Beantwoorden
matrix79
Professional Beetjesweter
Berichten: 6
Handje vol! Leesbeest! Goed gevonden! Leesclubje starten?

Nieuwe TV box met modem only

Vandaag gebeld met Telenet met de vraag of ik een TV box kon krijgen/ruilen, volmondig ja gekregen.  Ik ben mijn digicorder daarop gaan ruilen, in de winkel vertelden ze me dat ik een modem only heb en dat ze een foutmelding kregen.  de ene medewerker vroeg toen aan de andere zal die tv box werken.  Geen enkel probleem vertelde zijn collega.  

Nu thuis die box aangesloten en werkt natuurlijk niet... Telenet opgebeld en die bevestigden mij dat dit niet werkt met een modem only. Ik moet een wireless modem plaatsen en die TV box zal nooit werken op een modem only kreeg ik als antwoord.  Als ik een wireless modem plaats van telenet kan ik dan nog verder met mijn asus RT-AX88U (nieuwe top router)?  ik heb ook een synology nas staan met daarop een IP camera.

2 opties dus die tv box retour en niet kunnen genieten van netflix via telenet / 4k /....

of terug om mijn digicorder gaan.  

wat denken jullie

 

En Telenet sorry maar dit is voor mij de laatste keer dat jullie me liggen hebben...

0 Likes
19 reacties
Dragunov404
Experienced Meerweter
Berichten: 106
De volle 100! Al 25 duimen! Goed bezig! Dag van de Chocolade
0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Nieuwe TV box met modem only

Het is jammer genoeg nog altijd bedroevend om te zien hoe weinig center en helpdesk medewerkers hun producten echt kennen. Een beetje de schuld van Telenet ook. Die wensen alleen targets te halen en dat zijn geen targets over hoe goed ze de klant hebben geholpen maar verkoopstargets.

Los daarvan vermoed ik dat je een aantal poorten geforward hebt in uw router naar NAS enz.. Geen probleem. Bij de opstelling van een Home Gateway (zo noemen die modem/routers) moet je aan uw eigen router aan de WAN(internet) zijde een vast IPadres ingeven. Ik adviseer 192.168.0.2, als Default Gateway 192.168.0.1 subnetmask 255.255.255.255. DNS servers naar wens. Dit in de veronderstelling dat uw huidig netwerk via de router 192.168.X.0 is waarbij X = elke getal kan zijn tussen 2 en 255. Dus X mag niet 0 zijn. Is dit wel zo dat zal je via "Mijn Telenet" het subnet van de HGW moeten veranderen. Is vlugger dan je eigen netwerk aanpassen.

Via "mijn Telenet" zal je nu ale nodige poorten moeten forwarden naar het IPadres van je eigen router, in dit voorbeeld 192.168.0.2. En alles zou moeten werken als voorheen.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Domi1963
Experienced Bijna Allesweter
Berichten: 759
Jij #DTV. Goed bezig! En wanneer slaap jij? JACKPOT! WOW!

Nieuwe TV box met modem only

@matrix79  schreef:

En Telenet sorry maar dit is voor mij de laatste keer dat jullie me liggen hebben...

 

 

Je moet niet zo zeer Telenet verwijten, maar de shop waar je jouw TV box hebt gehaald. De meeste van die (zogezegde) Telenet shops zijn zelfstandigen die werken in opdracht van Telenet. En ik begin zo stilaan te vermoeden dat die Telenet zelfstandigen GEEN deftige opleiding krijgen. Ik ben dinsdag ook mijn 2 digi’s gaan omruilen bij STS een zelfstandige Telenet shop. En ze verplichtten mij om 3 powerlines mee te nemen. Dat was de procedure. Dan ik heb 2 TV boxen welke op éénzelfde digitale lijn moesten komen om te kunnen communiceren met elkaar. Wat heeft de shop bediende gedaan? Elke TV box op een aparte digitale lijn gezet. Dus ze konden mekaar niet zien. Ik heb Play More en Play Sports. Dit kon ik maar op 1 TV box zien aangezien ze niet communiceren. De dag erna was het 1 mei, een feestdag. Donderdag dan maar gebeld naar De technische dienst van Telenet en mijn verhaal uitgelegd. En op 5 minuten was mijn probleem gefixt door Telenet. De 3 powerlines heb ik op aanraden van Telenet terug naar de shop gebracht. De bediende krabte in zijn haar en zei: werkt da zonder powerlines?? Ik zei ja want ik heb overal netwerkkabels liggen, waarom zou ik dan powerlines nodig hebben? Hij heeft ze dan met tegenzin terug genomen... Ze waren toch gratis zei hij ook nog. Ik zei ja, het eerste jaar maar daarna is het dokken... Hij bleek daar helemaal niet van op de hoogte te zijn...

Never trust in Dust
0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Nieuwe TV box met modem only

Ik heb het meer dan 10 jaar gedaan, vanaf het begin van de eerste Centers. Nu reeds 1.5 jaar met pensioen. In mijn plaats zijn ze ondertussen de 4e vervanger aan het zoeken. Is het niet door te weinig kennis dan is het door te weinig leergierigheid en werkijver dat ze afhaken. En ik vind het nog altijd schrijnend hoeveel er zijn die in computerwinkels, elektrozaken enzo werken, die bedroevend weinig op de hoogte zijn en alles oplossen door een extra router, powerline, repeater enzo te verkopen zonder eerst te luisteren en de klant uit te vragen om te weten wat echt zijn noden zijn.

Ikzelf ben trouwens een 5-tal keer in Mechelen geweest voor opleiding, een aantal keren in Roeselare en Gent. De opleidingen zij er hoor. Maar je moet zelf bereid zijn om bij te leren.

Trouwens dit zijn de noden:

• Passie hebben voor alles wat te maken heeft met GSM/Smartphone, telefonie, media en informatica
• Charismatisch persoon met een motiverende invloed op je omgeving
• Positief ingesteld met een sterk empathisch vermogen
• Beschikken over een enthousiasme dat aanstekelijk werkt en je bent in staat om dit over te brengen naar de klant
• Punctueel in je administratie
• Je draagt service hoog in het vaandel
• Je bent leergierig en wil jezelf ontwikkelen in een functie als sales medewerker
• Je beschikt over sterke communicatieve vaardigheden met overtuigingskracht
• Je bent computervaardig
• Verkoop targets schrikken jou niet af maar zie je als een uitdaging
• Het is belangrijk om in staat te zijn om de stress, die onlosmakelijk met de job verbonden is, te verteren (assertieve klanten, behalen van targets)
• Je hebt een verzorgd voorkomen
• Reeds een eerste commerciële ervaring is een pluspunt

Voor deze die zich geroepen voelen:

https://www.telecomvanassche.be/salesmedewerkergezocht/?fbclid=IwAR32HPjSeyRj-6pdT7t3wKR18CA9o61jACp...

 



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5256
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Nieuwe TV box met modem only

@igvfer je noemt daar ook weer een winkel, heb familie in die buurt wonen die daar veel zaken hebben gekocht en niet erg tevreden van zijn door onkunde van de verkopers.

er hebben mij al vele afgeraden om daar iets te kopen.

en zo krijg je negatieve reclame door de verkopers die fouten maken en niet doen wat ze moeten doen....


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Nieuwe TV box met modem only

@Master-Magic  Ik was er misschien ook bij. Ik heb veel positieve reacties gehad maar ook negatieve maar dan meestal door mijn directe eerlijkheid. Al moet je onkunde ook soms in de juiste context zetten. Ik heb klanten geweten die ontvreden waren omdat je ze gewaarschuwd om iets niet te kopen omdat het totaal niet aan hun verwachting zou voldoen. Ze gaan dan ergens anders waar er wel naar hun mond gepraat wordt. Als je dan "geluk" hebt mag je achteraf de klodden gaan opkuisen. De onkunde van veel verkopers is dat ze de klant niet genoeg vragen wat die eigenlijk bedoeld. Je ziet dat hier aan de manier waarop velen hun vragen stellen op het forum. En dat leidt tot slechte dingen. Temeer dat klanten verwachten dat een verkoper in een electrozaak à la minute een antwoord weet op zijn vraag over 1 of meerdere van duizend producten gaande van TV, over geluidinstallatie naar wasmachine tot mixer en stoomoven en smartphone en tablet.

Al is het in een Center iets makkelijker. Beperkter aantal producten, en je moet technisch toch wat op de hoogte zijn.

 



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
matrix79
Professional Beetjesweter
Berichten: 6
Handje vol! Leesbeest! Goed gevonden! Leesclubje starten?

Nieuwe TV box met modem only

In mijn router staat dus bij wan momenteel automatic IP, bij de lan settings staat mijn IP adress op 192.168.50.1 dit werd bij setup automatisch gedaan omdat ik met een asus aimesh systeem werk, mijn RT-AX88U samen met een RT-AC68U

 

dus als ik om een HGW modem zou gaan, hoef ik enkel mijn WAN op 192.168.0.2 te zetten en dan zou alles zoals vanouds werken?

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Nieuwe TV box met modem only

Je zit nu eigenlijk met 2 netwerken. Netwerk 192.168.0.0 (standaard Telenet netwerk) en toestellen die daar op aan sluiten via Wifi krijgen een IP adres 192.168.0.100 tot 254.

Toestellen die aansluiten op uw router krijgen een IPadres 192.168.50.xx. Bijgevolg zullen toestellen die hier op aangesloten zijn wel kunnen verbinding leggen met toestellen op netwerk 192.168.0.0 maar het omgekeerde zal niet lukken.

Dus aan de WAN zijde een vast IP instellen 192.168.0.2 en alle nodige poorten vanaf de HGW forwarden naar 192.168.0.2 en de rest blijft hetzelfde.

Nu was dit uiteraard Automatic omdat je een publiek IP adres moest krijgen rechtstreeks van Telenet en dat kan je niet zelf bepalen. Met een HGW krijgt de HGW dit publiek adres.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
matrix79
Professional Beetjesweter
Berichten: 6
Handje vol! Leesbeest! Goed gevonden! Leesclubje starten?

Nieuwe TV box met modem only

Ik ben de HGW modem gaan halen en alles gedaan zoals hier vermeld in dit topic en ik moet zeggen dat alles perfect werkt.  (meeste al getest). Ik heb maar 2 poorten moeten forwarden één voor mijn DS file explorer en Photo app van mijn synology.

de 2 tv boxen werken ook perfect en zijn nu rechtstreeks op de modem van telenet aangesloten ipv op een switch.  Beeld is in ieder geval scherper dan mijn digicorder, netflix bij de hand hebben is een grote verbetering voor mij.  Klinkt mss raar maar ik merk ook dat ik sneller kan browsen op internet, dit viel me gelijk op na het plaatsen van de nieuwe modem...

in ieder geval hartelijk bedankt aan iedereen die deelnam aan dit topic, ik zal de volgende dagen nog verder testen en kijken of er toch nog problemen opduiken.

igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Nieuwe TV box met modem only

Blij te horen dat het werkt.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Domi1963
Experienced Bijna Allesweter
Berichten: 759
Jij #DTV. Goed bezig! En wanneer slaap jij? JACKPOT! WOW!

Nieuwe TV box met modem only

@matrix79 

Of je uw TV boxen nu rechtstreeks in de HGW steekt of in een switch, maakt niet veel uit. De beeldkwaliteit en signaal komt via de coax en deze moet goed in orde zijn. De UTP kabel dient maar om de TV boxen interactief te maken opdat ze met elkaar kunnen communiceren, wat natuurlijk niet wil zeggen dat deze ook niet in orde moeten zijn.😉

Never trust in Dust
0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Nieuwe TV box met modem only


@Domi1963  schreef:

@matrix79 

Of je uw TV boxen nu rechtstreeks in de HGW steekt of in een switch, maakt niet veel uit. De beeldkwaliteit en signaal komt via de coax en deze moet goed in orde zijn. De UTP kabel dient maar om de TV boxen interactief te maken opdat ze met elkaar kunnen communiceren, wat natuurlijk niet wil zeggen dat deze ook niet in orde moeten zijn.😉


Voor zover ik hier alles goed begrepen hebt, is hetgeen je schrijft correct voor de Digicorder/Digibox. Met de TV Box zijn enkel de signalen van  de tv uitzendingen een DVB-C signaal. Alle zaken die men oproept: opnames, tvtheek, netflix, ... zijn internetsignalen, gewoon streaming van video.

0 Likes
Domi1963
Experienced Bijna Allesweter
Berichten: 759
Jij #DTV. Goed bezig! En wanneer slaap jij? JACKPOT! WOW!

Nieuwe TV box met modem only

@janne_man 

inderdaad dat klopt!

Never trust in Dust
0 Likes
laibalion
Freshman Weetjesweter
Berichten: 17
Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest! Mooi, mooi!

Nieuwe TV box met modem only

Kan iemand me vertellen of de TV box ook nog een dubbel IP adres heeft zoals de digicorders dat hadden? Zo ja, in welke range liggen die?

0 Likes