24813
netweters
|
152875
antwoorden
|
20752
vragen
|
Sinds de update van de tv box naar versie 4.25 werkt de afstandsbediening voor de soundbar niet meer (bose soundbar 500). Volume instelling stuurt signalen naar tv i.p.v. soundbar. Heeft altijd gewerkt maar sinds de update plots niet meer. Opnieuw instellen lukt niet, zowel automatisch als handmatig. Blijft telkens naar tv sturen. Enige idee hoe dit te verhelpen? Merci.
Opgelost! Ga naar oplossing.
@sbal daar heb ik ook een probleem mee sinds de update. Gebruik zelf sonos en sindsdien kan ik het volume ook niet meer regelen met de AB. Kan wel met de sonos app het geluid regelen maar dat is niet de bedoeling ervan. Heb ook al wat geprobeerd maar lost niks op.
@Suzy kan jij dit eens nader toelichten of eens laten bekijken bij TBO ? Want ik denk dat er ergens een probleem is bij meerdere gebruikers.
Ter info, hier ook op versie 4.25 en geen probleem met volume via afstandsbediening voor de Sonos soundbar
Hier het omgekeerde.
Bij de vorige versie schakelde de TV-box ook steeds terug naar de TV. (wat ook geen probleem was want door CEC werd de Soundbar alsnog aangestuurd. De aanduiding van het geluidsniveau kwam op de TV).
Nu is de TV-box uit zichzelf overgeschakeld naar de Soundbar. De aanduiding van het geluidsniveau komt nu (terug) op het schermpje van de Soundbar.
TV en Soundbar zijn allebei van Samsung.
@m-jan20 @patrick37 Is dit al terug in orde bij jullie?
@patrick37 @m-jan20 Hier met mijn Sonos Beam nog niet. Al een paar keer opnieuw gelinkt. Ik zal straks alles nog eens opnieuw verbinden.
@Wheng kleine tip , als je naar de instellingen gaat moet je het handmatig doen. Dan als je Sonos gevonden hebt dan moet je de koppeling handmatig ingeven. Dan zal de tv box je vragen om de 'product code' van de Beam in te geven en daar zet je in ' beam ' kleine letters. Dan zie je staan koppeling gelukt. Heb ook een beetje gesukkeld gisteren daarmee omdat die niet automatisch herkend wordt.
@patrick37 Het koppelen had ik al op beide manieren al verschillende keren gedaan. Het probleem was dat ik bij Regel je geluid Sonos-versterker had staan. Wanneer ik daar voor TV kies kan ik perfect het geluid van de Sonos regelen.