24779
netweters
|
152638
antwoorden
|
20726
vragen
|
Sinds wij de de nieuwe rv box gebruiken zegt een computerstem dat wij het geluid harder zetten, stiller zetten, dat de tv is aangesloten via hdmi2 enzovoort, kan ik dat niet af zetten, eventueel in èèn of andere instelling?
Titel gewijzigd door Marie4 (mod) | Vorige titel: Nieuwe tv box
Opgelost! Ga naar oplossing.
@catmen denk dat dit in je tv is die instelling dat je dit kan uitzetten, de tv box stuurt geen berichten uit met een stem,
kijk je tv instellingen best eens na.
meld ook eens je merk en type van de tv als je het niet vindt, misschien dat 1 van de netweters je kan helpen hierbij.
Dit komt van je TV, niet van de TV-box. Welke TV heb je?
Een samsung model UE43KU6000W
type UE43KU6000
ik verplaatste de tv naar de woonkamer, ik veranderde geen TV instellingen, (toch niet bewust) en op de tv kamer was die computerstem er niet☹️ dat is op zijn minst raar de tv box is recent vandaar dat ik daar het probleem zocht.
Ik wil nog even vermelden dat de stem elke keer ik iets verander zoals het geluidsniveau de stem ook zegt niveau 17,18 enz.
in de TV instellingen kom ik alvast niets tegen dat naar auditieve (gesproken) help verwijst.
Dan heeft u de spraakbesturing per ongeluk geactiveerd. Dit gebeurt veel wanneer de volumeknop van uw Samsung afstandsbediening te lang wordt ingedrukt ipv naar boven of naar onder te duwen.
Via de instellingen van de TV >> Systeem >> Toegankelijkheid kun je de spraakgids of onderdelen hiervan uitzetten.
@patrick37 schreef:Dat lijkt mij ook erg eigenaardig dat er een stem iets zegt.
Het zou nog eigenaardiger zijn als die stem niets zegt, toch 😁
Het zou leuker zijn als die stem zich laat horen wanneer ik dat wil, siri de help stem van Apple kan je ook af zetten toch?
Dag SamSila, uw voorstel bracht de oplossing, ik wist niet hoe die stem er kwam en waar ik het moest uit zetten, dat is nu gelukt, bedankt voor je hulp.
catmen