Beantwoorden
William_L
Experienced Meerweter
Berichten: 90
Topicwurm! Al 25 duimen! Goed bezig! Verander-je-wachtwoord-dag

Oude decoder terugbrengen / of nog te gebruiken?

Hallo,

Zopas langs geweest in de Telenetwinkel te Aalst.

Ik wou de nieuwe TV-box meenemen en de oude decoder later terugbrengen (binnen de 30 dagen, zoals vermeld op de website).

Dit was onmogelijk, ik moest de oude terugbrengen voor ik de nieuwe kon krijgen.

Ook na enig (beleefd) aandringen en verwijzing naar de website kreeg ik de TV-box niet mee.

Kan er mij iemand bevestigen of dit correct is?

 

Nog een tweede vraag, als ik de TV-box activeer, kan ik de oude decoder dan nog gebruiken om naar opnames te kijken (uiteraard niet interactief), gewoon naar een andere hdmi poort op mijn tv?

Dit was ook niet mogelijk volgens de winkel in Aalst...

 

Bedankt voor jullie hulp,

William

0 Likes
15 reacties
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

Oude decoder terugbrengen / of nog te gebruiken?

@William_L 

Kijk eens naar volgende link.

De oplossing komt uit zeer betrouwbare bron.

 

https://www.netweters.be/t5/De-nieuwe-Telenet-TV-box-TV-app/Opnames-digicorder-nog-bekijken-na-insta...

Misschien ook eens tonen in service center.


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
William_L
Experienced Meerweter
Berichten: 90
Topicwurm! Al 25 duimen! Goed bezig! Verander-je-wachtwoord-dag

Oude decoder terugbrengen / of nog te gebruiken?

Bedankt,

maar van onze vriendin Suzy hebben ze blijkbaar nog nooit gehoord in de winkel. Hij haalde er zijn collega bij (de "manager"?), en die vertelde juist hetzelfde...

Ik zal deze week eens in Gent langsgaan, misschien heb ik daar meer geluk.
William

Suzy
Community Manager
Berichten: 7382
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Oude decoder terugbrengen / of nog te gebruiken?

@William_L ik heb dit vanmiddag ook doorgestuurd naar de collega's die Telenet centers helpen met procedures en specifieke handelingen. Zodra ik hier feedback van terug heb, deel ik het in dit onderwerp. 

 

Toen ik dit enkele weken geleden heb nagevraagd, werd me alleszins bevestigd dat het geen probleem was om de digicorder 30 dagen bij te houden om de opnames af te kijken, ook niet als de nieuwe TV-box in een winkelpunt wordt afgehaald. 

 

En dat ze me in het winkelpunt niet kennen, verbaast me niet. Ik ken de collega's daar ter plaatse ook niet bij naam. In een bedrijf met 3000+ medewerkers zou dat anders ook nogal een uitdaging zijn. Ben sowieso al niet goed met namen! 😃


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

William_L
Experienced Meerweter
Berichten: 90
Topicwurm! Al 25 duimen! Goed bezig! Verander-je-wachtwoord-dag

Oude decoder terugbrengen / of nog te gebruiken?

ok bedankt @Suzy , niet zo bescheiden hé, iederéén zou je ondertussen toch al moeten kennen 🙂

ondertussen had ik dezelfde vragen ook gesteld aan telenet contact, zoals altijd een verwijzing naar de website teruggekregen zonder specifiek op de vraag in te gaan.

mvg,

William

Suzy
Community Manager
Berichten: 7382
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Oude decoder terugbrengen / of nog te gebruiken?

Dat is wel heel vriendelijk van je, @William_L ! 😃👊 Heb trouwens nog geen sluitende feedback gehad, buiten dat het werd doorgestuurd naar desbetreffende winkelpunt. 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes
William_L
Experienced Meerweter
Berichten: 90
Topicwurm! Al 25 duimen! Goed bezig! Verander-je-wachtwoord-dag

Oude decoder terugbrengen / of nog te gebruiken?

Ondertussen langs geweest in Gent.

Geen enkel probleem om TV-Box mee te nemen en om binnen de 30 dagen de digicorder binnen te brengen. Alleen dook er op het allerlaatste moment een probleem op, op het scherm van de vriendelijke medewerker kwam het bericht dat een technieker moest langs komen (ergens iets met de kwaliteit van de lijn...)

De dag nadien al een sympathieke technieker aan de deur, ze begreep ook niet goed waarom ze moest langs komen, TV-box installatie verliep zonder enig probleem.

 

Ik kan ook bevestigen dat het geen enkel probleem is om opnames te bekijken op de niet meer aangesloten digicorder (enkel power en hdmi). Je krijgt een paar berichten dat er geen connectie is, maar nadien werkt dit zonder problemen.

 

Jammer dat manuele opnames niet meer mogelijk zijn, ik nam elke zaterdagavond canvas op van 20:30 to 24h, nu moet dit telkens geprogrammeerd worden.

 

Voor de rest gaat alles prima, schermkwaliteit lijkt me hetzelfde (maar mijn tv is dan ook al heel wat jaartjes oud).

William

Suzy
Community Manager
Berichten: 7382
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Oude decoder terugbrengen / of nog te gebruiken?

@William_L bedankt voor de update, William! Fijn om te lezen dat het in Gent geen probleem was. En manuele opnames zijn inderdaad niet meer mogelijk op de TV-box. 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes
peteriso
Freshman Weetjesweter
Berichten: 13
Star Wars Day Handje vol! Twee handen vol! Follow the reader, reader!

Oude decoder terugbrengen / of nog te gebruiken?

Beste Suzy, misschien moet je de collega's in Mechelen (Bruul) ook op de hoogte brengen van het feit dat je 30 dagen tijd hebt om de oude digicorder binnen te brengen. Ik heb net hetzelfde meegemaakt als sommige anderen hier: de verkoper heeft mij op een vrij onvriendelijke manier duidelijk gemaakt dat ik de oude digicorders moest binnenbrengen vooraleer dat ik een TV-box ging meekrijgen, ook al toonde ik de bewuste telenet-internetpagina waar duidelijk vermeld staat dat inruilen binnen de 30 dagen moet.

William_L
Experienced Meerweter
Berichten: 90
Topicwurm! Al 25 duimen! Goed bezig! Verander-je-wachtwoord-dag

Oude decoder terugbrengen / of nog te gebruiken?

Toch nog een kleine update van het verhaal...

Op mijn aanrekening werd me 85€ comfortinstallatie aangerekend niettegenstaande ik daar niet om gevraagd heb (er was een technisch probleem volgens de medewerker) en niettegenstaande ik de dag van installatie nog een email gekregen had de installatie gratis was...

Ondertussen de klantendienst gecontacteerd en dat is inderdaad een fout die zal verbeterd worden.

Er loopt dus blijkbaar ook administratief wat fout.
@Suzy , je beloofde ons nog feedback over het wel of niet terugbrengen van die digicorder in een winkel, blijkbaar heeft @peteriso hetzelfde probleem gehad in Mechelen (in Gent verliep alles ok).

William

 

Suzy
Community Manager
Berichten: 7382
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Oude decoder terugbrengen / of nog te gebruiken?

@William_L klopt! De procedure die ik eerder op De Netweters heb uitgelegd, is effectief correct.

 

Wanneer je dus een TV-box gaat halen in een Telenet center heb je recht om de oude digicorder 30 dagen bij te houden, dit om je opnames af te kijken. Beide centers die in deze thread werden benoemd (Aalst en Mechelen), zijn ondertussen opnieuw gebrieft. 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

Benny3
Freshman Veelweter
Berichten: 183
Jij #DTV. Goed bezig! Full speed writing! Warming up? BINGO!

Oude decoder terugbrengen / of nog te gebruiken?

Hoe zit het eigenlijk met gekochte toestellen ?

Moet ik die nu binnenkort gaan weggooien ? (heb er 4)

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Oude decoder terugbrengen / of nog te gebruiken?

@Benny3 

Wegschenken of tweedehands verkopen. 

0 Likes
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

Oude decoder terugbrengen / of nog te gebruiken?

@Benny3 

Toch niet weggooien zeker. Ge weet nooit waarvoor je dat kan gebruiken. Ik zet dat naast mijn commodore 64.

Groeten


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Benny3
Freshman Veelweter
Berichten: 183
Jij #DTV. Goed bezig! Full speed writing! Warming up? BINGO!

Oude decoder terugbrengen / of nog te gebruiken?

Die oude zullen nog wel enkele jaren meegaan zeker ?

Ben niet van plan van 4 van die nieuwe boxen te gaan kopen nu.

0 Likes