Beantwoorden
Bekker
Experienced Weetjesweter
Berichten: 24
It's your ninth party! De vlam zit erin. Trick or treat? Dat loopt vlotjes.

Kosten overstap naar Telenet TV-box

Menen die dat nu

50€ voor een tv-box.

Betalen we nog niet genoeg.

En waarom staat er dan huur op mijn factuur. 

Die verdienen daar dus twee maal aan. Is dat allemaal wel wettelijk?? Want dit is er toch weer goed over. 

En voor nieuwe klanten is het gratis???

Komaan he seg. Hoe lang gaan die ons nog zo misbruiken.

 

Titel gewijzigd door: KimDG (mod) | Vorige titel: Tv-Box

Tags (1)
42 reacties
NofanTasi
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 480
Meer goede raad dan tante Kaat Opgeruimd staat netjes! WOW! Lees je nog iets anders? ;-)

Kosten overstap naar Telenet TV-box

@Ex-Netweter  : een vraag, destijds werdt bij Netweters bevestigd dat iemand met die van digicorder naar tv-box overschakelt geen Yelo toegang meer heeft. Is dit nog steeds zo?

{*niet* 'like'-en aub}
0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5300
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Kosten overstap naar Telenet TV-box

@NofanTasiIs nog steeds zo, het zijn 2 verschillende systemen.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
luc55
Professional Allesweter
Berichten: 2697
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Kosten overstap naar Telenet TV-box

je krijgt de kans voor de box te krijgen voor 50 euro in andere landen moet een andere abo nemen of een hoger pak

hier bij verandering van abo krijg je ook de kans

sommige hebben geluk krijgen de box zonder 50 euro (commercieel geste zullen we dit noemen )

niemand kan verplicht worden om zijn oude gekochten digicorder buiten werking te zetten ook zit er in nieuwe abo een tv box bij

met elkaar werken zal niet werken dat zal je wel begrijpen zijn 2 verschillende toestellen zijn

 

 

0 Likes

Kosten overstap naar Telenet TV-box


@Master-Magic  schreef:

@NofanTasiIs nog steeds zo, het zijn 2 verschillende systemen.


En dit zal ook nooit veranderen!

TV-box => Telenet TV

Digicorder/Digibox => Yelo TV

https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/welke-tv-app-downloaden.html

Je kan ook maar 1 systeem hebben. Je kan ze niet allebei hebben.

Ex-Netweter
 

Kosten overstap naar Telenet TV-box

Ik was ook hard aan het twijfelen om 50 euro te betalen voor de TV box. Maar als ik dan alle nog gekende problemen lees die werden opgesomd door Suzy na de laatste release, dan moet je echt wel een oen zijn om daar geld aan te spenderen! Het enige voordeel van de TV box die ik zie is het meer dan 2 programma's tegelijkertijd kunnen opnemen. Maar als ik dan lees dat er in sommige gevallen niets wordt opgenomen, of niet volledig wordt opgenomen of er problemen met het geluid zijn, ... tja.
Ook dacht ik dat je opnames 6 jaar werden bewaard, maar nu las ik dat deze 'eeuwig' worden bewaard... wat is het nu?

En met de digicorder kan je nog 4 maanden langer genieten van reclamevrije opnames...

Ik heb een smartTV, dus Netflix stream ik via de TV. 
Wat is dan nog het voordeel van de TVbox? Dat je tegen je afstandsbediening kunt babbelen...

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5863
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Kosten overstap naar Telenet TV-box

@Ex-Netweter  

Zelf heb ik totaal niks ervaren van de problemen op de tv box integendeel zelfs ik ervaar geen enkel probleem. Heb de tv box al sinds deze uit gekomen is en ben er zeer tevreden van. 

De opnames blijven niet eeuwig bewaard enkel 5 jaar worden die bewaart tenzij je kiest om ze na 60 dagen automatisch te laten verwijderen.

 

Als je een opname plant, kan je ervoor kiezen dat die na 60 dagen automatisch verwijderd wordt. Doe je dat niet, dan blijven ze maximum 5 jaar bewaard.

 

Al met al ben ik een tevreden gebruiker van de tv box en heb ik dus totaal geen klagen hierover. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2589
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

Kosten overstap naar Telenet TV-box


@Ex-Netweter  schreef:

Ik was ook hard aan het twijfelen om 50 euro te betalen voor de TV box. Maar als ik dan alle nog gekende problemen lees die werden opgesomd door Suzy na de laatste release, dan moet je echt wel een oen zijn om daar geld aan te spenderen! Het enige voordeel van de TV box die ik zie is het meer dan 2 programma's tegelijkertijd kunnen opnemen. Maar als ik dan lees dat er in sommige gevallen niets wordt opgenomen, of niet volledig wordt opgenomen of er problemen met het geluid zijn, ... tja.
Ook dacht ik dat je opnames 6 jaar werden bewaard, maar nu las ik dat deze 'eeuwig' worden bewaard... wat is het nu?

En met de digicorder kan je nog 4 maanden langer genieten van reclamevrije opnames...

Ik heb een smartTV, dus Netflix stream ik via de TV. 
Wat is dan nog het voordeel van de TVbox? Dat je tegen je afstandsbediening kunt babbelen...


Als je de release notes van een product leest dan worden alle onvolkomenheden netjes achtereen opgelijst. Dat geeft een compleet vertekend beeld. Ik zelf heb nergens last van, ook niet af en toe, nooit.

Ik daag je uit om hier op de Netweters een TV box eigenaar te vinden die niet tevreden is van zijn/haar TV box en die nog terug wil naar een digicorder.  Je zal lang moeten zoeken.

Ik heb het al eens gezegd ivm de TV Box: onbekend is onbemind.


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5300
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Kosten overstap naar Telenet TV-box

@Ex-Netweter die update's op je smart tv zijn ook niet eeuwig en ooit wordt een app niet meer ondersteund door update's die je niet meer krijgt, dan sta je daar met je smart tv en moet je uitkijken om het op een andere manier te gebruiken die Netflix app.

het is een keuze dat de klant heeft of die een tv box wilt of niet, je bent niet verplicht.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
luc55
Professional Allesweter
Berichten: 2697
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Kosten overstap naar Telenet TV-box

vandaag nog gelezen hier dat mensen zegen dat zakken ontbreken op de box en dat wel op digicorder zitten en terug gaan in de tijd dat kan niet en na 3 jaar nog geen update voor deze zakken kan ook niet

en voor app zijn genoeg toestellen voor daar heb een box niet nodig

0 Likes
Ex-Netweter
 

Kosten overstap naar Telenet TV-box

@Ex-Netweter 

Ik ben zelf ook (al bijna 3 jaar) een zéér tevreden TV-box klant!

Ik wil nooit nog terug naar de Digicorder!

Moest ik nu nog een Digicorder hebben dan zou ik ook wachten om over te schakelen tot op de Digicorder ook verplicht wordt naar reclame te kijken.

Voor de rest geen enkele gegronde reden om niet over te schakelen. I ❤️ my TV-box!

Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2589
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

Kosten overstap naar Telenet TV-box

Da's een beetje de teneur hier.

De kritiek op de TV Box komt meestal van mensen die vanalles hebben gelezen of gehoord van anderen.

Diegenen die effectief een TV box hebben zijn doorgaans vol lof en willen niet meer terug naar de oude digicorder.

 

Persoonlijk mis(te) ik slechts 1 functionaliteit van de digicorder die voorlopig nog niet aanwezig is op de TV Box en dat is "aansluitend programma bekijken". Zodat je niet halfweg afgebroken wordt als je het volgende programma verder kijkt via Terugkijk TV.  En eigenlijk mis ik dat zelfs niet meer, want navigeren via de TV Gids en door- en terugspelen verloopt veel sneller dan vroeger bij de digicorder.

 


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Ex-Netweter
 

Kosten overstap naar Telenet TV-box

Net gelezen dat je bij de TV Box de opnames (vb 10 minuten voor en 20 minuten na) nog steeds niet kunt aanpassen.

Gisteren nog een programma gezien op een Vlaamse zender dat 20 minuten later begon dan voorzien en gelukkig had ik deze geprogrammeerd op 30 minuten na de uitzending. 

Dan ben je met een TV Box wel degelijk 'gejost'!... Dan mag je naar het volgende programma kijken MET alle reclameblokken erbij (en dan moet je ook nog eens terugkijk tv hebben)... no thanks..
En ik weet wel dat dat niet aan Telenet ligt.
Maar die TVBox is in mijn ogen opeens van een stap vooruit naar drie stappen achteruit veranderd...

 

Heel blij dat ik dat nog gelezen heb, want ik had me bijna laten overhalen door de positivo's hier...

0 Likes
Ron_U_Hob
Professional Weetjeslezer
Berichten: 1
Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! Hi there!

Kosten overstap naar Telenet TV-box

Persoonlijk zie ik echt wel tal van voordelen van de TV-Box: meer dan 2 programma's tegelijkertijd opnemen, energiezuiniger, betere (non-IR) afstandsbediening, etc.   Voor mij is er maar 1 ontbrekende functionaliteit die me tegenhoud om m'n digicorders om te ruilen en dat is het ontbreken van afspelen aan dubbele snelheid met geluid.  Ik gebruik dit al jaren en ben het zo gewoon om bv. het nieuws en andere programma's op de helft van de tijd te zien.  Je kan gewoon 2 x zo veel zien op dezelfde tijd.  Ook op Youtube en Netflix pas ik de afspeelsnelheid steevast aan maar als ik me niet vergis heeft de TV Box dit nog steeds niet en is het ook niet duidelijk of deze functie ooit zal komen.  Kan iemand me vertellen wat er gebeurd bij de TV Box als je 1 x op verderspoelen drukt?  Heb je dan 2x zonder geluid of is het doorspoelen direct aan een hogere snelheid?

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5863
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Kosten overstap naar Telenet TV-box

@Ex-Netweter  

Je bent eigenlijk veel te negatief over de tv box en laat je veel te veel meeslepen door de verhalen die je leest. Geen probleem jij leest wat je wil en daar maak jij je conclusie uit maar je kent de tv box niet en hebt die ook nooit getest en geprobeerd. 

 

Als je het echt wil weten ga je naar een Telenet center ruil je digicorder in voor de tv box en laat ons dan je bevindingen weten en dan moet je ook eerlijk zeggen of de tv box negatief mee valt of positief meevalt. 

 

Moest het dan echt heel erg tegenvallen dan ruil je de tv box terug om naar de digicorder. Dan heb je het geprobeerd en kan je als nog je bevindingen hier neerzetten die je negatief vond of vind.


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
luc55
Professional Allesweter
Berichten: 2697
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Kosten overstap naar Telenet TV-box

het doorspoelen met geluid is dit ook nu mogelijk op de box

de box zal de digicorder vervangen dat heeft telenet gezegd binnen de 3 jaar nu ze weer op stock zijn zijn ze er weer mee gestart met vervanging van toestellen

0 Likes