Beantwoorden
Robertvanlooy1
Professional Beetjesweter
Berichten: 7
Dag van de Chocolade Say what?! Nog geen reader's digest? :-) A born reader!

Overgangskost Decoder naar TV-Box Telenet

Waarom moet ik 50€ betalen om te ruilen ik huur toch de digicorder

of word dit dan mijn box7E5D0BD0-2DFE-4414-9F31-765D6F9117C0.jpeg    

 

 

Titel gewijzigd door Nick (Mod) | Vorige titel: Waarom kost de overstap naar een TV-Box 50 euro?

30 reacties
luc55
Experienced Allesweter
Berichten: 2594
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Overgangskost Decoder naar TV-Box Telenet

heb 3 e-mail gekregen zoals hierboven .

op werk hebben ze ook de e-mail gekregen

er zijn boxen genoeg is duidelijk te zien ,

de meesten wachten af tot ze zelf moeten ruilen

dan is kosteloos

DeTuinNick
Ex-Moderator
Berichten: 15
Say what?! Nog geen reader's digest? :-) A born reader! Handje vol!

Overgangskost Decoder naar TV-Box Telenet

Is er iemand die @Robertvanlooy1  kan verder helpen met zijn vraag? 😊

Thanks!


Nick | Ex-Moderator

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Overgangskost Decoder naar TV-Box Telenet

@Robertvanlooy1 

Het is nu eenmaal zo dat Telenet € 50 vraagt voor de omruiling van digicorder of digibox naar de tv box. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Ex-Netweter
 

Overgangskost Decoder naar TV-Box Telenet


@patrick37  schreef:

@Robertvanlooy1 

Het is nu eenmaal zo dat Telenet € 50 vraagt voor de omruiling van digicorder of digibox naar de tv box. 


Ik heb het steeds oké gevonden dat Telenet (eerst € 35 en later) € 50 vroeg omdat de voorraad zéér laag was en om een rush op de TV-boxen te vermijden. De vraag voor de omruiling kwam dan ook van de klant.

Maar als Telenet nu zelf een mail stuurt om te vragen om om te ruilen dan vind ik dat niet meer zo oké dat je daarvoor moet betalen....

darkmantom
Experienced Weetjesweter
Berichten: 20
Say what?! YEAH! CAPSLOCK DAY! De 3 wijzen! Happy New Year!

Overgangskost Decoder naar TV-Box Telenet

Ik heb deze vorig jaar gewoon kosteloos meegekregen in een telenet center. 😀

 

De tv box is ondertussen al terug weg wegens overstap naar flow en streaming apps waarmee ik hetzelfde bereik als de box, en een kastje minder in de ht setup 🙂

Alhoewel ik flow volgens mij ook op termijn ook ga cancellen, en volledig op streaming apps overga, want zo ne vette is flow nu ook weer niet.

0 Likes
Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2584
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

Overgangskost Decoder naar TV-Box Telenet


@Ex-Netweter  schreef:

@patrick37  schreef:

@Robertvanlooy1 

Het is nu eenmaal zo dat Telenet € 50 vraagt voor de omruiling van digicorder of digibox naar de tv box. 


Ik heb het steeds oké gevonden dat Telenet (eerst € 35 en later) € 50 vroeg omdat de voorraad zéér laag was en om een rush op de TV-boxen te vermijden. De vraag voor de omruiling kwam dan ook van de klant.

Maar als Telenet nu zelf een mail stuurt om te vragen om om te ruilen dan vind ik dat niet meer zo oké dat je daarvoor moet betalen....


Maar het blijft een vrije keuze he, en de prijs staat duidelijk vermeld.


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Ex-Netweter
 

Overgangskost Decoder naar TV-Box Telenet

Ik heb het al eens eerder gemeld hier, maar ik heb die 50 euro niet moeten betalen. 

0 Likes
Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2584
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

Overgangskost Decoder naar TV-Box Telenet


@Ex-Netweter  schreef:

Ik heb het al eens eerder gemeld hier, maar ik heb die 50 euro niet moeten betalen. 


Dan ben je door de mazen van het net geglipt.
Anderen mogen er niet van uitgaan dat het bij hen ook zal lukken.


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Overgangskost Decoder naar TV-Box Telenet

@Ex-Netweter  

Dan heb je dus geluk gehad want ik heb wel betaald voor de tv box bij de omruiling. 

En ja ik zou zo weer betalen voor de tv box wat een gemak is dat tegenover de digicorder of digibox.


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Ex-Netweter
 

Overgangskost Decoder naar TV-Box Telenet

@patrick37 

De TV box zou ik hier ook niet meer kunnen missen. 

0 Likes

Overgangskost Decoder naar TV-Box Telenet

Ik heb ook niet moeten betalen omdat ik (TV-box-)tester was.

Ik wil ook nooit meer terug naar de Digicorder!

0 Likes
Stadhuis2
Experienced Meerweter
Berichten: 111
Topicvreter! BINGO! De volle 100! Topicwurm!

Overgangskost Decoder naar TV-Box Telenet

Omdat het een heel gemakkelijke bron van inkomsten is voor Telenet zeker. Héél klantonvriendelijk, daarmee basta. Waar is de tijd dat Telenet zijn klanten adviseerde om geen digibox of digicorder te kopen maar te huren omdat je dan bij het uitkomen van een nieuw toestel zonder kosten kon omruilen en altijd over het meest recente toestel kon beschikken. Dat zijn ze daar blijkbaar al lang vergeten.

RuZ
Freshman Veelweter
Berichten: 158
De magic number! Even demarreren... Een bus vol! Warming up?

Overgangskost Decoder naar TV-Box Telenet

De omruiling van een digicorder naar tv-box mag je niet vergelijken met de omruiling van een defecte digicorder naar een nieuwe digicorder.

 

Bij een ruil digicorder naar digicorder is het in de winkel gewoon de nieuwe doos meegeven en klaar.

Voor een tv-box moet er een ander soort signaal gestuurd worden. Daarom kan je ook een tv-box én een digi(box/corder) op hetzelfde adres gebruiken.

 

Wat veel mensen ook niet doorhebben is dat als je meerdere digicorders in huur hebt, je maandelijkse factuur omlaag gaat. Een 2de digicorder kost je 9,55 euro/maand; een tv-box 4,61 euro/maand.

De 50 euro is niet per toestel, maar voor alle toestellen samen.
Als je dus 2 digicorders omruilt naar tv-boxen, heb je over 10 maanden de 50 euro terugverdiend.

RuZ
Freshman Veelweter
Berichten: 158
De magic number! Even demarreren... Een bus vol! Warming up?

Overgangskost Decoder naar TV-Box Telenet


@Stadhuis2  schreef:

Omdat het een heel gemakkelijke bron van inkomsten is voor Telenet zeker. Héél klantonvriendelijk, daarmee basta. Waar is de tijd dat Telenet zijn klanten adviseerde om geen digibox of digicorder te kopen maar te huren omdat je dan bij het uitkomen van een nieuw toestel zonder kosten kon omruilen en altijd over het meest recente toestel kon beschikken. Dat zijn ze daar blijkbaar al lang vergeten.


Die tijd heb ik toch nooit meegemaakt en ben toch al meer dan 25 jaar klant (en heb dus de opkomst van digitale tv meegemaakt).

Het voordeel van huren tov kopen was dat je kan ruilen bij een defect. Dan krijg je hetzelfde model decoder mee, als je een nieuw type wil, is dat altijd betalend geweest (35 euro dacht ik).

 

Je kon dat makkelijk omzeilen door een '2de decoder' te halen en dan later het oude model terug binnen te brengen omdat je bij nader inzien toch maar 1 decoder nodig hebt.

Dat kan nu niet omdat je de tv-box en de digibox/digicorder niet samen kan gebruiken.

 

Ik geef zelf ook niet graag geld uit, maar begrijp wel dat de omruiling geld kost.

Stel dat alle Telenet-klanten nu allemaal samen hun decoders gaan ruilen naar de tv-boxen, hoeveel tv-boxen moet telenet dan kopen en hoeveel oude toestellen gaan ze dan binnenkrijgen? Dat lijkt me voor geen enkel bedrijf financieel haalbaar.

 

Vergeet niet dat Telenet een commercieel bedrijf is dat winst wil/moet maken.

 

0 Likes