Beantwoorden
Pitt
Freshman Weetjesweter
Berichten: 12
Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest! Netjes!

Opnames max. 12 maanden bewaren op TV-box?

Hallo, Ik heb vandaag ontdekt dat ik mijn opnames met de tv-box maar 12 maanden meer kan bewaren en geen 5 jaar. Mijn opslagplaats is 21% bezet en de oudste opname is van april 2022. Zijn de regels veranderd?

 

Titel gewijzigd door jasmin (mod) | Vorige titel: Opnames max. 12 maanden bewaren


(www.purebasic.com, feel the pure power.)
0 Likes
74 reacties
DeLLiAnO
Freshman Allesweter
Berichten: 1085
Meer goede raad dan tante Kaat Een mailpaal! Ongelooflijk (maar waar)! Waar zijn die handjes?

Opnames max. 12 maanden bewaren op TV-box?

@Master-Magic 

Dat is ook waar, ja een videoband gaven ze vroeger zo een 7a10j levensduur?(al gingen ze langer mee) Voor schijfjes weet ik dit niet.

En idd, als het dan al lukt is het beste om deze digitaal te bewaren. Mits je om de zoveel jaar wel uit veiligheids redenen je opslag medium vernieuwd.

Wel oppassen, bij het digitaliseren van een dvd, of copieren zodat je terug nieuw exemplaar hebt, durven bepaalde dvd spelers of media spelers je film weigeren, en valt geluid weg als copierbeveiliging zogezegd. (Heb het niet over de standaard anti copy beveiliging dat op dvd zit) 400+dvds kunnen wegsmijten sinds enkele jaren deze techniek is ingevoerd.

Je had er alleen nog wat aan, aan heel oude dvdspelers.

Zoals alles in het leven... Nothing lasts forever zeker?

 


_______________________

If it's not a Bengal, then it's just a cat.
Rise and Rise again, until lambs become lions.
Tell me why are we, so blind to see, that the ones we hurt, are you and me.

0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5256
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Opnames max. 12 maanden bewaren op TV-box?

@DeLLiAnO 

Dan gebruik je niet de juiste software 😉

maar dit is iets voor in een pm, zodat we topic niet vervuilen 🙂


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
av01
Experienced Weetjesweter
Berichten: 30
De vlam zit erin. Dag van de Chocolade Dat loopt vlotjes. Nog geen reader's digest? :-)

Opnames max. 12 maanden bewaren op TV-box?

Vandaag ook per ongeluk gemerkt dat ik geen 5j kan kiezen.

Soms heb je afleveringen die bvb op nederland sezoen 7 uitzend, terwijl je 5 bekeken hebt op vrt en je dan wacht tot op vrt 6 verschijnt om 'chronologisch' te kunnen kijken.

5 jaar bijhouden heb ik nog niet gehad , maar 2 jaar heb ik regelmatig.

 

Ik ga akkoord - alweer een  achteruitgang, met nauwelijks winst voor de 'opslag' - ik ben altijd pro telenet geweest , maar nu beginnen ze me keer op keer telleur te stellen.

(ook weer regelmatig issues met opnames die niet kunnen bekeken worden of stoppen ... als dat in de eerst 5 minuten gebeurd dan krijg je nog es die reclame door het strot geduwd ... bovendien famillie die proximus hebben , die hebben nog steeds geen reclame ...)

 

Hopelijk gaan ze eens luisteren bij telenet naar hun gebruikers (maar ik vrees ervoor).

 

Ik aanzag telenet als vooruitstrevend , maar als ik zie wat proximus bied : per maand gratis film , binnenkort fibre .. dan gaat telenet niet meer kunnen bijbenen vrees ik.

 

 

Ex-Netweter
 

Opnames max. 12 maanden bewaren op TV-box?


Hopelijk gaan ze eens luisteren bij telenet naar hun gebruikers (maar ik vrees ervoor).

Waarom zou Telenet naar hun gebruikers luisteren? Ze betalen toch, dat is het enige wat telt.

0 Likes
kve2002
Experienced Meerweter
Berichten: 95
Topicvreter! Topicwurm! Al 25 duimen! Goed bezig!

Opnames max. 12 maanden bewaren op TV-box?

tjah, waarom zou een firma naar zijn klanten luisteren,……. binnenkort fiberklaar hier, moeten ze niet meer naar mij luisteren…..

0 Likes
DeLLiAnO
Freshman Allesweter
Berichten: 1085
Meer goede raad dan tante Kaat Een mailpaal! Ongelooflijk (maar waar)! Waar zijn die handjes?

Opnames max. 12 maanden bewaren op TV-box?

Ik zie op mijn tv box dat men oudere opnames voor de wijziging nog steeds 5j aangeven voor ze gewist worden. Mijn opnames van dit jaar in de eerste helft van juli gaan 5j nog mee. Al de opnames daarna 12maand

 


_______________________

If it's not a Bengal, then it's just a cat.
Rise and Rise again, until lambs become lions.
Tell me why are we, so blind to see, that the ones we hurt, are you and me.

0 Likes
av01
Experienced Weetjesweter
Berichten: 30
De vlam zit erin. Dag van de Chocolade Dat loopt vlotjes. Nog geen reader's digest? :-)

Opnames max. 12 maanden bewaren op TV-box?

Het feit dat dit 'verdoken' gebeurd .... 
Zullen we met zijn allen eens ons maandelijks abogeld met 5 € verminderen ? K'denk dat ze ook gaan protesteren ...

(lees al direct aanmaningskosten vragen).

Waar gaat het ophouden dat ze steeds maar uithollen naar beneden en niet 'upgraden' ...

Ik blijf erbij : hardware blijft gelijk in prijs - alleen krijg je meer voor eenzelfde geld (vb diskspace) voor de rest zijn er cloud oplossingen (amazone , azure) edm die voor vrij weinig geld terra en zelfs pentabytes aan opslag bieden. 

0 Likes
DeLLiAnO
Freshman Allesweter
Berichten: 1085
Meer goede raad dan tante Kaat Een mailpaal! Ongelooflijk (maar waar)! Waar zijn die handjes?

Opnames max. 12 maanden bewaren op TV-box?

@av01 

Moet ik je gelijk ingeven. Ze geven je dikwijls een grote dikke vis om daarna terug te vallen naar een klein goudvisje (in plaats van omgekeerd) en dan daarna te zeggen jamaar kijk dat goudvisje eens glinsteren lol

 


_______________________

If it's not a Bengal, then it's just a cat.
Rise and Rise again, until lambs become lions.
Tell me why are we, so blind to see, that the ones we hurt, are you and me.

fred67
Freshman Meerweter
Berichten: 54
De vlam zit erin. Alles op zijn plek! Wereld gedichtendag On a roll...

Opnames max. 12 maanden bewaren op TV-box?

Ik merkte dit weekend ook dat alle nieuwe opnamen standaard maar een jaar bewaard worden.
Terwijl ik de instellingen standaard op 5j zette.

Vreemd dat ze dit plots aanpassen.
Niet dat ik opnames 5j bewaar, maar meer dan 1j toch wel...

Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5256
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Opnames max. 12 maanden bewaren op TV-box?

@fred67 ik wist dit al van in juli als dit hier werd gepost en bevestigd is geweest door de moderator, en kreeg vandaag ook een mail van van telenet met de melding van aangepaste diensten van de opname.

Beste.......,
 
De manier waarop we tv-kijken verandert razendsnel. Tegenwoordig kijk je écht waar je wil, wanneer je wil en hoe je wil. Telenet investeert volop mee in die veranderingen, zodat jij helemaal klaar bent voor morgen. Zo geniet je gratis van 7 dagen Terugkijk TV & vind je in de Zenderzone talloze programma’s en series van de grootste lokale zenders.
 
Alles opnemen is dus niet meer nodig, want je vindt je favoriete (gemiste) programma’s makkelijk terug in je Telenet TV-theek. Omdat Telenet maximaal wil blijven investeren in die nieuwe technologieën en manieren van tv kijken, bouwen we de opslagtermijn voor opnames af.
 
Wat betekent dit voor jou?
 
Opnames worden één jaar bewaard vanaf het moment van opname. De vervaldatum staat altijd duidelijk vermeld bij elke opname. Je kan nog steeds tot 200 uur aan opnames plannen.
 
 
 

Wil je naar aanleiding van deze wijzigingen je diensten bij Telenet opzeggen? Dan vinden we dat natuurlijk heel jammer. Opzeggen kan kosteloos via onze klantendienst.
1Terugkijk TV: Het is mogelijk dat een zender geen terugkijkrechten heeft voor sommige uitzendingen. Programma’s die je met Terugkijk TV kan bekijken, herken je aan dit icoontje:

mastermagic1_3-1662377421631.png

 

²Het is mogelijk dat een zender geen terugkijkrechten heeft voor sommige uitzendingen.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
EviNassen
Freshman Beetjesweter
Berichten: 1
De kop is eraf! Hi there!

Opnames max. 12 maanden bewaren op TV-box?

Inderdaad gisteren ook een email gehad met de melding dat vanaf oktober alles ouder dan een jaar geleidelijk verwijderd zal worden.

De ´bewaard tot´ bij oudere opnames staat wel nog op de 5 jaar. Recente opnames 1 jaar. 

Weet iemand of dit zo blijft?

 

In juni zijn ze nog omhoog gegaan met de prijs en nu krijgen we er minder voor...

 

0 Likes
luc55
Experienced Allesweter
Berichten: 2594
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Opnames max. 12 maanden bewaren op TV-box?

Voor de box wordt alles op 1 jaar gebracht oud of nieuw geen belang

0 Likes
olivier_dec
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Leesclubje starten? Primeur! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

Opnames max. 12 maanden bewaren op TV-box?

tot ze dit terug aanpassen naar 5 jaar moet ik geen tv-box hebben.

heb verschillende series staan die al langer dan 1 jaar op digicorder staan

beetje een belachelijke uitleg van telenet  

 

Christof75
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 539
Champagne, lezer van het jaar! En wanneer slaap jij? JACKPOT! WOW!

Opnames max. 12 maanden bewaren op TV-box?

@olivier_dec Ik vraag me dan toch af als je in dat jaar echt geen tijd hebt gehad om die series te bekijken?

Ik betrap me erop dat iets wat ik opgenomen heb, en niet binnen de maand bekeken heb dat ik da toch meestal verwijder zonder ooit bekeken te hebben

0 Likes
olivier_dec
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Leesclubje starten? Primeur! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

Opnames max. 12 maanden bewaren op TV-box?

zijn series die ik al gezien heb maar wel goed vindt en ze wat langer wil bijhouden om nog eens te kijken 

0 Likes