Beantwoorden
matrix79
Professional Beetjesweter
Berichten: 6
Handje vol! Leesbeest! Goed gevonden! Leesclubje starten?

Nieuwe TV box met modem only

Vandaag gebeld met Telenet met de vraag of ik een TV box kon krijgen/ruilen, volmondig ja gekregen.  Ik ben mijn digicorder daarop gaan ruilen, in de winkel vertelden ze me dat ik een modem only heb en dat ze een foutmelding kregen.  de ene medewerker vroeg toen aan de andere zal die tv box werken.  Geen enkel probleem vertelde zijn collega.  

Nu thuis die box aangesloten en werkt natuurlijk niet... Telenet opgebeld en die bevestigden mij dat dit niet werkt met een modem only. Ik moet een wireless modem plaatsen en die TV box zal nooit werken op een modem only kreeg ik als antwoord.  Als ik een wireless modem plaats van telenet kan ik dan nog verder met mijn asus RT-AX88U (nieuwe top router)?  ik heb ook een synology nas staan met daarop een IP camera.

2 opties dus die tv box retour en niet kunnen genieten van netflix via telenet / 4k /....

of terug om mijn digicorder gaan.  

wat denken jullie

 

En Telenet sorry maar dit is voor mij de laatste keer dat jullie me liggen hebben...

0 Likes
19 reacties
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Nieuwe TV box met modem only

Via mijn telenet en verbonden toestellen moet je kunnen zien of de tv-box een 192 adres heeft. Ik kan het niet zien, want ik heb geen tv-box. Ik ga ervan uit dat die ook nog altijd een 10 adres heeft.

0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5256
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Nieuwe TV box met modem only

een IP4 en IPV6 adres 😉 192.168.0.x en een ipv6 adres zie ik op mijn telenet van de telenet box.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
laibalion
Freshman Weetjesweter
Berichten: 17
Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest! Mooi, mooi!

Nieuwe TV box met modem only


@Master-Magic  schreef:

een IP4 en IPV6 adres 😉 192.168.0.x en een ipv6 adres zie ik op mijn telenet van de telenet box.


Hmmm, een IPv6 adres voor het 'externe' gedeelte. Dat doet me bijna vermoeden dat die TV box op dezelfde verbonden is op een netwerk als de oude digicorders (met als verschil dat die HGW een IPv6 adres doorgeeft ipv een IPv4) aangezien geen enkele bij verstand zijnde netwerkmens IPv6 gebruikt voor een lokaal netwerk. Dan lijkt me wel heel Telenet's uitleg van je moet een HGW hebben want 'security' dikke BS.

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Nieuwe TV box met modem only

Telenet zet toch al altijd zijn boxen in een privaat netwerk, wat is een 10.x.x.x netwerk anders. Niks nieuws als ze dit nu doen onder IPv6. Hoe ze dit doen weet ik niet maar het zal wel zijn op basis van het macadres dat ze de toestellen herkennen.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Nieuwe TV box met modem only

Als je hiervan bevestiging wil, valt dat toch te testen? Ontkoppel de dicoder, geeft een pc het macadres van de decoder en observeer.

0 Likes