Beantwoorden
Silverwing
Freshman Veelweter
Berichten: 165
Full speed writing! BINGO! De volle 100! De vlam zit erin.

Opnames bekijken via telenettv.be

Ik moet noodgedwongen alle opnames die ik doe op de box in het ziekenhuis bekijken via wifi.Tot voor een week was dat op tablet met de app. Dat ging vlekkeloos. Nu heb ik een laptop en zie ik via telenettv.be. het kijken van opnamen stopt voor het einde van het programma en moet ik het kijken van de rest met 15 min uitstellen vooraleer ik verder kan kijken,dit bij programma's waarbij ik 15 min nadat het werkelijk begonnen is ben beginnen kijken.De programma's zijn aan één stuk zonder reclame onderbrekingen,dus het heeft niets te maken met doorspoelen.  Ook kan ik een programma dat om 20 uur begint pas beginnen zien om 20.15 u.

Is dit normaal en of is er een betere manier om op de laptop mijn opnamen te bekijken?

0 Likes
18 reacties
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

Opnames bekijken via telenettv.be

@Silverwing 

Normaal kan je de opnames onmiddellijk beginnen bekijken. Als dat afwijkt zoals je beschrijft is er iets mis. Is dat ook voor alle opnames of voor enkele?

Heb je daar een goede wifi verbinding?

Probeer eens een andere browser, indien mogelijk.

Wanneer je bent beginnen kijken of opnemen heeft helemaal geen belang. Wat wel eens zou moeten bekeken worden is of de opnames elders wel gelukt zijn.

En nee, er is geen betere manier om uw opnames te bekijken.

Groeten


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

Opnames bekijken via telenettv.be

@Silverwing 

Een kleine aanvulling.

Ik heb geen benul van wat er aan de hand is met telenettv.be. Het lijkt dat je zelfs uitzendingen volledig kan opnemen als die vroeger gestart zijn. Alleen is er geen touw aan vast te knopen waar je naar zit te kijken. Dat je problemen hebt kan ik mij best voorstellen.

@Suzy  is men de opname mogelijkheden van telenettv.be aan het wijzigen?


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Silverwing
Freshman Veelweter
Berichten: 165
Full speed writing! BINGO! De volle 100! De vlam zit erin.

Opnames bekijken via telenettv.be

Na het plaatsen gisteren heb ik BGT dat aan het opnemen was beginnen kijken om 10.30u .

Rond 11.30 u zat ik tegen het einde met nog zo een 10 min te gaan en stopte de opname met afspelen.Opnieuw starten heeft geen zin, dat gebeurt gewoon niet.15 min later kan ik dan de laatste 10 min zien.Het programma was dan al meer dan een half uur afgelopen. Alleen met programma's van de dag zelf heb ik dat probleem, oudere opnamen geven geen probleem.

louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

Opnames bekijken via telenettv.be

@Silverwing 

Het probleem was/is algemeen. Bij het testen heb ik dat ook ondervonden. Er zal niets anders opzitten dan Telenet er op te wijzen dat er wat fout is. De mededeling op je scherm na start opname "Je vindt het volledige programma bij je opnames" geeft ook een verwarrende indruk. Het is alsof je een uitzending die vroeger gestart is volledig zou kunnen opnemen. Wat dus niet is. Er is/was ook veel en lang te bufferen, ook geen goed teken.

Groeten


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Silverwing
Freshman Veelweter
Berichten: 165
Full speed writing! BINGO! De volle 100! De vlam zit erin.

Opnames bekijken via telenettv.be

Het bufferen begint echt uit de hand te lopen,een opgenomen uitzending van 90 min. word zowat elke 15 min. onderbroken om te bufferen.De beeldkwaliteit blijft ook niet gelijk,regelmatig word het veel slechter op het randje van ruis met beeld.

Live kijken is nog een grotere ramp, en het heeft niets te maken met slechte WiFi ,via YouTube kijk ik alles in HD zonder de minste hapering.

We zullen morgen maar weer eens een klaagzang starten bij Telenet. 

Suzy
Community Manager
Berichten: 7382
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Opnames bekijken via telenettv.be

@Silverwing wat vreemd, ik heb dit zelf nog geen enkele keer ervaren met telenettv.be wanneer ik een opname bekijk. Daarnet nog eens getest (opname op de achtergrond opgezet) en werd volledig afgespeeld. Heb dit getest op een Windows laptop met Firefox als browser. 

 

Zie net (in één van je recentere posts) dat je het enkel ervaart bij opnames van de dag zelf, zal dit zelf ook eens testen. 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes
Suzy
Community Manager
Berichten: 7382
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Opnames bekijken via telenettv.be

@Silverwing heb een opname van afgelopen nacht bekeken (dus van vandaag) en de opname viel niet stil. Wat ik wel merkte is dat ik aan het begin ongeveer 10 minuten moest doorspoelen om aan het begin van mijn programma te komen. Op het einde liep het programma dan ook zo'n 10 minuten langer dan de eindstreep van de opname, maar hij viel bij mij niet weg en ik kon zonder problemen verder kijken. 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes
Silverwing
Freshman Veelweter
Berichten: 165
Full speed writing! BINGO! De volle 100! De vlam zit erin.

Opnames bekijken via telenettv.be

Dan heeft u geluk gehad,ook geen last van bufferen?

Probeer indien mogelijk vanavond het nieuws van VTM eens te bekijken vanaf 19.30u,dan is het bijna gedaan.Heeft via WiFi gekeken?

0 Likes
Suzy
Community Manager
Berichten: 7382
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Opnames bekijken via telenettv.be

@Silverwing inderdaad via WiFi. Jij neemt het VTM nieuws op en begint dan rond 19u30 te kijken naar je opname, correct? 

 

Zelf heb ik geen buffering ervaren tijdens het bekijken van de opname vanmiddag, enkel kort 2-3 seconden bij het starten ervan. 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes
Silverwing
Freshman Veelweter
Berichten: 165
Full speed writing! BINGO! De volle 100! De vlam zit erin.

Opnames bekijken via telenettv.be

Ik begin inderdaad rond 19.30u te kijken naar de lopende opname.Bufferen is er ook telkens je ook maar 2 minuten verder wil spoelen, en het beeld dat je ziet boven de gele balk klopt absoluut niet met de werkelijkheid. Als je in dat kleine schermpje boven die gele balk ziet dat de reclame in een uitzending voorbij is en je stopt met slepen van de gele bol, dan zit je nog dik enkele minuten met reclame.

Met de WiFi is volgens mij niets mis hier want op YouTube kan ik bekijken wat ik wil in HD op volledig scherm zonder dat er ook maar iets aan het beeld veranderd of dat er gebufferd word. 

0 Likes
Suzy
Community Manager
Berichten: 7382
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Opnames bekijken via telenettv.be

@Silverwing heb het net getest met het VTM nieuws van 13:00. Het bufferen na doorspoelen kan ik inderdaad bevestigen, maar bij mij is dit max. 1-2 seconden. De rest heb ik zelf nog niet ervaren. Het VTM nieuws startte daarnet na 5 seconden (begintijd was dus correct).

 

Lijkt me niet iets algemeen te zijn. As je dit graag verder wil laten onderzoeken, mag je dit zeker melden aan de Telenet klantendienst. Zorg er zeker voor dat je enkele voorbeelden kan doorgeven, eventueel met de datum en tijdstip erbij. 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes
Silverwing
Freshman Veelweter
Berichten: 165
Full speed writing! BINGO! De volle 100! De vlam zit erin.

Opnames bekijken via telenettv.be

Gisterenavond het nieuws op VTM beginnen kijken om 19.30u. Tegen dat het sport bijna gedaan was stopte de uitzending,heb een prtscr gemaakt van het beeld omdat ik zag dat de balk niet de hele tijdsduur van de opname weergaf.nieuws.png

0 Likes
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

Opnames bekijken via telenettv.be

@Silverwing 

Ik heb op uw aanraden ook het VTM nieuws van gisteravond opgenomen en bekeken via Telenet tv.be. daarbij heb ik geen problemen van welke aard kunnen uitlokken. Op korte buffer meldingen na bij vooruitscrollen was er niets te melden.

Op het ogenblik dat het nieuws stopte gebeurde er wel iets vreemd. De weergave van de opname stopte hoewel die opname nog een half uur doorliep. Bij verder kijken naar de opname ging alles terug zoals het hoorde.


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Silverwing
Freshman Veelweter
Berichten: 165
Full speed writing! BINGO! De volle 100! De vlam zit erin.

Opnames bekijken via telenettv.be

Zo verloopt het bij mij dus dikwijls,alleen heb ik niet de mogelijkheid om direct terug te starten,,je ziet dat het beeld veranderd maar springt direct terug naar het overzicht.Wachten is het enige dat ik kan doen.

Vandaag weer iets nieuws met het nieuws,hoewel de ondertitels uit staan blijven ze aanwezig en lopen alles behalve synchroon.

vtm.png

0 Likes