Beantwoorden
SaartjeG
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

Problemen met interactiviteit van nieuwe tv-box

Wij hebben sinds enkele maanden een nieuwe tv-box. Al van bij het begin hebben we problemen met de interactiviteit. Alles loopt enkele dagen vlot, maar dan kunnen we plots geen programma's meer opvragen, herstarten na een pauze,... 

 

Na vele telefoontjes naar Telenet en bezoek van drie techniekers, blijft het probleem zich telkens weer opnieuw voordoen. 

 

De tv-box is rechtstreeks aangesloten op het modem (het nieuwste model). Onze tv-box is ook al twee keer vervangen, dus daar kan het ook al zeker niet aan liggen. 

 

Maar aan wat dan wel? 

 

0 Likes
11 reacties
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5867
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Problemen met interactiviteit van nieuwe tv-box

@SaartjeG is de internet kabel ook al eens vervangen tussen de box en de modem? En belangrijker nog is de modem ook vervangen geweest ? Moest dit niet zijn zou ik deze 2 ook eens vervangen en zien of het een oplossing bied. Zijn er ook eventuele problemen met het internet zelf die u ervaart? 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
SaartjeG
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

Problemen met interactiviteit van nieuwe tv-box

Dag @patrick37

 

Bedankt voor de reactie.

 

Zowel de modem (nieuwste model), de UTP-kabel als de TV-box werden al vervangen. En, elk keer wanneer Telenet remote een reset uitvoert, of wanneer wij de stekker een periode uittrekken (dit werkt doorgaans niet altijd), dan werkt alles weer zoals het hoort voor een tijdje.

 

Wij hebben geen enkel probleem met ons internet, in tegenstelling. Met wifi halen we snelheden van +/- 190mbps. Ook andere toestellen (Apple TV 4K, game consoles, smart tv, ...) die aangesloten zijn op de modem of gebruik maken van ons wifi-netwerk werken perfect. We hebben de UTP-kabel dus al vervangen, maar we hebben omgekeerd de UTP-kabel van de TV-box ook al aangesloten op de Apple TV. Die werkt dan nog altijd perfect.

 

Zeer vreemd en frustrerend allemaal, vooral omdat Telenet het zelf niet blijkt te weten, en we daarvoor nooit problemen hebben gehad met (HD) Digicorders.

Detail: de TV-box is rechtstreeks verbonden met de modem. Er zit geen switch of dergelijke meer tussen.

Saartje 

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5867
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Problemen met interactiviteit van nieuwe tv-box

@SaartjeG  dan zou ik toch eens een dossier laten maken naar de achterliggende technische dienst of eens een meting laten doen buiten op de straat. Ergens gaat dit probleem liggen en vermoedelijk is het buiten aan de aansluiting maar zeker ben ik ook niet he . Toch nog eens bellen is mijn advies maar als er andere netweters zijn die hetzelfde hebben mee gemaakt kunnen altijd antwoorden. Nu is het kalm op de klantendienst is 8 uur dus verwacht dat er niet veel bellen rond dit uur zou eens proberen. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

Problemen met interactiviteit van nieuwe tv-box

@SaartjeG 

Als alles al vervangen is, eens verder kijken.

Heb je buren waaraan je kan vragen naar hun ervaringen?

Werkt uw internet perfect, geen storingen? Laat technische afdeling van klantendienst uw lijn eens goed nazien.

Als er connectieproblemen zijn op straat zit jij met de problemen.

Groeten


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
FrankuitRetie
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Primeur! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Problemen met interactiviteit van nieuwe tv-box

Hier bij ons hetzelfde probleem.

Vele uren aan de telefoon (wel behulpzaam).

3 Techniekers langs geweest waarvan de laatste "specialist" was.

TV Boxen nemen steeds een intern IP adres (192.168.0.x) terwijl dit niet mag, want TV box is een remote apparaat.

Telenet beweert bij hoog en bij laag dat dit te wijten is aan mijn installatie, doch werkt het enkele weken wel. Dan plotseling weer niet en als we dan bellen komt het meestal wel terug in orde.

0 Likes
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

Problemen met interactiviteit van nieuwe tv-box

@FrankuitRetie 

Zijn die tv-boxen verbonden met de modem via een utp kabel of wifi of powerlines?

Als het anders is als utp kabel kan je dan eens testen met een utp kabel?


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
FrankuitRetie
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Primeur! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Problemen met interactiviteit van nieuwe tv-box

Beste Louis,

 

Allen aangesloten via UTP Cat5e.

Van de outlet naar het toestel met bijgeleverde kabels en reeds gecontroleerd door telenet installateur.

0 Likes
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

Problemen met interactiviteit van nieuwe tv-box

@FrankuitRetie 

Je hebt meerdere tv-boxen. Als er zich problemen voordoen, komen die op dezefde manier en hetzelfde ogenblik voor? (Liefst ja zeggen. Dan zit het probleem voor de boxen.)


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
FrankuitRetie
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Primeur! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Problemen met interactiviteit van nieuwe tv-box

Is inderdaad ook zo. Steeds op alle boxen gelijktijdig. Als men dan bij helpdesk voor anderhalf uur met de knopjes speelt lijkt het probleem weer opgelost voor een tijdje. Ik krijg de indruk dat men daar ook niet altijd weet wat men aan het doen is en dat ze meer op het "try and error" principe trachten op te lossen zonder te zoeken naar de bron van de ellende.

0 Likes
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

Problemen met interactiviteit van nieuwe tv-box

@FrankuitRetie 

Het zit dus tussen straat en modem. Heeft er een van de techniekers op straat de aansluiting bekeken of vernieuwd? Met het weer van de laatste weken moet je niet verschieten dat er daar nattigheid zit in de aansluiting. Er zijn hier op de netweters nog personen gepasseerd met zulk probleem en men kon het bij Telenet niet zien.

Indien er niets aangepast is aan je aansluiting zou ik daar toch eens op aandringen.


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
FrankuitRetie
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Primeur! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Problemen met interactiviteit van nieuwe tv-box

Volgens mij zit daar ook het probleem. Heb ik gisteren ook aan de servicedesk medewerker medegedeeld dat het probleem zich precies stelt bij slecht weer.

Vorige keren was ikzelf niet thuis. Nu is er een nieuwe afspraak gemaakt voor volgende week en dan ga ik er persoonlijk bij staan.