25.012
netweters
|
153.881
antwoorden
|
20.869
vragen
|
Ik ben dan toch overgestapt naar de TV Box.
Hoofdreden: geen limiet van 2 opnames tegelijkertijd.
Eerste impressie:
- beeldkwaliteit (live kijken) vind ik minder 'natuurlijk' dan op digicorder (vraag: kies ik bij beeldinstellingen 'automatisch' of '4K'? Sommige zenders komen 'artificiëler' over dan andere.
- kan ik de volgorde van de zenders aanpassen? Heb hier al gelezen dat je ze allemaal 'favoriet' moet maken en ze dan op volgorde plaatsen, maar iemand zei dan dat dat enkel was om te zappen tussen die favorieten maar de zenders in het programma overzicht nog altijd in de oorspronkelijke volgorde blijven staan
- is het mogelijk om bij het zappen de infobalken onderaan te laten verdwijnen na 1 seconde ipv 5?
- nog niets opgenomen, ik ben benieuwd...
Allemaal simpele zaken bij de Digicorder, maar precies niet mogelijk of gecompliceerd gemaakt bij de TV Box.
Zucht...
Titel gewijzigd door Ellen (mod) | Vorige titel: Dan toch overgestapt... initiële 'problemen'
Opgelost! Ga naar oplossing.
Daar de ontvangst van youtube en netflix via de TV-box geen enkel voordeel geeft kan je deze beter ontvangen met de APP van uw TV.
Daar ge de TV-box niet kan instellen om de originele resolutie van de zender door te geven naar uw TV kan je eens proberen om 1080i door te geven naar de TV en de TV de upscaling te laten doen.
Dan zal de box een upscaling doen voor de SD en 720p zenders naar 1080i.
Daar de meeste HD zenders in 1080i worden uitgezonden zal de TV-box niets meer doen aan het beeld.
Ik heb in mijn neo qled 4K een kaartje zitten zodat ik live naar alle zenders kijken en dan doet enkel mijn TV een upscaling en die doet dat goed. De TV-box kan je dan gebruiken om opnames of voor terugkijk TV.
@Janneke_Dust Weeral ene die niet meer lid is, waarom reactie geven…
gebeurt soms laatste tijd, misschien telkens dezelfde ???
@Master-Magic schreef:@Janneke_Dust Weeral ene die niet meer lid is, waarom reactie geven…
... knip ....
Omdat het antwoord misschien van nut kan zijn voor een andere gebruiker die deze thread leest ... Niet?
@Janneke_Dust schreef:
Ik heb in mijn neo qled 4K een kaartje zitten zodat ik live naar alle zenders kijken en dan doet enkel mijn TV een upscaling en die doet dat goed. De TV-box kan je dan gebruiken om opnames of voor terugkijk TV.
En maar raad blijven geven hoewel je zelf geen TV-box hebt....
Echt waar? Als je een TV-box hebt dan heb je echt geen C+ kaartje meer nodig hoor....
En nog eens, ik heb ook een topklasse Qled en als ik die laat upscalen is het beeld zeker niet beter. De TV-box doet dat zéér goed en geeft mij een perfect beeld.
Niet content van de TV-box? Breng hem dan terug en neem terug een digicorder....
Hier komt nooit nog een digicorder.
Mijn post was antwoord voor "Heisenberg25" , maar de ex netweter kwam ertussen.
In de toekomst zal ik er wel op letten om niet te reageren op post van "Ex netweter".
Kortgeleden was er iemand die opmerkingen gekregen heeft over ongepast taal in zijn posten. Ik dacht zelfs dat hij een ban gekregen heeft.
Ik vermoed dat die persoon nu als ex netweter storende posten komt plaatsen. Ik vermoed dat deze persoon een account maakt, dan iets post en de account weer verwijdert.
@Janneke_Dust schreef:
Kortgeleden was er iemand die opmerkingen gekregen heeft over ongepast taal in zijn posten. Ik dacht zelfs dat hij een ban gekregen heeft.
Dat was @Placido .
Jammer, want foute raad... Het is aan een bedrijf als Telenet zelf om ervoor te zorgen dat ze kwaliteit afleveren, en die kwaliteit boven commerciële belangen plaatsen. Ik ben echt niet de enige met die kritiek op hun TV boxen hoor. Ze dringen hun producten gewoon op onder het mom dat het noodzakelijk is, zeker als je met je tv die de nieuwste technologie aanbiedt ten volle wil genieten van de beste beeldkwaliteit (en ook natuurlijk omdat ze geen ondersteuning meer geven aan hun "oude" producten). Tja, daar sta je dan hé!
Dat is dan heel spijtig. Ik ben al 3,5 jaar heel erg content van de mijn TV-box.
En ik geniet hier met mijn QE55Q8D (met FALD local dimming) van de beste beeldkwaliteit. (en ik ben daar zeer kritisch op).
En getuige hiervan mijn tabel in een van mijn vorige posts hier dat ik daar veel tijd in gestoken heb.
Ook raadt ik aan veel van de beeldverbeterings instellingen van de TV af te zetten. Zie mijn tabel.
Een perfect beeld moet je niet meer verbeteren. Dat wordt alleen maar slechter.
Het grootste voordeel van de TV-box voor mij: onbeperkt aantal gelijktijdige opnames.
Het grootste nadeel: geen 2x vooruit spoelen met geluid. (maar hier kan ik mee leven).
De TV-box zal nooit naar jouw zin zijn dus blijf ik bij mijn (foute?) raad.
Om te beginnen: veel respect voor de tijd die je stak in de tabel met aangepaste waarden. Ik ga dit deze zeker ter hand nemen als ik eens wat tijd op overschot heb. Los daarvan vind ik het nu eenmaal lastig om te moeten accepteren dat een wezenlijk perfect beeld van deze Samsung Neo QLED, alleen tot volste recht komt bij de apps die de tv zelf aanbiedt (zoals al vermeld is de Netflix kwaliteit 100% wat bij de Netflix zender van de TV box niet het geval is. Mocht iemand mij dat eens kunnen uitleggen... Wat ik ook een lastige vind is het feit dat je bij de Digicorder een opname gewoon kon stoppen met de... stopknop, terwijl je nu de return toets moet gebruiken. De afstandsbediening van de digicorder was ook een stuk gebruiksvriendelijker, al was het maar omdat de toetsen beter gepositioneerd waren. U merkt het: voorlopig nog geen fan van deze zoveelste Telenet upgrade!
Als je eender welk toestel vervangt zal je daar moeten aan wennen.
Vergelijk je huidige auto bijvoorbeeld eens met je vorige.
Geef het een beetje tijd. Nu is het van: het is niet hetzelfde als voorheen dus is het slecht.
Ik heb ook moeten wennen aan de TV-box en heb daar ook tijd moeten in steken.
Dat is nu éénmaal zo en anders (sorry!) had je bij de digicorder moeten blijven.
Nogmaals, de TV-box zal nooit werken zoals een digicorder. So get used to it!
Moest ik mij nu een TV kopen zou het ook een Neo Qled zijn! Dat is dus zeker een goede keuze!
Tja, nu dat je het zegt, ik was ook meer content van mijn vorige auto😂
Alleen snap ik niet waarom een nieuw product minder goed zou mogen functioneren dan zijn voorganger. Dat is toch redelijk contradictorisch, niet?
En komt daarbij dat toestellen dezer dagen verondersteld worden feilloos op elkaar te kunnen worden afgesteld.
Bon, ik zal wel naïef zijn zeker, of een kritische klant met te hoge verwachtingen? (Schrappen wat niet past...)
Tenslotte, Telenet verplicht een mens min of meer om over te schakelen naar hun nieuwste ontwikkelingen, dus het is geen kwestie van willen maar van moeten...
Bij mijn weten is er nog geen sprake van de digicorder uit te faseren.
Als jij druk voelde om te (moeten) veranderen is dat jouw perceptie.
En het minder goed functioneren is ook jouw perceptie want voor mij is de TV-box uitstekend.
(en ik heb ook jaaaren een digicorder gehad)
En nieuwe toestellen tegenwoordig makkelijker op elkaar af te stellen? Hahaha.
Hoeveel meer toeters en bellen ze hebben hoeveel meer er kan mislopen.
Dus daar moet je niet op rekenen dat dat betert!
Maar ja we zijn het hier gewoon, als het niet werkt naar hun zin is het Telenet zijn fout.
De eigen inbreng wordt nooit in overweging genomen.
ik heb 2 digicorders en heb nog niets druk van Telenet gehad om een TV-Box te nemen. maar ik kom ook niet in een telenet winkel (alles via internet)
Voor zover ik de juiste info heb werkt de TV-box niet zonder internet en een digicorder doet dit wel. De TV-Gids is dan wel maar 2 dagen en de interactieve diensten werken niet.
Met mijn neo qled kan ik alle functies van de digicorder bedienen met de AB van de TV. De digicorder staat nu zelfs in een volledig houten schuif.
Als ik dit forum wat volg vermelden heel wat volgers problemen om de TV-box en de TV te bedienen met 1 AB.
je kan altijd terug naar een digicorder
maar dan heb je een limiet van 2 opnames tegelijkertijd
maar na de 21 juni heeft iedereen terug kijk tv
meer verschil is er niet
@Janneke_Dust schreef:
Als ik dit forum wat volg vermelden heel wat volgers problemen om de TV-box en de TV te bedienen met 1 AB.
Ik gebruik de AB van de TV-box met mijn Samsung TV en Samsung Soundbar.
Vroeger had ik hier een Logitech Harmony One voor nodig.
Ik gebruik geen apps op de TV.