24757
netweters
|
152464
antwoorden
|
20709
vragen
|
Collega-zoekers
ik zou graag een SONY TV van 2009 samen met een DENON DR4 met mekaar aansluiten via de TV Box.
Om een lang verhaal kort te maken voeg ik hier de nodige foto's mee van de aansluitingen.
Kleine opmerking: De TV heeft 3 HDMI-aansluitingen, maar geen ARC
De DENON versterker en de TV-BOX hebben een optische aansluitingsmogelijkheid, maar niet de TV.
Zelf heb ik al eens de DENON via optische kabel aangesloten op de TV Box (D Audio), maar toen kreeg ik geen klank meer uit de TV; dus hulp vragen
Opgelost! Ga naar oplossing.
een als triviaal aangeduid: "aan je tv-box zeggen naar waar het geluid moet gaan" is mij nog niet gelukt, vandaar mijn opmerking
een als triviaal aangeduid: "aan je tv-box zeggen naar waar het geluid moet gaan" is mij nog niet gelukt, vandaar mijn opmerking
Dank voor het antwoord, maar geen optische poort op tv, wel op tv box en Denon.
op tv enkel HDMI maar geen ARC.
Toch wel, Kristof, je was heel duidelijk, maar ik ook:
oorspronkelijk had ik al:
- HDMI verbinding tussen -
TV en TV-Box
TV en DVD- speler
- optical tussen TV-Box en Denon
Het -waarschijnlijk eenvoudige - “zeg aan je TV-Box dat het geluid naar de Denon-versterker moet”, daar slaag ik niet in.
Tot - voorlopig - besluit: de optische kabel tussen tv-box en Denon: als ik naar invoerbron "Audio Digital In" ga, krijg ik daar de vermelding "niet ondersteund". Dat zou iets met de bandbreedte van een optische kabel te maken hebben, tenzij dat het gewoon ergens uitgeschakeld is op mijn Denon DRA-N4.
Dus heb ik maar besloten om de analoge weg te volgen, wat gelukt is.
Bedankt iedereen voor de adviezen