Beantwoorden
DenTeo
Professional Beetjesweter
Berichten: 8
Star Wars Day Goed gevonden! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Opnames keren na afloop terug in Geplande opnames

Sinds korte tijd krijg ik in mijn geplande opnames --> programma's, series, films enz... te zien die afgelopen zijn, niet meer worden uitgezonden worden maar die ik wel had opgenomen én bekeken. Voor alle duidelijkheid : ik had ze gepland, opname is daadwerkelijk gebeurd en na bekijken van deze opnames heb ik dan alle afleveringen verwijderd. Hierna verdwenen deze opnames dan ook altijd uit én Opnames én Geplande opnames. Ter info : Als ik nu naar die geplande opnames kijk verschijnt er bij iedere selectie : 0 afleveringen. Vroeger werkte alles perfect : ik plande de opname en deze verscheen in Geplande opnames, als opnamemoment voorbij was verscheen deze in Opgenomen, na bekijken van de opname verwijderde ik deze en was er geen spoor meer van te vinden in én Geplande opnames én Opgenomen. Ik heb gezocht in instellingen bvb maar niets gevonden dat de euvel verhelpt. Wat doe ik verkeerd of is er verandert ?

Titel gewijzigd door Suzy (admin) | Vorige titel: TV Box : Geplande opnames

0 Likes
8 reacties
Santa
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 508
JACKPOT! De race is begonnen! WOW! Lees je nog iets anders? ;-)

Opnames keren na afloop terug in Geplande opnames

@DenTeo 

Ik was tester van de TV-box en heb mijn TV-box ondertussen dus 4,5 jaar en in het begin was dit bij de geplande opnames ook zo.

Dan is dit bij een bepaalde update verdwenen. Ik weet niet wanneer.

Ik had dit ook al opgemerkt dat dit nu terug was maar mij stoort dit niet.

Ik zie het probleem ook niet?

0 Likes
WG94
Professional Bijna Allesweter
Berichten: 1015
Krak Applaus voor jezelf! Boek alvast het Sportpaleis! Bye-bye Google, hello Yougle!

Opnames keren na afloop terug in Geplande opnames

Dat zijn serieopnames waar momenteel geen afleveringen voor in de tv gids staan (of geen afleveringen die in aanmerking komen, afhankelijk van de opname instellingen). Stel dat er toch weer nieuwe afleveringen van die serie verschijnen, dan staan ze er weer zoals je zou verwachten.

Persoonlijk vind ik het wel handig; zo kan je eventueel de opname instellingen aanpassen ook al is die serie momenteel niet beschikbaar. (bvb serieopname annuleren mocht je de serie in de toekomst niet meer willen opnemen)

Je doet dus niets verkeerd; en je kan deze gewoon negeren als je er geen nood aan hebt.


  WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
DenTeo
Professional Beetjesweter
Berichten: 8
Star Wars Day Goed gevonden! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Opnames keren na afloop terug in Geplande opnames

@Santa :

Dank voor opmerking. Het gaat me vooral over de overzichtelijkheid. Persoonlijk vind ik het systeem van plannen, kijken, verwijderen en dan alles weg het handigste.

Zoals nu is denk ik regelmatig : oei, er is iets nog niet opgenomen als ik de geplande opnames zie.

0 Likes
DenTeo
Professional Beetjesweter
Berichten: 8
Star Wars Day Goed gevonden! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Opnames keren na afloop terug in Geplande opnames

@ wg94

Zeer interessante opmerking. Maar in het verleden was het wel zo : de opnames die de cirkel plannen, kijken, verwijderen doorlopen hadden werden nergens meer getoond. Maar als deze evenwel opnieuw werden uitgezonden of nieuwe afleveringen kwamen, verschenen deze wel in de geplande opnames ZONDER dat ik deze zelf heb gepland. Blijkbaar werden deze ergens in het geheugen opgeslagen en niet getoond; wat dus nu wel à het gebeuren is, denk ik.

Mogelijks komt dit omdat ik altijd alle afleveringen apart verwijder en nooit kies voor Ganse serie verwijderen.

 

0 Likes
Suzy
Community Manager
Berichten: 7382
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Opnames keren na afloop terug in Geplande opnames

@DenTeo lijkt me inderdaad niet het juiste gedrag, normaal zouden deze gewoon moeten verdwijnen en niet moeten wederkeren in je geplande opnames. Denk dat je best je TV-box eens een reset geeft, hem even zonder stroom zetten kan mogelijks al voldoende zijn.

Zie dit antwoord voor juiste informatie.

 

Inhoud gewijzigd door Suzy (admin) | Reden: initiële informatie niet correct


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes
Santa
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 508
JACKPOT! De race is begonnen! WOW! Lees je nog iets anders? ;-)

Opnames keren na afloop terug in Geplande opnames

@Suzy 

De TV-box opnieuw opstarten is niet de oplossing en resetten ga ik zeker niet doen. Er is dan misschien meer weg dan me lief is.

Het is begonnen bij de laatste update. Waarschijnlijk gaat het bij de volgende update terug zijn zoals het was.

 

0 Likes
Suzy
Community Manager
Berichten: 7382
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Opnames keren na afloop terug in Geplande opnames


@Suzy  schreef:

@DenTeo lijkt me inderdaad niet het juiste gedrag, normaal zouden deze gewoon moeten verdwijnen en niet moeten wederkeren in je geplande opnames. Denk dat je best je TV-box eens een reset geeft, hem even zonder stroom zetten kan mogelijks al voldoende zijn.


@DenTeo ik ga de informatie die ik hierboven gegeven heb al direct moeten corrigeren, mijn excuses voor de verwarring. Ik heb daarnet namelijk meer informatie gekregen van één van de TV-box engineers. Hij wist me te vertellen dat dit recent gewijzigd is, maar deze aanpassing los stond van een software release. Hierdoor was deze informatie nog niet tot bij ons geraakt. 

Vanaf nu is het zo dat programma's waar er geen geplande opnames voor beschikbaar zijn, toch zichtbaar zullen zijn in het 'Geplande opnames'-overzicht. Je zal dan inderdaad een info-bericht zien om te melden dat er geen afleveringen beschikbaar zijn. Waarom? Op deze manier kan je als klant al je geplande programma's nog steeds beheren, aanpassen en eventueel verwijderen. Voorheen kon je dit niet, omdat ze dan volledig verdwenen uit beide overzichten. 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

DenTeo
Professional Beetjesweter
Berichten: 8
Star Wars Day Goed gevonden! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Opnames keren na afloop terug in Geplande opnames

@Suzy 

Waaw, zeer duidelijk antwoord.

Ok, ik begrijp nu alles en ja, ook de filosofie erachter.

Dank voor de moeite.