Beantwoorden
FreddyVB
Freshman Beetjesweter
Berichten: 1
Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! En we zijn vertrokken! It's your first party!

Opname TV box start niet bij begin programma

Als ik met de digicorder de opname van een programma startte dat ik aan het bekijken was startte de weergave van de opname vanaf het begin van het programma. Dit is met de TV box blijkbaar niet zo. Vind ik niet ok.  

 

Titel gewijzigd door Lieselot91 (mod) | Vorige titel: Opnemen met TV box

0 Likes
16 reacties
Ex-Netweter
 

Opname TV box start niet bij begin programma

@FreddyVB 

Ben je daar zeker van bij de digicorder? Toen ik nog een digicorder had nam hij op van waar je beginnen kijken was, niet van het begin (en ook niet van het moment dat je de opname start).

Bij TV-box is dit zoals jij zegt en voor mij is dat geen probleem.

Je kan nog altijd terug naar de digicorder....

0 Likes
luc55
Professional Allesweter
Berichten: 2673
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Opname TV box start niet bij begin programma

bij digicorder  werkt dit door opnameneopties  tijdzappen de tijd instellen kan tot 6 uur

gemakkelijk als je iets wil bijhouden van begin

0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5292
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Opname TV box start niet bij begin programma

@FreddyVB opnames gebeuren via de epg, er worden enkele minuten ervoor en een half uur ongeveer er na opgenomen, als er verschuivingen zijn in de programmatie door zenders op de laatste moment dan kunnen opnames niet helemaal opgenomen zijn, dit komt meestal voor op de play zenders, ik neem ook veel op van verschillende zenders en merk niet echt problemen, ook is er de 60 seconden reclame optie bij opnames wat je programma op de vtm en play zenders grotendeels op tijd doen spelen.

als je iets terug kijkt kan je hebben dat iets niet op tijd begint.

probeer zoveel mogelijk op te nemen en niet achteraf bekijken door de 7 dagen terug kijk optie.

 

@luc55 als de optie op de digicorder om programma’s 6 uur lang terug op te slaan uit staat dan lukken opnames ook nog mits die op tijd starten.

zoveel verschil zit er niet op beide.

maar die optie heeft er niks mee te maken met opnemen, dat is enkel handig om terug te kijken, niet voor opnames.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes

Opname TV box start niet bij begin programma

@Master-Magic 

@FreddyVBheeft het over spontane opnames (door op de rode opname knop te duwen), niet over geplande....

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5188
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Opname TV box start niet bij begin programma


@Ex-Netweter  schreef:

@Master-Magic 

@FreddyVBheeft het over spontane opnames (door op de rode opname knop te duwen), niet over geplande....


Ik herinner mij toch ook (ik neem niet veel op en het is al ff geleden dat ik een ongeplande opname gedaan heb) dat ik iets bekeek dat al begonnen was, het interessant vond en op de opname knop drukte. De opname startte dan effectief aan het begin van dat programma. Ik heb het uiteraard over een digicorder.

Ik zou het eens moeten testen of dat nog steeds zo werkt.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
flip1953
Experienced Allesweter
Berichten: 1602
Champagne, lezer van het jaar! Hallo zeg! Wat weet jij niet? Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf!

Opname TV box start niet bij begin programma


@StefaanH  schreef:


Ik herinner mij toch ook (ik neem niet veel op en het is al ff geleden dat ik een ongeplande opname gedaan heb) dat ik iets bekeek dat al begonnen was, het interessant vond en op de opname knop drukte. De opname startte dan effectief aan het begin van dat programma. Ik heb het uiteraard over een digicorder.


Op voorwaarde dat je ook al keek naar die zender vanaf het begin van het programma.

Als je eerst naar een andere zender keek, en dan halverwege het programma zou overschakelen en de (spontane) opnamedruk drukken, dan kan de digicorder onmogelijk het begin van het programma opnemen (alleen vanaf het ogenblik dat je al op de zender stond), toch?...

Ex-Netweter
 

Opname TV box start niet bij begin programma


@flip1953  schreef:


Op voorwaarde dat je ook al keek naar die zender vanaf het begin van het programma.

Als je eerst naar een andere zender keek, en dan halverwege het programma zou overschakelen en de (spontane) opnamedruk drukken, dan kan de digicorder onmogelijk het begin van het programma opnemen (alleen vanaf het ogenblik dat je al op de zender stond), toch?...


Dat is net wat ik dacht/zei/schreef! 😔 (zie mijn 1ste antwoord).

0 Likes
Theo2
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 602
Like a journalist. Opgeruimd staat netjes! Jij #DTV. Goed bezig! En wanneer slaap jij?

Opname TV box start niet bij begin programma


@flip1953  schreef:

@StefaanH  schreef:


Ik herinner mij toch ook (ik neem niet veel op en het is al ff geleden dat ik een ongeplande opname gedaan heb) dat ik iets bekeek dat al begonnen was, het interessant vond en op de opname knop drukte. De opname startte dan effectief aan het begin van dat programma. Ik heb het uiteraard over een digicorder.


Op voorwaarde dat je ook al keek naar die zender vanaf het begin van het programma.

Als je eerst naar een andere zender keek, en dan halverwege het programma zou overschakelen en de (spontane) opnamedruk drukken, dan kan de digicorder onmogelijk het begin van het programma opnemen (alleen vanaf het ogenblik dat je al op de zender stond), toch?...


Volgens mij doet de TV box dit steeds als het een programma is dat je achterna kan kijken.......vind ik best handig.

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5188
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Opname TV box start niet bij begin programma


@flip1953  schreef:

@StefaanH  schreef:


... knip ...


Op voorwaarde dat je ook al keek naar die zender vanaf het begin van het programma.

Als je eerst naar een andere zender keek, en dan halverwege het programma zou overschakelen en de (spontane) opnamedruk drukken, dan kan de digicorder onmogelijk het begin van het programma opnemen (alleen vanaf het ogenblik dat je al op de zender stond), toch?...


Ik zal het eens testen maar ik meende dat dit niet hoefde voor zover het een zender is met de terugkijk optie actief.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Ex-Netweter
 

Opname TV box start niet bij begin programma


@StefaanH  schreef:


Ik zal het eens testen maar ik meende dat dit niet hoefde voor zover het een zender is met de terugkijk optie actief.


Dat is dan weeral iets anders....

Toen ik de digcorder had was er nog geen sprake van terugkijk TV.

Test het eens....

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5188
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Opname TV box start niet bij begin programma

@Ex-Netweter 

 

Zal ik een van deez dagen zeker doen 😉


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
flip1953
Experienced Allesweter
Berichten: 1602
Champagne, lezer van het jaar! Hallo zeg! Wat weet jij niet? Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf!

Opname TV box start niet bij begin programma


@StefaanH  schreef:


Ik zal het eens testen maar ik meende dat dit niet hoefde voor zover het een zender is met de terugkijk optie actief.


Hoe zou zoiets technisch kunnen werken???

0 Likes
Theo2
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 602
Like a journalist. Opgeruimd staat netjes! Jij #DTV. Goed bezig! En wanneer slaap jij?

Opname TV box start niet bij begin programma


@flip1953  schreef:

@StefaanH  schreef:


Ik zal het eens testen maar ik meende dat dit niet hoefde voor zover het een zender is met de terugkijk optie actief.


Hoe zou zoiets technisch kunnen werken???


Bestel jij een opname die reeds loopt, dan wordt uw naam toegevoegd in de lijst van de anderen die de opname gevraagd hebben, die volledige opname krijg jij dus ook te zien, ook al bestel je 5 minuten voor het einde.

Men wacht niet op uw vraag om een programma op te nemen.... men neemt "alles" op en vermeld erbij of jij de opname wil zien . Gooi jij de opname weg, dan verdwijnt alleen uw naam uit de lijst. Zijn alle namen weg kunnen zij programma wissen...

 

bv. in plaats van "thuis" 50.000 maal op te nemen, neemt men het één keer op en hangt er een lijst aan van de 50.000 geïnteresseerden...

0 Likes
flip1953
Experienced Allesweter
Berichten: 1602
Champagne, lezer van het jaar! Hallo zeg! Wat weet jij niet? Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf!

Opname TV box start niet bij begin programma

We hadden het over de digicorder, die alles lokaal opneemt, en niet over cloud opnames...

0 Likes