Beantwoorden
Paul1965
Professional Weetjesweter
Berichten: 47
On a roll... Tien op tien! Dat loopt vlotjes. Nog geen reader's digest? :-)

Nog maar eens loopt het activeren mis (TV Box)

Vorige week ingetekend op de gratis nieuwe TV Box om de oude digicorder te vervangen. Zaterdag deze aangekregen via Post NL en zondag "proberen" te installeren. Ik ben over het algemeen vrij tevreden van Telenet maar telkens iets moet geïnstalleerd of vervangen worden loopt het volledig mis. Het ding geeft als foutmelding "geen internet" en dit terwijl de oude digicorder perfect werkt. Dus dan maar eens naar de klantendienst gebeld en wat blijkt ? Het ding is op de verkeerde modem geactiveerd. De vorige digicorder was men vergeten te scannen, eentje nog vroeger stond helemaal niet in het systeem. Hoe komt het toch dat dit soort duidelijk menselijke fouten nog altijd schering en inslag zijn ? En nu maar wachten (we zijn al 3 dagen verder) tot de oude digicorder het laat afweten, want dan "zou" de nieuwe tv box eindelijk correct geactiveerd zijn en werken, hopelijk..... En by the way....de nieuwe app werkt ook van geen kanten : geen dienst, probeer het later nog eens. Nochtans een topic dat hier op Netweters al sinds maart bekend is, we zijn september.

 

Titel gewijzigd door Lieselot91 (mod) | Vorige titel: Nog maar eens loopt het mis.

0 Likes
19 reacties
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5851
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Nog maar eens loopt het activeren mis (TV Box)

@StefaanH 

Heb ook nergens gezegd dat de modem als router moet werken. Heb vermeld je kan de E-router nemen als die dat wil 🤔


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Paul1965
Professional Weetjesweter
Berichten: 47
On a roll... Tien op tien! Dat loopt vlotjes. Nog geen reader's digest? :-)

Nog maar eens loopt het activeren mis (TV Box)

Bedankt Flip,

De powerlines die ik gebruik zijn Devolo's 550+. Ik dacht dat die toch van goede kwaliteit zijn en snel genoeg ? Misschien zit er wel waarheid in wat de Telenet center zei ivm de zonnepanelen, klinkt in ieder geval niet onlogisch. Of ik kan altijd betere snellere powerlines aanschaffen.

Dat het niet werkt via EMTA had ik ook al gelezen, maar ik heb ook hier ergens gelezen dat de CV85600E "wel" de tv box ondersteund. Het is een kleine moeite om de oude zwarte te vervangen en zeker eens te proberen. En anders blijft hij inderdaad alleen voor telefonie.

Via wifi werkt de tv box nu wel heel stabiel, heel de dag heb ik hem laten programma's spelen via terugkijk tv zonder enige hapering of foutmelding. Zelfs een film uit de tv theek.

Telefonie overbrengen op de HGW boven is ook geen optie. Een RJ45 kabel naar boven brengen is evengoed ondoenbaar als een UTP.

De laatste optie is de HGW en alles wat er aanhangt naar beneden brengen, maar liefst niet uiteraard. Moest het waar zijn wat de Telenet Center zei, dat op termijn werken met 2 modems niet meer toegelaten wordt, zal ik uiteraard niet anders kunnen.

Internet via coax (MoCa) zoals je beschrijft is me onbekend, dat zal ik eens moeten opzoeken dan.

0 Likes
flip1953
Experienced Allesweter
Berichten: 1605
Champagne, lezer van het jaar! Hallo zeg! Wat weet jij niet? Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf!

Nog maar eens loopt het activeren mis (TV Box)


@Paul1965  schreef:

De powerlines die ik gebruik zijn Devolo's 550+. Ik dacht dat die toch van goede kwaliteit zijn en snel genoeg ? Misschien zit er wel waarheid in wat de Telenet center zei ivm de zonnepanelen, klinkt in ieder geval niet onlogisch. Of ik kan altijd betere snellere powerlines aanschaffen.


De Devolo 500 serie zijn nog powerlines van de oude "Homeplug AV2" standard. Tegenwoordig ondersteunen Powerlines  de nieuwe en aanzienlijk snellere G.hn-standard (gigabit poorten, 2400 Mbps overdracht, langere reikwijdte (500m), ... Ghn | devolo AG

Bij Telenet kan je één set gratis krijgen (en de WiFi neemt de instellingen van je witte modem over). Kost niets om eens te proberen 😊.

Powerlines moeten wel beide aangesloten zijn op een stopcontcat met aarding (direct in het stopcontact, en niet via een verlengsnoer of verdeeldoos).

 


@Paul1965  schreef:

Dat het niet werkt via EMTA had ik ook al gelezen, maar ik heb ook hier ergens gelezen dat de CV85600E "wel" de tv box ondersteund. Het is een kleine moeite om de oude zwarte te vervangen en zeker eens te proberen. En anders blijft hij inderdaad alleen voor telefonie.


De CV8560E ondersteunt natuurlijk de TV-Box, daar zijn we het over eens. Maar alleen als op deze modem een internet abonnement ingesteld is 🤔


@Paul1965  schreef:

Telefonie overbrengen op de HGW boven is ook geen optie. Een RJ45 kabel naar boven brengen is evengoed ondoenbaar als een UTP.


Ik bedoelde niet om een telefoonkabel naar boven te trekken, maar de telefonie te activeren op de modem boven. Daar sluit je dan je DECT basis aan, in plaats van beneden. Of werk je nog met oude analoge toestellen??


@Paul1965  schreef:

Internet via coax (MoCa) zoals je beschrijft is me onbekend, dat zal ik eens moeten opzoeken dan.


Zoek eens op "Hirschmann Moka 1G" Het merk voor in home netwerken | Hirschmann Multimedia (hirschmann-multimedia.com)

Moka is een standard waardoor je heel snel ethernet verbindingen kan maken via de bestaande coax.

 


@Paul1965  schreef:

Via wifi werkt de tv box nu wel heel stabiel, heel de dag heb ik hem laten programma's spelen via terugkijk tv zonder enige hapering of foutmelding. Zelfs een film uit de tv theek.


Probleem opgelost dus 😊

0 Likes
Paul1965
Professional Weetjesweter
Berichten: 47
On a roll... Tien op tien! Dat loopt vlotjes. Nog geen reader's digest? :-)

Nog maar eens loopt het activeren mis (TV Box)

Dag Flip,

Bedankt voor alle info. Ik moet toch nog in de Telenet center zijn een dezer, ik zal ineens een setje powerlines vragen en deze proberen.

Ja ik werk nog met analoge toestellen....is ook uiteraard een mogelijkheid om naar DECT te gaan, alleen nog eens bekijken hoe dat in zijn werk gaat.

Je gelooft nooit hoe het vandaag nog maar eens misgelopen is : in de Telenet center geven ze me de CV8560E mee om de oude zwarte EMTA modem te vervangen. Wat doet Telenet ? Ze zetten hem als vervanging van mijn HGW ipv de EMTA. Dus daar ter plaatse HGW ook virtueel terug ingeruild, dus CV8560E vervangen door een nieuwe HGW en dan de HGW virtueel vervangen door de CV8560E als voor de zwarte modem, ONGELOOFLIJK ! Dus nu thuis gekomen HGW vervangen door een nieuwe (op zich niet slecht) en oude zwarte modem vervangen door de CV8560E. Maar virtueel heb ik 3 toestellen binnengebracht en 2 mee naar huis genomen.

Ik hou telkens mijn hart vast als er iets geïnstalleerd of vervangen moet worden.

Maar alles werkt nu terug, en nu heb ik de opties om de tv box via Wifi te laten blijven werken of naar MoCa te gaan of zoals je voorstelde DECT telefoons in huis te halen.

 

0 Likes
Paul1965
Professional Weetjesweter
Berichten: 47
On a roll... Tien op tien! Dat loopt vlotjes. Nog geen reader's digest? :-)

Nog maar eens loopt het activeren mis (TV Box)

Update ; vandaag nieuwe wifi powerlines van Telenet zelf aangekregen en geïnstalleerd. Via poweriine, utp, werken ze even slecht als mijn oude Devolo's. Geregeld onderbrekingen bij bvb terug kijk tv. Dus de nieuwe generatie powerlines zijn niet noodzakelijk beter dan mijn zogenaamde te oude Devolo's. Waar het wel mee werkt is wifi net zoals met mijn "oude" TP Link repeater. Enig voordeel hierbij is dat het netwerk hetzelfde blijft met deze Telenet Wifi Powerlines. Met de TP Link krijg je sowieso een "nieuw" netwerk en moet je de tv box en/of andere toestellen dwingen daarmee te verbinden. Dus na al deze pogingen en testen, conclusie : als je geen utp kabel kan trekken naar je HGW internet modem zoals ik werkt een verbinding van de tv box met wifi (mits repeater of versterker) veel beter dan powerlines. Misschien dat er toch wel waarheid zit in de invloed van zonnepanelen, het staat trouwens ook op de site van Telenet, het is niet zomaar een verzinsel van de man in de Telenet center. Ik hoop dat dit nu stabiel blijft werken want anders zal ik vlug de tv box terug inruilen voor een ouderwetse digicorder.

0 Likes