24764
netweters
|
152523
antwoorden
|
20715
vragen
|
Hoi,
ik neem graag al es wat op van BBC First.
Als ik de opname bekijk op mijn TV kan ik, zonder problemen, de ondertiteling aanzetten. (Moet wel steeds opnieuw voor elk programma dat ik bekijk, maar soit)
Als ik nu via mijn Ipad of Apple TV wil kijken, dan heb ik die optie niet in de Telenet TV app.
iemand een idee waarom dat zo is en heeft iemand een oplossing?
ps. Ik heb de recentste TV box, met slechts 1 profiel
Opgelost! Ga naar oplossing.
@Renwin schreef:Hoi,
ik neem graag al es wat op van BBC First.
Als ik de opname bekijk op mijn TV kan ik, zonder problemen, de ondertiteling aanzetten. (Moet wel steeds opnieuw voor elk programma dat ik bekijk, maar soit)
ps. Ik heb de recentste TV box, met slechts 1 profiel
Je kan de ondertitels op de TV-box (BBC First inclusief dus) permanent aanzetten!
Instellingen => Profielen
Zet Opties ondertiteling op "aan"
Zet Taal van je ondertitels op "nederlands"
Best dit doorgeven aan telenet zet er duidelijk bij Ipad of Apple TV dat over dit gaat
zal nog moeten aangepast worden
Bedankt voor deze tip!
Heb het gevraagd aan telenet, via hun contactformulier, op 28/10…..nul reactie gekregen.😡
@Renwin schreef:
iemand een idee waarom dat zo is en heeft iemand een oplossing?
BBC First zendt ondertiteling uit in de DVB-standaard. Hierbij worden de ondertitels als afbeeldingen doorgestuurd en op je Telenet-decoder thuis toegevoegd aan het beeld.
Om ondertiteling via websites en apps weer te geven moeten de ondertitels ofwel als tekst doorgestuurd worden ofwel in de videostream "ingebrand" worden tijdens de encoding in het Telenet-datacenter.
Zie ook https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/geen-ondertitels-op-playplay-more-zenders-via-yelo-app-yel...
Bij TV Vlaanderen zit de Nederlandstalige ondertiteling van BCC First "ingebrand" in de videostream en heb je dus steeds ondertiteling die je niet kan uitschakelen.
TV Vlaanderen biedt dus een oplossing voor jouw probleem.