Beantwoorden
Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2588
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

Nieuwe TV box gereleased: wat met modem-0nly

Hoi,

 

Vooreerst de reden voor deze nieuwe tread naast deze van Suzy: replies hierop zijn blijkbaar uitgeschakeld.

 

Ik heb de beschikbare info online allemaal geraadpleegd, maar niets gevonden over compatibiliteit met modem-only. Ik weet dat dit in de testfase niet mogelijk was. Of tenminste dat mensen met een modem only toestel miet mee konden testen.

 

Gaat dit nu wel werken ?


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
25 reacties
Thailand
Experienced Veelweter
Berichten: 231
De vernieuwde WIGO? BINGO! De volle 100! Al 25 duimen!

Nieuwe TV box gereleased: wat met modem-0nly

Dus men lanceerde nu de tv box terwijl die nog veel bugs bevat???  En schandalig dat men er nog eens 35€ voor moet betalen .. BENDE AFZETTERS ..IK BETAAL AL VEEL TE VEEL ..

0 Likes
fieldoxide
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 487
Jij #DTV. Goed bezig! WOW! Lees je nog iets anders? ;-) De magic number!

Nieuwe TV box gereleased: wat met modem-0nly

Ik was ook verstomd toen ik dit vandaag las in HLN. 

De box wordt uitgegeven voor alle nieuwe klanten terwijl er nog steeds bugs inzitten. 

Vandaag heb ik nog contact opgenomen met de technische dienst aangaande een probleem met mijn tv box. 

Voor de geinteresseerden: hieronder de link naar het artikel in HLN. 

https://www.hln.be/geld/consument/telenet-lanceert-decoder-met-stembediening-en-integratie-netflix-e...

0 Likes
Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2588
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

Nieuwe TV box gereleased: wat met modem-0nly

Maar wat met modem-only?


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5225
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Nieuwe TV box gereleased: wat met modem-0nly


@Steven-E  schreef:

Maar wat met modem-only?


Ik volg dit deel van het forum niet zo actief, maar voor zo ver ik weet is de modem-only niet compatibel met de nieuwe tv-box. Wie een nieuwe tv-box wil zal moeten overschakelen naar een HGW.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Arnout
Freshman Weetjesweter
Berichten: 11
A born reader! Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest!

Nieuwe TV box gereleased: wat met modem-0nly

Volgens tweakers.net zou het nochtans wel moeten kunnen.

https://tweakers.net/nieuws/152066/telenet-introduceert-tv-box-met-ondersteuning-voor-netflix-stembe...

 

@Suzy zal hier nu toch wel eens duidelijkheid moeten over kunnen brengen, nu de nieuwe box officieel gelanceerd is?

Technische info is toch altijd moeilijk te zoeken bij Telenet hoor.  Openstaande vragen:

- Werkt de box achter Modem-Only set-ups?

- Hangt de box nog altijd op een apart netwerk op basis van MAC-adres of is dat eindelijk niet meer nodig?

- Indien toch nog nodig, kunnen we dan gewoon terug  (op eigen router) een lan poort bridgen naar wan zoals met de oude boxes (dus bypassing onze eigen router-functionaliteit)?

 

Ik zou de box direct gaan halen en heb er 35€ voor over, maar jullie o zo gesloten setups maken het o zo moeilijk voor de tweakers die een beetje meer controle willen hebben.

 

Ik wacht hoopvol op antwoord. 😉

Ex-Netweter
 

Nieuwe TV box gereleased: wat met modem-0nly

Om te beginnen. Ik ben niet betaald door Telenet.

Ik heb de voorbije 5 maanden de TV-box mogen testen.

Er zit hier en daar misschien nog een bugje in.

Maar ik wil mijn TV-box zeker niet meer inruilen voor een vorig model.

Ik zou er onmiddelijk 35 euro voor betalen!

Grootste pluspunten voor mij:

Veel betere beeldkwaliteit!

Onbegrenst gelijktijdig opnemen.

Grootste minpunten voor mij:

Geen 2 x vooruitspoelen met geluid.

Geen automatisch zappen bij herinnering.

Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2588
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

Nieuwe TV box gereleased: wat met modem-0nly

Ik heb even gebeld en het eerste antwoord was "ja, dat kan, maar niet achter je eigen router, maar rechtsreeks achter de modem".
Zo doe ik het nu ook met mijn huidige digicorder.

Maar na mijn expliciet aandringen heeft de medewerker toch bij de technische dienst nog even afgecheckt. Het voorlopige antwoord (wordt morgen bevestigd of ontkend):
Het zou werken met de laatste versie van de modem-only (type 24*8 DOC 3 EMTA(DOCSIS).
Niet met oudere versies.  Zou best wel eens kunnen, want de nieuwe versie heeft 24 downstream kanalen (de oude slechts 16). Dus meer bandbreedte die Telenet kan reserveren voor digitale TV, zonder de rest van de internet pijp te affecteren.


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Arnout
Freshman Weetjesweter
Berichten: 11
A born reader! Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest!

Nieuwe TV box gereleased: wat met modem-0nly

@Steven-E Bedankt voor het snelle opzoekwerk! 😉

 

"Enkel rechtstreeks achter modem" = lanpoort bridgen naar wan = zelfde setup als nu.

Dat is dus al positief.

 

Ik heb nu een gewone zwarte "Motorola / CV6181E (DOCSIS 3.0)".  Dat lijkt mij dan niet goed genoeg en ik moet een nieuwe modem regelen?  Of is dat verhaal van nieuwe modem enkel van toepassing als je de tvbox gewoon op je LAN wil hangen?

 

Thanks again

0 Likes
Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2588
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

Nieuwe TV box gereleased: wat met modem-0nly

Ik ga er van uit dat de nieuwe modem sowieso nodig is.  Jij hebt idd nog het vorige model.
Die kan je zelf gratis gaan omwisselen in een Telenet center.

 

De Telenet medewerker gaf nog mee dat tijdens hun TV-Box opleiding niets gemeld is over een eventuele incompatibiliteit tussen een modem-only setup en de nieuwe TV-Box.
Ik heb morgen een meer definitief antwoord. Laat ons nog even wachten ipv te speculeren 😉
Ik laat hier iets weten.  

 

Hoop alleszins dat het kan, want ik wil mijn modem-only setup niet opgeven, maar kijk ook wel uit naar de nieuwe TV-Box.


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Suzy
Community Manager
Berichten: 7387
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Nieuwe TV box gereleased: wat met modem-0nly

Terechte bemerkingen. 

Ik vraag het graag nog eens voor jullie na en kom erop terug zodra ik een duidelijk antwoord heb. In de testfase werden EMTA/modem-only modems inderdaad niet ondersteund. Of dit vandaag nog steeds zo is, zoek ik graag voor jullie uit.


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2588
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

Nieuwe TV box gereleased: wat met modem-0nly

Ik heb net een telefoontje gekregen van de technische dienst van Telenet. Mooi zoals beloofd.

 

Maar het is helaas niet mogelijk vandaag omwille van de volgende reden: moest je de TV-Box rechtstreeks achter de modem hangen dan zou alle trafiek van de TV-Box bij het internetverbruik worden geteld.
Aangezien de TV-Box, in tegenstelling tot de huidige digicorders, vrij veel over IP sturen, kan dit aanzienlijk oplopen.

 

Ik ga er eens over nadenken ...


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Suzy
Community Manager
Berichten: 7387
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Nieuwe TV box gereleased: wat met modem-0nly

Ik heb dit net nagevraagd en kan de conclusie die @Steven-E hierboven geeft officieel bevestigen. Het is niet mogelijk om een TV-box te combineren met een EMTA modem. Indien je een klant bent met een EMTA/modem-only, moet je dus je modem swappen naar een HGW model. 

Dit is trouwens hetzelfde voor business klanten, ook dit heb ik even nagevraagd om zeker te zijn. 

 

Of dit in de toekomst nog zal veranderen, daar is nog geen zicht op. 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

Arnout
Freshman Weetjesweter
Berichten: 11
A born reader! Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest!

Nieuwe TV box gereleased: wat met modem-0nly


@Steven-E  schreef:

 

Maar het is helaas niet mogelijk vandaag omwille van de volgende reden: moest je de TV-Box rechtstreeks achter de modem hangen dan zou alle trafiek van de TV-Box bij het internetverbruik worden geteld.


Dat snap ik niet echt.  Trafiek passeert altijd over de modem, of het nu modem-only of HGW is.

Wat wordt er dan expliciet gedaan op de HGW om ervoor te zorgen dat trafiek van de TV-box eruit gefilterd wordt?  Ik zou veronderstellen dat langs Telenet-kant op MAC adres gewoon niet meegeteld wordt.

 

Met een Whoppa unlimited zou het dus sowieso mogelijk zijn, zelfs als de trafiek meegeteld wordt.

 

Graag technische uitleg hoe die nieuwe box werkt. 😉  Heeft hij IP op WAN of op LAN?  En hoe wordt trafiek gemeten/gefilterd.

 

Thanks

0 Likes
Suzy
Community Manager
Berichten: 7387
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Nieuwe TV box gereleased: wat met modem-0nly

@Arnout, ik heb dit tijdens de testfase reeds nagevraagd bij de engineers en de informatie die ik toen terug kreeg vind je in deze post


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.