|
26.302
netweters
|
163.522
antwoorden
|
|
21.973
vragen
|
Ik heb 3 digiboxen en 1 digicorder nu wil ik naar ip box gaan.
Nu staat er 1 digibox bij mijn moeder die ik haar jaren geleden heb gegeven.
Deze digibox van mijn moeder staat wel bij mij op mijn telenet ingeschreven.
Als ik overschakel naar ip box komt mijn moeder dan zonder tv te zitten en moet deze ook overschakelen naar tv iconic daar ze geen internet heeft.
Zoals ik soms lees worden deze digiboxen dan geblokkeerd als je een ip box neemt of zie ik het verkeerd.
Titel gewijzigd door Vincent (mod) | Vorige titel: 3 digiboxen en 1 digicorder wil naar ip box
Vergeten te zeggen dit zijn allemaal aangekochte decoders😀
@bixer Als je over gaat naar een tv box zullen je digiboxen en digicorders allemaal gedeactiveerd worden, dus je kan er niks meer mee doen dan enkel op je digicorder kijken naar de opnames, die laten heractiveren op een ander adres kan niet meer.
alles wordt op de toestellen uit gezet
Als je 1 tv box neemt kan je moeder wel nog tv zien via de telenet tv app deze werkt op 5 toestellen live tv
Dat het nu bij jouw thuis is of bij je moeder thuis heeft geen belang
Kan ik dan voor mij een ip box nemen en als tweede toestel(is goedkoper in huur) een tv box nemen en deze bij mijn moeder zetten,mens is 85 jaar en wil die niet opzadelen met extra kosten
Ik hoop dat de tv box ook via de kabel gaat.anders laat ik het voor wat het is .
Die digibox die ik aan ons ma heb gegeven stond ook bij ons geregistreerd en werkte daar prima.Wel was die box niet interactief Is voor gewoon tv te kijken niet meer
@bixer Ja omdat die enkel coax had en updates voor zenders via coax kwamen, nu is de tv box gelinkt aan de modem en internet van de klant zelf, hem verplaatsen zal na een maand ofzo niet meer werken, er wordt paar keer per maand via internet gecheckt of die nog aan je internet modem hangt.
De vraag die je moest stellen is: kan je moeder nu nog overschakelen op want anders. Ze kan gemakkelijk 100 jaar worden of niet. In 2030 is ze vier jaar ouder. Dan verdwijnt het dvb-c signaal (ik vermoed ook het compact signaal). Kan ze zich nog aanpassen over vier jaar? Wat is haar finaciële draagkracht? Heeft ze recht op een sociaal abonnement?
Je kan zolang als mogelijk met je Digicorder en Digiboxen blijven. Weet wel dat er functionaliteiten verdwijnen. Maar daar zal uw moeder allicht geen probleem mee hebben.
Wat een goede keuze nog extra bemoeilijkt is het stilzwijgen van Telenet. Daarmee bedoel ik dat Telenet het vertikt om nu al mee te delen wat de planning is van het stoppen van het basispakket digitale tv (tv iconic), en van het compact signaal.
Niemand kan in uw plaats of in de plaats van je moeder zeggen wat het beste is om te doen. Als ze over 10 jaar nog tv wil kijken, zal ze toch nog moeten leren om andere toestellen te gebruiken dan de huidige Digicorder.