Beantwoorden
knabbel128
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Goed gevonden! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Programma's opnemen via scart-kabel in TV-box

toen ik nog een digicorder had, had ik de TV aangesloten via HDMI. de platte scartplug had ik aangesloten op een videorecorder om bepaalde programma's op te nemen.

Kan dit ook via de ronde scartplug op de TV-box?

Wat kan ik doen met de USB aansluiting op de TV-box?

0 Likes
13 reacties
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5803
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Programma's opnemen via scart-kabel in TV-box

@knabbel128  de tv box is enkel te gebruiken met een HDMI kabel. De USB aansluiting doet op dit moment niks van wat ik er van terug vind.


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Wheng
Professional Allesweter
Berichten: 1933
Jij alziend oog. ;-) Krak 2018 Ere-Krak Krak 2021

Programma's opnemen via scart-kabel in TV-box

@knabbel128 @patrick37   Het enige wat je met de USB-aansluiting kan doen is iets opladen 🙂


    Wheng | Krak
    Everyone is wise until he speaks.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2584
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

Programma's opnemen via scart-kabel in TV-box


@patrick37  schreef:

@knabbel128  de tv box is enkel te gebruiken met een HDMI kabel. De USB aansluiting doet op dit moment niks van wat ik er van terug vind.


Nee, de TV box heeft ook een Scart aansluiting.

Screenshot 2020-05-20 at 08.41.40.png

 

Weliswaar een mini scart, maar daar zijn verloopkabels voor. Deze oa bij Bol.com .

Wat ik niet weet is of je HDMI en Scart tegelijk kan gebruiken. Ik denk dat je één van de twee moet kiezen in de menu settings.


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2584
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

Programma's opnemen via scart-kabel in TV-box

Ik vrees dat het niet gelijktijdig kan: https://community.ziggo.nl/mediabox-next-239/mediabox-next-met-scartkabel-aan-videorecorder-44419

 

PS: de Mediabox Next is dezelfde box, onder een andere naam aangeboden door Ziggo in Nederland.


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
kristofDW
Experienced Allesweter
Berichten: 1668
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Programma's opnemen via scart-kabel in TV-box

Je kan met een video composiet kabel werken die je dan aansluit op een scart https://www.onlinekabelshop.nl/premiumconnect-scart-composiet-component-in-out?channable=e36242.NTIx...

Dit zou moeten werken. 

Succes! 


  KristofDW | Krak
  carpé diem.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2584
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

Programma's opnemen via scart-kabel in TV-box


@kristofDW  schreef:

Je kan met een video composiet kabel werken die je dan aansluit op een scart https://www.onlinekabelshop.nl/premiumconnect-scart-composiet-component-in-out?channable=e36242.NTIx...

Dit zou moeten werken. 

Succes! 


Dat is geen oplossing he.

De TV box heeft enkel een mini scart out en een hdmi. Geen composite out.

Maar het grootste issue is dat je moet kiezen welke je gebruikt, in de settings vannde tv box. Beiden tegelijk lukt niet.


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Ex-Netweter
 

Programma's opnemen via scart-kabel in TV-box


@Steven-E  schreef:

Maar het grootste issue is dat je moet kiezen welke je gebruikt, in de settings van de tv box. Beiden tegelijk lukt niet.


Heeft iemand dit al eens getest?

Bij de digicorders is dat ook zo dat je via het menu moet kiezen tussen HDMI en Scart als output.

Maar zelfs als je kiest voor HDMI, dan krijg je ook nog beeld op de SCART uitgang! Het enige verschil is dat de menus dan alleen op de HDMI komen, en niet op de SCART.

 

Maar voor de vraagsteller, die wil kijken via HDMI, en opnemen via SCART, zou dat geen probleem zijn, maar zelfs een voordeel....

Lukt dat werkelijk niet bij de TV-Box?

 

@knabbel128 

Ik zou zeggen: schaf je zo'n verloopkabel aan (van 9-p DIN naar 22-p SCART) en probeer het uit. Het probleem zou kunnen zijn dat er op die mini-SCART uitgang geen composite video is (normaal is dat pin 20 op de SCART) maar alleen RGB (pin 15/11/7 op de SCART). Tenzij de videorecorder overweg kan met een RGB input...

De 9-p DIN (mini-SCART) bevat ook geen audio (maar op de TV-box is er een aparte analoge audio output).

0 Likes
Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2584
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

Programma's opnemen via scart-kabel in TV-box


@Ex-Netweter  schreef:

@Steven-E  schreef:

Maar het grootste issue is dat je moet kiezen welke je gebruikt, in de settings van de tv box. Beiden tegelijk lukt niet.


Heeft iemand dit al eens getest?

Bij de digicorders is dat ook zo dat je via het menu moet kiezen tussen HDMI en Scart als output.

Maar zelfs als je kiest voor HDMI, dan krijg je ook nog beeld op de SCART uitgang! Het enige verschil is dat de menus dan alleen op de HDMI komen, en niet op de SCART.

 

Maar voor de vraagsteller, die wil kijken via HDMI, en opnemen via SCART, is dat geen probleem, maar zelfs een voordeel....

Lukt dat werkelijk niet bij de TV-Box?


Ik heb dat zelf niet getest, maar de topic starter in het eerder vermelde Zigo forum wel, dus ga ik er inderdaad van uit dat het niet werkt.  Deze persoon heeft identiek geprobeerd wat de vraagsteller hier wil doen, en heeft het niet aan de praat gekregen.


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
kristofDW
Experienced Allesweter
Berichten: 1668
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Programma's opnemen via scart-kabel in TV-box

@Steven-E  dit is wel een oplossing als je volgende kabel er tussen zet:https://www.onlinekabelshop.nl/mini-din-9-pins-tulp-composiet-3rca-kabel-0-20-meter?channable=e36242...

Je moet inderdaad kiezen welke uitgang je wil zien maar je kan wel opnemen als je wil. Dat was toch het doel? 


  KristofDW | Krak
  carpé diem.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2584
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

Programma's opnemen via scart-kabel in TV-box

De kabel is niet het issue. Met de link uit mijn post (nr4) heb je zelfs maar 1 stuk nodig.

 

De vraag is: kan je HDMI en Scart tegelijk gebruiken. En dat kan volgens mij en de post op het Ziggo forum niet.


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Ex-Netweter
 

Programma's opnemen via scart-kabel in TV-box

Inderdaad, de kabel is niet het eerste probleem.

 

De vraag is of je er gelijktijdig een signaal zit op de HDMI en op de Scart.

Want de vraagsteller wil zijn TV via de HDMI aansluiten, en zijn videorecorder via de SCART.

 

Nu blijkt dat niemand een eenduidig antwoord weet ☹️.

  • de ene zegt het kan niet (maar heeft hiervoor geen bewijs).
  • de andere zegt het kan waarschijnlijk niet (gebaseerd op het feit dat je de uitgang moet kiezen via het menu van de TV-box).
  • er wordt ook verwezen naar een post op het Ziggo forum, maar ook daar ik zie hier ook geen eenduidig antwoord.

Mijn advies is dus: kabeltje kopen en proberen 😏

Jammer dat ik geen TV-box heb, anders had ik het al lang zelf geprobeerd 😃.

 

Nu wat betreft de kabel.

Misschien moet de vraagsteller eens exact zeggen welke video ingang(en) er op zijn videorecorder staat.

Is het een SCART? Indien SCART: gebruikt de videorecorder RGB of composite?

Of is het gewoon A/V (3 RCA stekkers)

Dan pas kunnen we adviseren welke kabel je moet gebruiken....

 

 

 

0 Likes
Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2584
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

Programma's opnemen via scart-kabel in TV-box

@Ex-Netweter 

Ik vond die post bij Ziggo wel duidelijk.

Maar hier nog eentje met wat extra interessante info:

 

https://community.ziggo.nl/mediabox-next-239/is-de-miniscart-van-de-nextbox-geblokt-of-heb-je-een-specifieke-ziggo-geschikte-miniscart-kabel-nodig-43025

 

conclusie:

- niet elke kabel werkt zomaar. Deze van de tv box heef een specifieke kabel met afwijkende schakeling nodig. Ziggo levert die na op aanvraag. Met de meeste courante kabels heb je geluid, maar geen beeld.

- maar zelfs met deze kabel kan je niet gelijktijdig kijken via hdmi en opnemen via Scart. De box schakelt wel automatisch over naar scart als de tv of av-receiver (waar hdmi is op aangesloten) uit staat


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
knabbel128
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Goed gevonden! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Programma's opnemen via scart-kabel in TV-box

Bedankt voor uw antwoord. Ik heb echter de indruk dat de ronde plug van het kabeltje niet past op de TV-box. Ik heb nog nergens een plug gezien die lijkt te passen.

0 Likes