Beantwoorden
Lies2910
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Primeur! De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

Opnames per TV-box selecteren

Hoe kan ik zien welke programma's ik op een bepaalde TV - box heb opgenomen? Ik heb namelijk 3 TV-boxen en vind dit niet terug. Enkel een overzicht wat op alle 3 is opgenomen

 

Titel aangepast door Bjarne (Mod) | Originele titel: Telenet TV-box selecteren

0 Likes
9 reacties
DeLLiAnO
Freshman Allesweter
Berichten: 1085
Meer goede raad dan tante Kaat Een mailpaal! Ongelooflijk (maar waar)! Waar zijn die handjes?

Opnames per TV-box selecteren

@Lies2910 

Je 3 tvboxen tellen als 1, zodus wat je op de ene opneemt staat ook op andere, omdat ze allemaal van dezelfde cloud gebruik maken van je account. Je krijgt ook geen 3x zoveel opslag als je maar 1 had.

(Hoop dat ze dit veranderen in toekomst)

Dus, wat je op de ene wist, verdwijnt bij die 2 andere ook. Bij digicorders heb je dit niet, die werken op hardeschijf.

 


_______________________

If it's not a Bengal, then it's just a cat.
Rise and Rise again, until lambs become lions.
Tell me why are we, so blind to see, that the ones we hurt, are you and me.

0 Likes
Lies2910
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Primeur! De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

Opnames per TV-box selecteren

Ik hoop dat ze dat systeem snel veranderen, want ik ben gewend met meer capaciteit te werken (3 TV boxen dus). Ik voel mij toch bedrogen. Tenslotte betaal ik voor de huur van 3 TV boxen en kan er eigenlijk maar 1 gebruiken. Dit moesten ze toch wel op voorhand gecommuniceerd hebben.

DeLLiAnO
Freshman Allesweter
Berichten: 1085
Meer goede raad dan tante Kaat Een mailpaal! Ongelooflijk (maar waar)! Waar zijn die handjes?

Opnames per TV-box selecteren

@Lies2910 

Volledig met je eens.

@Suzy 

Is hier iets meer over geweten toekomst gericht?

Zou fair zijn dat mensen met extra boxen extra betalen en dus ook meer cloud zouden krijgen.

P.s: word/weet klant bij extra boxen (hetzij in de klein lettertjes,) ze maar 1 opslag hebben bij bv meerdere tvboxen?

 


_______________________

If it's not a Bengal, then it's just a cat.
Rise and Rise again, until lambs become lions.
Tell me why are we, so blind to see, that the ones we hurt, are you and me.

0 Likes
Bjarne
Expert Moderator
Berichten: 532
Champagne, lezer van het jaar! Boek alvast het Sportpaleis! Waar zijn die handjes? En wanneer slaap jij?

Opnames per TV-box selecteren


Is hier iets meer over geweten toekomst gericht?

Zou fair zijn dat mensen met extra boxen extra betalen en dus ook meer cloud zouden krijgen.

P.s: word/weet klant bij extra boxen (hetzij in de klein lettertjes,) ze maar 1 opslag hebben bij bv meerdere tvboxen?


@DeLLiAnO Of hier in de nabije toekomst iets aan gaat veranderen, kan ik zelf niet met zekerheid zeggen. 

Ik vind het wel een goede en interessante vraagt. Daarom dat ik het even intern heb nagevraagd. Van zodra we hier verdere informatie over hebben, laten we het weten.


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.png?version=previewBjarne | Expert Moderator

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

DeLLiAnO
Freshman Allesweter
Berichten: 1085
Meer goede raad dan tante Kaat Een mailpaal! Ongelooflijk (maar waar)! Waar zijn die handjes?

Opnames per TV-box selecteren

@Bjarne 

Zou idd heel interessant en natuurlijk ook eerlijker zijn.

Maar staat hier iets over in de kleine lettertjes ofzo in voorwaarde ofzo?

 


_______________________

If it's not a Bengal, then it's just a cat.
Rise and Rise again, until lambs become lions.
Tell me why are we, so blind to see, that the ones we hurt, are you and me.

0 Likes
Santa
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 516
En wanneer slaap jij? JACKPOT! De race is begonnen! WOW!

Opnames per TV-box selecteren


@Lies2910  schreef:

Ik hoop dat ze dat systeem snel veranderen, want ik ben gewend met meer capaciteit te werken (3 TV boxen dus). Ik voel mij toch bedrogen. Tenslotte betaal ik voor de huur van 3 TV boxen en kan er eigenlijk maar 1 gebruiken. Dit moesten ze toch wel op voorhand gecommuniceerd hebben.


Of jij moest je beter geïnformeerd hebben? Maar ja.... het is altijd Telenet zijn fout.

Het staat hier nochtans erg duidelijk:

https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/opnemen-met-de-telenet-tv-box/

Je betaalt eigenlijk huur voor 2 TV-boxen. De 2de en 3de zijn aan halve prijs.

 

Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5306
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Opnames per TV-box selecteren

@Santa @Lies2910 

Op de eerste betaal je de prijs voor de tv box met de cloud opname optie van 200 uur, 

vanaf de 2de tv box betaal je enkel de tv box en maak je gebruik van de cloud opname van de eerste box, per adres krijg je op de tv box maar 200uur opname capaciteit, 

maar vrees dat er een optie zou komen met extra opname capaciteit omdat men net deze zomer de opname tijd vermindert heeft van 6 jaar naar 1 jaar Max opname tijd met de reden dat de cloud opname te vol geraakt en de bestelde extra schijf ruimte niet kan geleverd worden aan Telenet door chiptekorten.

daardoor vrees ik dat klanten extra ruimte gaan krijgen omdat er nu al ingrepen zijn gebeurt om ruimte genoeg te hebben voor alle tv box klanten op de cloud.

maar we kunnen altijd vragen en proberen om dit te krijgen.

als je naar de concurrentie kijkt dan is het niet beter ergens anders, Proximus geeft Max 60 dagen opname tijd per programma op de cloud.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Lies2910
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Primeur! De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

Opnames per TV-box selecteren

Ja inderdaad, ik moest me misschien beter geïnformeerd hebben, maar toch vind ik het bedrog. Telenet stelt voor om je oude digiboxen gratis te vervangen, uiteraard na afspraak. De installateur mocht dit dus ook vermeld hebben dat de TV boxen niet werken zoals de digibox. Ook vind ik het vervelend dat je het uur niet meer kan zien op de TV box. Ik - en vele anderen ook - vonden dit zeer interessant. Al was het maar om - als je 's nachts opstaat - te weten hoe laat het is en om toch een beetje licht te hebben. Verder was er het voordeel dat die klok wel juist stond en je ten allen tijde je andere uurwerken en zo kon juist zetten. Nu moet je je tv al aanzetten en hier en daar zie je nog het uur. Er werd mij ook beloofd bij het installeren van mijn TV box dat ik een handleiding ging krijgen ..... Niet dus. Ik moet dus veel zelf uitzoeken en het is niet altijd evident om alles terug te vinden op mijntelenet.be

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5213
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Opnames per TV-box selecteren

Als je iets weet kan je gemakkelijk gepaste vragen stellen, als je niets weet kan je enkel bij toeval een goede vraag stellen. In de meeste gevallen blijf je onwetend.

Dus ja, informatie enkel op een website zetten en niet weten waar je moet zoeken is niet de efficienste manier, wel de goedkoopste (goedkoop is duurkoop?).

0 Likes