Beantwoorden
Pitt
Freshman Weetjesweter
Berichten: 12
Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest! Netjes!

Opnames max. 12 maanden bewaren op TV-box?

Hallo, Ik heb vandaag ontdekt dat ik mijn opnames met de tv-box maar 12 maanden meer kan bewaren en geen 5 jaar. Mijn opslagplaats is 21% bezet en de oudste opname is van april 2022. Zijn de regels veranderd?

 

Titel gewijzigd door jasmin (mod) | Vorige titel: Opnames max. 12 maanden bewaren


(www.purebasic.com, feel the pure power.)
0 Likes
74 reacties
Bolletje
Professional Veelweter
Berichten: 378
Opgeruimd staat netjes! De race is begonnen! WOW! Lees je nog iets anders? ;-)

Opnames max. 12 maanden bewaren op TV-box?

Men verwijst dat in de zenderzone zoveel mogelijk programma's en series worden aangeboden.
Maar veel programma's in de zenderzone zijn betalend.
Dit is dus geen argument, maar enkel een mededeling om de klanten te sussen

dsuls
Professional Meerweter
Berichten: 128
De vernieuwde WIGO? Een bus vol! Topicvreter! Warming up?

Opnames max. 12 maanden bewaren op TV-box?

Transparant communiceren naar betrokken klanten? Laat me niet lachen!

Ik ben sinds kort terug uit vakantie en zag vandaag tot mijn afgrijzen dat er opnames weg waren en dat sommige opnames nog paar een paar dagen beschikbaar zijn.

Ik ben altijd mijn mails blijven lezen tijdens mijn vakantie.

Naar aanleiding hiervan ben ik eens gaan speuren in mijn mailbox, en heb zowaar een e-mail van Telenet gevonden waarin dit gecommuniceerd is. Het onderwerp van de e-mail is "Ken jij deze uitgesteld kijken-functies al?"  Dit suggereert dat deze e-mail gewoon één van de vele promo praatjes van Telenet is, waardoor ik de e-mail niet gelezen had. Als het onderwerp on topic was geweest en hier had gestaan "Belangrijke wijzigingen voor jouw opnames" had ik het wel gelezen, en was ik niet verrast geweest achteraf.

Transparant communiceren my *** ...
 

Pitt
Freshman Weetjesweter
Berichten: 12
Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest! Netjes!

Opnames max. 12 maanden bewaren op TV-box?

Ik ga op de digicorder overstappen, indien ze dan nog met mijn kl**ten rammelen dan zeg ik voorgoed bay bay.


(www.purebasic.com, feel the pure power.)
0 Likes
bert_
Expert Moderator
Berichten: 203
Lees je nog iets anders? ;-) Lezersgoud. Respect! Een bus vol! WOW, overzichtelijk!

Opnames max. 12 maanden bewaren op TV-box?

@dsuls Bedankt om dit door te geven! Ik stuur het door naar onze collega's. Hopelijk kunnen we snel nieuws ontvangen! 

 

Gr

Bert 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.png?version=previewBert | Expert Moderator

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes
Michael-Dom
Experienced Weetjesweter
Berichten: 22
Dag van de Chocolade Verander-je-wachtwoord-dag Say what?! Wereld gedichtendag

Opnames max. 12 maanden bewaren op TV-box?

Heb dit al gevraagd aan telenet, op digiboxen zullen de opnames ook maar max 1j bewaard kunnen worden.

0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5256
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Opnames max. 12 maanden bewaren op TV-box?

@Michael-Dom 

Op een digibox kan je niet opnemen enkel op een digicorder en daar staat het op een hdd, enkel de tv box kan opnemen in de cloud en daar is het Max 1 jaar bewaard, vrees dat er verwarringen ontstaan.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Michael-Dom
Experienced Weetjesweter
Berichten: 22
Dag van de Chocolade Verander-je-wachtwoord-dag Say what?! Wereld gedichtendag

Opnames max. 12 maanden bewaren op TV-box?

bedoel digicorder, model met harde schijf.

Telenet heeft me letterlijk gezegd dat hierop ook de opnames max 1j bewaard zullen kunnen worden in de toekomst.

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Opnames max. 12 maanden bewaren op TV-box?

@Michael-Dom 

Ik betwijfel iet dat iemand van Telenet je dat gezegd heeft, ik betwijfel ten volle wat die gezegd heeft.

De dag dat Telenet dat wik doen, trek ik de utp kabel uit de Digicorder en ja ik weet dat die niet meer interactief is. Maar de opnames zullen er nog altijd op blijven staan.

0 Likes
Michael-Dom
Experienced Weetjesweter
Berichten: 22
Dag van de Chocolade Verander-je-wachtwoord-dag Say what?! Wereld gedichtendag

Opnames max. 12 maanden bewaren op TV-box?

Screenshot_2022-08-09-18-43-38-21_6012fa4d4ddec268fc5c7112cbb265e7.jpg

0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5256
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Opnames max. 12 maanden bewaren op TV-box?

@janne_man 

Die utp kabel zal niet veel verhelpen via de digicorder om uit te trekken, als ze een update pushen via de kabel dan zal je digicorder aangepast worden met wel of niet utp kabel ingestoken.

en op een digicorder winnen ze niks aan opslag omdat het op de hdd staat, dus die uitleg van 1 jaar bewaren klopt niet, wat winnen ze er op dan enkel de rechten van films en series minder lang ondersteunen op opnames.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Opnames max. 12 maanden bewaren op TV-box?

Dit wordt toch wel echt te zot voor woorden. Gaan ze nu zich ook al moeien met de opnames die zich bij ons thuis op een lokale harde schijf bevinden?

Ik hoop op een misverstand / vergissing van die medewerker ... 🙄


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
luc55
Experienced Allesweter
Berichten: 2594
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Opnames max. 12 maanden bewaren op TV-box?

Neen gaan ze niet mee bezig houden brengt niets op

op het netwerk doet dit ook niets van verschil

0 Likes
Wimme46
Professional Beetjesweter
Berichten: 6
Complimentendag Netjes! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Opnames max. 12 maanden bewaren op TV-box?

is inderdaad STILZWIJGEND doorgevoerd.

TELENET style, waarom zouden we zoiets op voorhand uitleggen, we doen het toch....

van 5j naar 1j is veel...

zouden beter 80% van hun factuur doen voor wat we nog van "diensten" overhouden

DeLLiAnO
Freshman Allesweter
Berichten: 1085
Meer goede raad dan tante Kaat Een mailpaal! Ongelooflijk (maar waar)! Waar zijn die handjes?

Opnames max. 12 maanden bewaren op TV-box?

Hier had misschien iets duidelijker over gecommuniceerd over worden.

Maar bekijk het zo (en is al jaar en dag zo) Elke film wordt wel 4 tot 5 x/jaar uitgezonden hetzij van de zelfste media group, en de andere van een ander groep. En elk jaar komt diezelfde film nog eens 4a5x op je tv. Tegen dat je film vervalt kan je beter hem opnieuw opnemen.

En als het om een favo film gaat, die je graag 10x terug ziet, koop hem dan op Blu-ray (4k als ie er is) Veel beter geluid en beeld, en deze word na jaar niet gewist😉

 


_______________________

If it's not a Bengal, then it's just a cat.
Rise and Rise again, until lambs become lions.
Tell me why are we, so blind to see, that the ones we hurt, are you and me.

0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5256
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Opnames max. 12 maanden bewaren op TV-box?

@DeLLiAnO 

Die schijfjes verslijten ook, heb een collectie gekochte films en films van begin jaren 90 kunnen al niet meer afgespeeld worden, en dat zijn dan originele gekochte films.

onlangs m’n collectie nog gedigitaliseerd op de nas, maar enkele lukken niet meer, enige oplossing is dan ofwel de blu-ray versie kopen of er geen tijd meer insteken. 
het gaat over de eerste American pie film.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes