Beantwoorden
Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2584
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

Nieuwe TV box gereleased: wat met modem-0nly

Hoi,

 

Vooreerst de reden voor deze nieuwe tread naast deze van Suzy: replies hierop zijn blijkbaar uitgeschakeld.

 

Ik heb de beschikbare info online allemaal geraadpleegd, maar niets gevonden over compatibiliteit met modem-only. Ik weet dat dit in de testfase niet mogelijk was. Of tenminste dat mensen met een modem only toestel miet mee konden testen.

 

Gaat dit nu wel werken ?


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
25 reacties
Kopernikus
Freshman Meerweter
Berichten: 71
WOW, overzichtelijk! Al 25 duimen! Goed bezig! π-DAY!

Nieuwe TV box gereleased: wat met modem-0nly

Hier vreesde ik al voor...jammer

 

Dan zullen er niet veel business klanten overstappen denk ik.

Wie gaat nu zijn professionele router/gateway inruillen voor de functionaliteit die op een HGW zit?

Ik ben zelf particuliere klant maar heb bewust gekozen voor een EMTA om te kunnen kiezen voor een degelijke gateway. Zolang er geen ondersteuning is, geen TV box voor mij. Een andere oplossing zou zijn dat Telenet het mogelijk maakt de HGW in bridged modus te zetten.

0 Likes
EddyWillems
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Primeur! De kop is eraf! It's your first party! Hi there!

Nieuwe TV box gereleased: wat met modem-0nly

Volledig mee eens ... meestal reageer ik nooit op dit forum of deze berichten. Geen enkele professionele gebruiker met een degelijke gateway ( ja, er zijn ook thuisgebruikers/consumenten die die dingen hebben) gaat dit willen. Ik zal nooit overstappen als de modem-only dit niet aankan. Technisch gezien zie ik geen reden waarom het niet kan. Ik hoop dat Telenet met een oplossing komt!

 

Arnout
Freshman Weetjesweter
Berichten: 11
A born reader! Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest!

Nieuwe TV box gereleased: wat met modem-0nly

Ik push dit toch ook nog eens.  De technische" uitleg "De EMTA modem voldoet qua security en QoS (Quality of Service) niet aan onze standaarden. Om deze redenen maken we de keuze om dit type modem te weren voor TV-boxen. " is niet echt sluitend.  Mijn router kan ook QoS aan die ik volledig kan finetunen.  En Security zie ik niet hoe een GHW meer secure is dan een modem-only met goeie router erachter.

Wat wordt er bedoeld met security?

Indien jullie het over security willen hebben, zorg er dan voor dat we een VPN server op de HGW kunnen draaien en dat we DoH of DoT kunnen doen, om maar 2 voorbeelden te noemen. (maar dat is dus een volledig ander onderwerp).

 

Kortom, ik zie nog altijd het probleem niet want technisch is het dus perfect mogelijk.  TV box hangt op HGW en krijgt intern IP, jullie doen er QoS op dat wss gewoon vanuit Telenet gepushed wordt naar de HGW en op de 1 of andere manier filteren jullie die data zodat het niet meegeteld wordt. Hoe dat gebeurt ben ik ook wel beniewd naar.

 

marc1201
Freshman Veelweter
Berichten: 173
BINGO! De volle 100! De vlam zit erin. Al 25 duimen!

Nieuwe TV box gereleased: wat met modem-0nly

@Kopernikus 

"Een andere oplossing zou zijn dat Telenet het mogelijk maakt de HGW in bridged modus te zetten."

Als je hiermee bedoelt, de router van de modem uitschakelen, dan zeg ik ja dat is mogelijk. Indien je iets anders bedoelt weet ik het niet. Ik wou ook niet enkel op de HGW werken, en hier hebben ze het zo ingesteld dat ik mijn eigen router kan gebruiken. Veel ken ik er ook niet van..

0 Likes
Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2584
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

Nieuwe TV box gereleased: wat met modem-0nly

De persoon van Telenet gisteren aan de lijn zei niet dat de combo tv-box/modem-only nooit ging werken.

vandaag lukt het niet, maar morgen misschien wel.


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
NoFate
Freshman Meerweter
Berichten: 130
BINGO! De volle 100! Topicwurm! De vlam zit erin.

Nieuwe TV box gereleased: wat met modem-0nly

heeft iemand eigenlijk al geprobeerd deze tv box op een IPTV  (vlan) poort te plaatsen?

dit doe ik nu ook met mijn modem only + asus router, zodat de digicorder een 10.x adres krijgt

dat is toch heel de bedoeling om interactivteit aan de praat te krijgen , zodat de digicorder "rechstreeks" aan internet hangt, en niet via dhcp aan je eigen router

Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2584
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

Nieuwe TV box gereleased: wat met modem-0nly

zie mijn antwoord in deze thread van 26/4, 9:45.

Je datavolume zou er op deze manier snel door gaan.


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
NoFate
Freshman Meerweter
Berichten: 130
BINGO! De volle 100! Topicwurm! De vlam zit erin.

Nieuwe TV box gereleased: wat met modem-0nly

ok, duidelijk

maar ze moeten toch met een oplossing komen

kan toch niet zijn, dat ze de modem-only klanten gewoon uitsluiten

wat als straks de oude digicorder niet meer te verkrijgen is? en je defecte moet omgeruild worden?

dan moeten ze maar een nieuwe modem uitbrengen, of weet ik veel

Kopernikus
Freshman Meerweter
Berichten: 71
WOW, overzichtelijk! Al 25 duimen! Goed bezig! π-DAY!

Nieuwe TV box gereleased: wat met modem-0nly

Ik hoop het... mogelijkheden genoeg: nieuwe type modem, HGW firmware upgrade waardoor 1 poort in bridge kan geplaatst worden, extra modem enkel voor TV, via een firmware upgrade huidige EMTA's.

 

Het is inderdaad jammer dat ze de particulieren met een EMTA & WIGO Business klanten uitsluiten, ik had toch tegen de lancering een oplossing verwacht.

 

Afwachten zeker....

0 Likes
Zertox
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! It's your first party! Hi there!

Nieuwe TV box gereleased: wat met modem-0nly

Als dit waar is moet ik dit nog eens proberen. Ik kreeg geen verbinding via ethernet met mijn huidige setup (switch lampjes gingen niet eens aan). Data lijkt me niet echt een probleem bij business. 

 

Tv-box is al kapot. Na update zit hij in een restart loop dat eindigt met rode lampjes op de status knop. 😞

0 Likes
Suzy
Community Manager
Berichten: 7382
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Nieuwe TV box gereleased: wat met modem-0nly

Meer info vind je in dit onderwerp.


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes