Beantwoorden
Bekker
Experienced Weetjesweter
Berichten: 24
It's your ninth party! De vlam zit erin. Trick or treat? Dat loopt vlotjes.

Kosten overstap naar Telenet TV-box

Menen die dat nu

50€ voor een tv-box.

Betalen we nog niet genoeg.

En waarom staat er dan huur op mijn factuur. 

Die verdienen daar dus twee maal aan. Is dat allemaal wel wettelijk?? Want dit is er toch weer goed over. 

En voor nieuwe klanten is het gratis???

Komaan he seg. Hoe lang gaan die ons nog zo misbruiken.

 

Titel gewijzigd door: KimDG (mod) | Vorige titel: Tv-Box

Tags (1)
42 reacties
JBS
Experienced Weetjesweter
Berichten: 21
Verander-je-wachtwoord-dag Say what?! Tien op tien! Nog geen reader's digest? :-)

Kosten overstap naar Telenet TV-box

Ik heb sinds deze week een TV-Box en ik wil nooit meer terug.  Met een digibox is de wereld stil blijven staan voor jaren, nu bij de box krijg je een geweldige nieuwe app die beschikbaar is op zelfs apple tv. De kwaliteit van de box gaat hoger dan 1080i, en dat zie je ook duidelijk. De aanpasbaarheid van de firmware lijkt me veel sneller te gaan, hier zit echt evolutie in. Ik wacht nog juist op de prime op v2 box, maar de netflix app is geweldig en de interactie met het geheel, bv een herinnering voor een programma terwijl je netflix aan’t kijken bent doe dat maar es met een digibox.

Doe zo verder telenet, ben zeker dat er veel meer tevreden gebruikers zijn van de TV-box maar die hoor je natuurlijk niet omdat ze geen klachten hebben.

Veel dingen hier te lezen, zijn al lang aangepast op de box zoals de herinnering feature dat je kan zappen, werkt nu ook perfect.  Gisteren zelf gezien.

 

Guido.

NofanTasi
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 480
Meer goede raad dan tante Kaat Opgeruimd staat netjes! WOW! Lees je nog iets anders? ;-)

Kosten overstap naar Telenet TV-box

@Ex-Netweter  en  @Master-Magic 

 

Yelo is een Internet IP service, geen digitale kabel service. Ik zie niet in waarom Telenet die IP service niet kan aanbieden aan TV box gebruikers, desnoods optioneel tegen extra betaling boven op abonnement. Hier thuis is hardware, tijd en geld besteed aan een aantal open source (CoreELEC) mediaplayers met o.a. Kodi Yelo addon. De Kodi Yelo addon developers zitten trouwens met hetzelfde kip-en-ei probleem: ze willen wel graag een Telenet TV Kodi addon maken, maar, om die te kunnen ontwikkelen en te testen moeten ze eerst zelf van Digibox naar TV box overschakelen, en, dan verliezen ze weer de mogelijkheid verder te werken aan de Kodi Yelo addon.

 

{*niet* 'like'-en aub}
0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5257
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Kosten overstap naar Telenet TV-box

@NofanTasi het mag dan wel een ip service zijn beiden, het systeem waar het op draait is verschillend, er is een Yelo (digibox/corder koppeling) en een telenet tv box koppeling systeem waarbij de laatste aan de cloud gebonden is waarbij je uw opnames overal kan bekijken.

de yelo is enkel een koppeling met een server waar de file's opstaan zoals een digibox/corder naar koppelt via de coax kabel tijdelijke Mux zender, die opnames van Yelo zijn enkel beperkt op je eigen netwerk, niet daarbuiten.

er zit dus degelijk een verschil op.

ook zoals een Tadaam zender aanbod wordt gestreamd via een nog andere server dan deze dat yelo gebruikt (weet dit van ingelichte bron die aan het Tadaam systeem werkt op de server voor de streams 😉 )


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
NofanTasi
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 480
Meer goede raad dan tante Kaat Opgeruimd staat netjes! WOW! Lees je nog iets anders? ;-)

Kosten overstap naar Telenet TV-box

@Master-Magic 

 

Akkoord. Dank voor absoluut terzake doende uitleg specifiek over opnames. De Yelo Kodi addon die we gebruiken ligt niet wakker van die service (en wij toevallig ook niet). Die biedt enkel, en dat is reeds wat: Live TV (we (her)bekijken trouwens ook bepaalde Telenet content met Kodi VRT-Nu, StreamZ, VTM-Go, Go-Play en nog andere addons). En dat is dan dat, en goed. Punt is: bied de grootste gemene deler (desnoods beide systemen, maar, de digibox is natuurlijk weg, dus van daar opnames te voorschijn toveren heeft geen zin meer) aan na transitie (pakweg een paar jaar) en iedereen blijft redelijk gerust en tevreden, met duidelijke melding over beperking/overgang (in dit geval wat opnames betreft). Beperkingen zijn en waren er (en zullen er) sowieso (zijn), en terecht. Tevreden, ook financieel, Telenet: maak Yelo support (misschien met extra paar eu/mnd) tijdelijk optionieel voor gebruikers die overstappen. Ik ben er zeker van dat Telenet transitie naar cloud service aanmoedigt, en terecht. Maar door (Live TV) Yelo volledig uit te schakelen bereiken ze hier en daar net het omgekeerde effect: mensen die (enkel) Live TV Yelo kijken met (open source) Kodi twijfelen (en Kodi addon developers zitten strop, hoe bereidwillig en bekwaam ze ook zijn om een Telenet TV addon te maken) ....

{*niet* 'like'-en aub}
0 Likes
Ex-Netweter
 

Kosten overstap naar Telenet TV-box


@Ex-Netweter  schreef:

Net gelezen dat je bij de TV Box de opnames (vb 10 minuten voor en 20 minuten na) nog steeds niet kunt aanpassen.



Dan ben je verkeerd geïnformeerd want het is 10 voor en 30 na. Dus geen probleem!

0 Likes
Ex-Netweter
 

Kosten overstap naar Telenet TV-box


@Ron_U_Hob  schreef:

Kan iemand me vertellen wat er gebeurd bij de TV Box als je 1 x op verderspoelen drukt?  Heb je dan 2x zonder geluid of is het doorspoelen direct aan een hogere snelheid?


Ik mis deze functionaliteit ook maar dit weegt (voor mij) niet op tegen alle voordelen van de TV box. Als je 1 x op het verder-spoelen-knoppeke drukt dan is het 2 x speed zonder geluid.

0 Likes
Ex-Netweter
 

Kosten overstap naar Telenet TV-box


@JBS  schreef:

Ik heb sinds deze week een TV-Box en ik wil nooit meer terug.  Met een digibox is de wereld stil blijven staan voor jaren, nu bij de box krijg je een geweldige nieuwe app die beschikbaar is op zelfs apple tv. De kwaliteit van de box gaat hoger dan 1080i, en dat zie je ook duidelijk. De aanpasbaarheid van de firmware lijkt me veel sneller te gaan, hier zit echt evolutie in. Ik wacht nog juist op de prime op v2 box, maar de netflix app is geweldig en de interactie met het geheel, bv een herinnering voor een programma terwijl je netflix aan’t kijken bent doe dat maar es met een digibox.

Doe zo verder telenet, ben zeker dat er veel meer tevreden gebruikers zijn van de TV-box maar die hoor je natuurlijk niet omdat ze geen klachten hebben.

Veel dingen hier te lezen, zijn al lang aangepast op de box zoals de herinnering feature dat je kan zappen, werkt nu ook perfect.  Gisteren zelf gezien.

 

Guido.


Voila! Zo hoor je het eens van een nieuwe klant die tevreden is! Bedankt om dit hier te delen @JBS !

Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2584
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

Kosten overstap naar Telenet TV-box


@Ex-Netweter  schreef:

@Ron_U_Hob  schreef:

Kan iemand me vertellen wat er gebeurd bij de TV Box als je 1 x op verderspoelen drukt?  Heb je dan 2x zonder geluid of is het doorspoelen direct aan een hogere snelheid?


Ik mis deze functionaliteit ook maar dit weegt (voor mij) niet op tegen alle voordelen van de TV box. Als je 1 x op het verder-spoelen-knoppeke drukt dan is het 2 x speed zonder geluid.


Een goed product maak je niet door klakkeloos 1-op-1 de kenmerken van een oud product na te apen. Dan ga je consessies doen op andere zaken.  Het doorspoelen met geluid lijkt me ook geen essentiële feature.  Als dat kan zonder in te boeten op andere zaken, zou dit nog misschien kunnen geïmplementeerd worden, maar ik denk niet dat daar 100 mensen op zitten te wachten.

 

Neen, je moet van 0 durven beginnen en werken naar een eindproduct dat mooi en kwalitatief is, wat makkelijk te gebruiken is en wat doet wat de mensen nodig hebben. Dat hebben ze goed gedaan met de TV Box.


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Ex-Netweter
 

Kosten overstap naar Telenet TV-box


@Steven-E  schreef:

Het doorspoelen met geluid lijkt me ook geen essentiële feature.  Ik denk niet dat daar 100 mensen op zitten te wachten.

Dit lijkt mij een zeer boude uitspraak. Ik zit ook al jaren op dit forum en heb toch het gevoel dat (veel) meer mensen hier naar uitkijken. Ik heb dit hier toch al (zeer) dikwijls zien passeren. Maar voor alle duidelijkheid nog eens: I ❤️ my TV-box!

JBS
Experienced Weetjesweter
Berichten: 21
Verander-je-wachtwoord-dag Say what?! Tien op tien! Nog geen reader's digest? :-)

Kosten overstap naar Telenet TV-box

Hoi,

 

Verderspoelen 1x geeft geen geluid (who cares?), er zijn 4 verschillende snelheden. 
In twee richtingen mogelijk.

 

0 Likes
nickw
Experienced Meerweter
Berichten: 104
Lezersgoud. Respect! Topicvreter! BINGO! De volle 100!

Kosten overstap naar Telenet TV-box

Noem me zot maar het enige dat ik mis is ... het aflezen van de tijd (alvorens naar 't werk te vertrekken). No time display, aargh! 😅

Ex-Netweter
 

Kosten overstap naar Telenet TV-box


@nickw  schreef:

Noem me zot maar het enige dat ik mis is ... het aflezen van de tijd (alvorens naar 't werk te vertrekken). No time display, aargh! 😅


Ik miste dit ook! Ik heb in de buurt dit klokje geplaatst:

clock.jpg

Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2584
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

Kosten overstap naar Telenet TV-box

Nu nog een stemmeke die meebabbelt tijdens het doorspoelen 🙂

 

@Ex-Netweter grapje he 😉

Los daarvan kan je denk ik bij geen enkele streaming service (Netflix, Streamz, Prime, Disney+) doorspoelen met geluid. Misschien heeft dit met het soort codec te maken? Uiteindelijk haalt de TV-Box de non-live content ook uit de cloud, zoals een streaming service.


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes