Beantwoorden
GlenG
Freshman Beetjesweter
Berichten: 4
Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken! It's your first party!

Ondertiteling 888 (slechthorend) bij opnames werkt niet

BF8570D8-B36C-40A5-B895-CC05CA9870FF.jpeg

De nieuwe firmware 4.33 zit er op. 

bij “live” kijken op P4 (Rad) komt er automatisch ondertiteling. 
Maar bij opnames niet en via de 3 bolletjes is er ook geen keuze om de op te zetten. Zie foto. 

 

 

 

Titel gewijzigd door Lesley1 (mod) | Vorige titel: Ondertiteling 888 (slechthorende) bij opnames 

0 Likes
9 reacties
Silverwing
Freshman Veelweter
Berichten: 165
Full speed writing! BINGO! De volle 100! De vlam zit erin.

Ondertiteling 888 (slechthorend) bij opnames werkt niet

Heb je dit op andere zenders en heb je dit altijd? Kans is groot dat er op dat moment bij die uitzending geen ondertitels waren.

0 Likes
GlenG
Freshman Beetjesweter
Berichten: 4
Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken! It's your first party!

Ondertiteling 888 (slechthorend) bij opnames werkt niet

We hebben dit gecheckt. Zelfde programma via “live” zijn ze ondertiteld. Maar afspelen via opname zijn er geen ondertitels meer. En alle opgenomen afleveringen van het Rad heeft geen ondertitelingen. Enkele als men het live bekijkt wel. Vindt het maar vreemd. 

0 Likes
Silverwing
Freshman Veelweter
Berichten: 165
Full speed writing! BINGO! De volle 100! De vlam zit erin.

Ondertiteling 888 (slechthorend) bij opnames werkt niet

Zal wel te maken hebben met de "verhuis" van programma's op  servers bij telenet. Had  gisteren  ook geen ondertitels bij scheire en de schepping op play 4,(uitgezonden di 31/8) maar op de play zenders is dat wel vaker het geval, dus ik kan niet met zekerheid zeggen of ik hier met hetzelfde fenomeen te maken heb.

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Ondertiteling 888 (slechthorend) bij opnames werkt niet

@Silverwing  

Ik kan niet direct zeggen waar het probleem vandaan komt maar wil wel erbij zeggen dat er geen programma's zijn bij Telenet op de servers. Tv wordt gemaakt bij de mediahuizen en dat is Vilvoorde en daar worden de programma's geprogrammeerd en toegankelijk gemaakt op de tv box of de digicorder of digibox. Hier staat Telenet volledig buiten van dat heeft niks met Telenet te maken zelfs. Ok ze hebben een zender gekocht of zenders gemaakt maar er gebeurd voor de rest niks bij Telenet omtrent tv en programma's. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Silverwing
Freshman Veelweter
Berichten: 165
Full speed writing! BINGO! De volle 100! De vlam zit erin.

Ondertiteling 888 (slechthorend) bij opnames werkt niet

@patrick37 Ik bedoel dat Telenet de programma's verhuisd op zijn servers waardoor er zaken ontstaan zoals programma's die eerst als normaal opgenomen staan en de 4e dag plots als mislukt.

Hoe dat juist zit weet ik ook niet maar dat is een uitleg die hier al dikwijls gegeven is.

0 Likes
flip1953
Experienced Allesweter
Berichten: 1574
Champagne, lezer van het jaar! Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf! Boek alvast het Sportpaleis!

Ondertiteling 888 (slechthorend) bij opnames werkt niet

De enige verklaring die ik kan geven, is dat Telenet de "teletekst stream" niet mee opneemt wanneer ze een programma opnemen op hun servers 🤔.

 

Als ik thuis via mijn TV toestel (CI+ kaartje) een programma opneem op een USB stick, dan worden alle streams opgenomen (audio, video, teletekst, teletekst ondertitels slechthorend, ...).

Als ik dan terugkijk naar een opname van vroeger, dan kan ik alle teletekst informatie (met datum en uur van de opname) bekijken, alsook de ondertitels pagina oproepen.

 

Bij de vroegere digicorders, waar de opnames gebeuren op de lokale harde schijf, wordt de teletekst stream waarschijnlijk wèl mee opgenomen?

 

Misschien kan @Suzy dit eens intern navragen ...

Dit lijkt mij een fundamenteel probleem te zijn, dat alleen door de bevoegde technische mensen bij Telenet op te lossen is (en kan de Helpdesk hier niet veel aan doen, buiten escaleren ??)

Theo2
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 602
Like a journalist. Opgeruimd staat netjes! Jij #DTV. Goed bezig! En wanneer slaap jij?

Ondertiteling 888 (slechthorend) bij opnames werkt niet

Bij mij geen probleem, maar ik heb geen opnames van P4..., dus het "kan" wel.

0 Likes
KJD
Professional Weetjesweter
Berichten: 37
Smile! Verander-je-wachtwoord-dag Say what?! Wereld gedichtendag

Ondertiteling 888 (slechthorend) bij opnames werkt niet

Hallo, wordt met de nieuwe Telenet TV-box mbv pagina 888 de ondertiteling wel meegenomen in de programma's (bijv. Journaal of Thuis)? Ook bij de opnames en terugkijken?

0 Likes
Silverwing
Freshman Veelweter
Berichten: 165
Full speed writing! BINGO! De volle 100! De vlam zit erin.

Ondertiteling 888 (slechthorend) bij opnames werkt niet

Ja hoor, je kan dat eenvoudig instellen door op de toets met de puntjes te drukken en dan je keuze te maken. Let wel dat niet alle zenders alle programma's van ondertitels voorzien. Met name de SBS zenders zijn hier berucht voor. Ook alleen opgenomen programmas die uitgezonden worden hebben ondertitels, live uitzendingen meestal niet, of ze lopen achter en er word maar in grote lijnen ondertiteld wat gezegd word.

0 Likes