien trouwens  geen huur mee voor vragen. 

 


Ik denk dat @Bekker zijn digicorder wil omruilen naar een TV box. Klopt dit Bekker?

In dat geval vraagt Telenet weldegelijk 50 euro aan bestaande klanten met een digicorder of digibox (gehuurd of gekocht): zie https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/kan-ik-mijn-digibox-of-digicorder-omruilen/

 

Dit (vermoed ik) om te vermijden dat nog functionele hardware massaal wordt omgeruild, met nog grotere leveringsproblemen tot gevolg.

PS: de TV box kan je enkel nog huren, niet aankopen.


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5854
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Kosten overstap naar Telenet TV-box

@kristofDW  

Zelf denk ik dat @Steven-E  hier ook gelijk heeft dat het gaat om de aanschaf van een tv box. 

Dat is ook iets wat ik meteen uit de tekst haalde. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Arnie
Professional Allesweter
Berichten: 1748
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Kosten overstap naar Telenet TV-box


@Steven-E  schreef:

In dat geval vraagt Telenet weldegelijk 50 euro aan bestaande klanten met een digicorder of digibox (gehuurd of gekocht)

Dat laatste lijkt me straf, maar ik ga het jullie binnenkort kunnen zeggen. Ik zit in die situatie.

Ik had vroeger Wigo 9 en ben enkele maanden geleden overgestapt naar One up.

Al jaren kijk ik digitale TV via aangekochte CI modules en een aangekochte digibox, ondanks dat er in mijn contract huur voor een digbox/digicorder/tv-box was & is inbegrepen.

Ik heb vorige week eindelijk een TV-box kunnen gaan ophalen. Dus pas nu profiteer ik volop van hetgeen wat er in mijn contract is inbegrepen, en waarvoor ik al lange tijd betaal.

Eigenlijk zou Telenet mij daarvoor hebben kunnen vergoeden. Als ik nu éénmalig 50 euro ga moeten betalen ga ik mij toch wel beklagen.


   Arnie | Krak
   Meten is weten. Gissen is missen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
kristofDW
Experienced Allesweter
Berichten: 1675
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Kosten overstap naar Telenet TV-box

@patrick37 Inderdaad is een misleiding op de Telenet site. Misschien toch even aanpassen 😉


  KristofDW | Krak
  carpé diem.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2589
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

Kosten overstap naar Telenet TV-box


@Arnie  schreef:

@Steven-E  schreef:

In dat geval vraagt Telenet weldegelijk 50 euro aan bestaande klanten met een digicorder of digibox (gehuurd of gekocht)

Dat laatste lijkt me straf, maar ik ga het jullie binnenkort kunnen zeggen. Ik zit in die situatie.

Ik had vroeger Wigo 9 en ben enkele maanden geleden overgestapt naar One up.

Al jaren kijk ik digitale TV via aangekochte CI modules en een aangekochte digibox, ondanks dat er in mijn contract huur voor een digbox/digicorder/tv-box was & is inbegrepen.

Ik heb vorige week eindelijk een TV-box kunnen gaan ophalen. Dus pas nu profiteer ik volop van hetgeen wat er in mijn contract is inbegrepen, en waarvoor ik al lange tijd betaal.

Eigenlijk zou Telenet mij daarvoor hebben kunnen vergoeden. Als ik nu éénmalig 50 euro ga moeten betalen ga ik mij toch wel beklagen.


Wat ik in het rood heb gemarkeerd kan je zeker aanhalen als argument om een eventuele kost aan te vechten.
Over deze specifieke situatie had ik het natuurlijk niet.

Laat het zeker weten. Ik hoop voor jou dat ik ongelijk heb, maar ik vrees van niet 😉

Je kan eventueel wel al eens bellen naar de klantendienst om te horen wat je mag verwachten.


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2589
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

Kosten overstap naar Telenet TV-box


@kristofDW  schreef:

patrick37 Inderdaad is een misleiding op de Telenet site. Misschien toch even aanpassen 😉


De activatiekost, die indien van toepassing toevallig ook 50 euro kost, is nog iets anders.

Wat betreft de omruilkost staat het hier ondubbelzinnig: https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/kan-ik-mijn-digibox-of-digicorder-omruilen/


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Bekker
Experienced Weetjesweter
Berichten: 24
It's your ninth party! De vlam zit erin. Trick or treat? Dat loopt vlotjes.

Kosten overstap naar Telenet TV-box

Ja is inderdaad de bedoeling van om te ruilen. Maar in geval van betalen blijft de digicorder gewoon staan hoor.

Het is gewoonweg schandalig dat ze er WEER geld voor vragen. En wij laten allemaal maar op onze kop sch**ten. 

patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5854
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Kosten overstap naar Telenet TV-box

@Bekker  

Het is ook geen verplichting om je digicorder om te ruilen naar een tv box. Het is nu eenmaal zo dat ze er geld voor vragen voor die omruiling daar kan je niks aan veranderen helaas. 

 

De ene wil er wel voor betalen en de ander niet is nu eenmaal zo. Zoals ik al eerder zei ik heb er ook voor betaald en zou het zo weer doen als ik de omruiling wil of zou moeten doen. Maar het is ieder zijn keus. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Ex-Netweter
 

Kosten overstap naar Telenet TV-box

Ik ben tijdje geleden overgestapt van digicorder naar Tv-box als bestaande klant en heb geen 50 euro moeten betalen. Stond niet op mijn aanrekening.

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5854
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Kosten overstap naar Telenet TV-box

@Ex-Netweter  

Dat is interessant om te weten. Misschien geluk gehad of het word gewoon niet meer aangerekend.  Hoe lang heb je de tv box al ? 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Ex-Netweter
 

Kosten overstap naar Telenet TV-box

@patrick37 

17/07 heb ik de omruil gedaan.